Citat:
Ursprungligen postat av
Dirtyweed
Ah jag tror jag förstår

som jag själv vet så är det ju olika referensvärden överallt men om jag då tillexempel kollar på just wiki där u länkar står det ju emellan 12-22 är normalt. Just det talar ju för att jag har underfunktion samt att mitt TSH ligger som det gör, men oturligt not vet jag ej referensvärdena på labbet där jag får lämna hos, jag var ju stensäker på att jag äntligen skulle börja få medicinering men tack vare pulsen samt blodtrycket som talade helt emot hypotyreos så började min läkare misstänka Feokromocytom...vilket är jätte sällsynt tumör sjukdom (90% godartade) och dem sitter OFTAST vid binjurarna. Och detta misstänkte hon oavsett när jag redan har gjort en MRT på njurar och binjurar som inte visade något. Jag har inget modem hemma för tillfället men kan kolla om jag kan ta en bild och posta på något sätt på mina värden. Föresten.... Hur sänker man sina trycerlider? (Stavning) just dem blodfetterna.. Och hur höjer man det goda kolestorolet? Jag sr SKYHÖGA värden av det dåliga och förlite av dem goda.. Har 4,92 av trycerlider... Och har fått till mig att över 1,17 är dåligt redan där, ber om ursäkt att jag skriver en massa grejer utanför ämnet men jag är ångestfylld,stressad och extremt orolig förtillfället.
Men Du Unga man. Var inte orolig jag tror faktiskt inte att du har den formen av tumör. Finns ju massor av sjukdomar som kan ge liknande besvär.
Wikipedias referens är bara exempel och det kan du inte gå efter. Utan du ska gå efter det referens som labbet du lämnat dina prover har. Släpp ångesten om det går, det gynnar inte ditt inre system.
är det blodfetterna du pratar om? De brukar inte vara förhöjda i din ålder men kan ju ha fått en tillfällig höjning av grundproblematiken. Blodfetter är starkt genetiskt kopplat och det är 70 % arv gällande den delen. Med andra ord kan du bara påverka livsstil med resterande 30.
Det låter som att Du har en behandlande läkare som verkar ta dig på allvar. Nu tar du en lugn timme framöver och skriver ner dina symtom. Hur de ser ut över dygnet och på vilket sätt dina besvär förhindrar dig att leva som du vill.
Be henne utesluta centralhypotyreos. Vilket är väldigt ovanligt men förekommer.
Du har aldrig slagit i huvudet kraftigt främst framsidan?
Okej, jag vet att Du är man. men du får inte ut nån vätska ur brösten när du klämmer på dina bröstvårtor? Hypofysen tillverkar ju prolaktin (amningshöjande hormonet till stimulering av bröstmjölk) Detta kan ge låga t4 men ett relativt normalt Tsh.
bara utesluta så att du inte har något prolaktinom som orsaker dina märkliga symtom.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Prolaktin
/ Finis