Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-11-30, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av veshachi
Tja skulle du börja måla om bilen om det är motorn det är fel på?
precis. TS har andliga problem. Jesus är frälsaren.
Citera
2014-11-30, 18:22
Medlem
Om det känns som nån tröst så kan jag säga att jag är samma sits. (Fast har panikångest och går i samtal). När jag började känna som dig så träffade jag en psykolog. Skulle rekonendera dig att göra det. Kanske har du fått en depression och behöver nån medicin för att få tillbaka de ämnen som saknas i hjärnan för att kunna känna sig glad. Kan varit det som försvunnit för dig.

Annars kan jag tipsa om en grej som jag själv precis har kommit på att jag behöver. Att hitta ett projekt att hålla på med under en viss tid. Kan vara att renovera till sitt drömrum, måla en tavla, lära sig spela ett instrument, börja med en ny hobby. Nånting helt annat från vad du sysslar med i dag. När man håller på med ett peojekt så glömmer man för en stund allt annat runt omkring en. Jag sysslar med det eftersom jag ej jobbar eller pluggar, och saknar att känna att jag bidrar med något. Så jag skapar något! Har till och med funderat på välgörenhet. Har upptäckt att jag kan känna mig överraskande glad när jag gjort något för någon annan. Kan vara att prata/stötta någon på nätet, följa med en vän som ska iväg nånstans men inte vill åka ensam, hjälpa någon som har problem med något annat. Jag har haft en vän som haft så dåligt med pengar att hon aldrig kunnat göra något roligt. Trots att vi inte brukade hänga på fritiden så bjöd jag med henne på fika på café. Lite roligt mitt i vardagen.

Hitta något som får dig glad. Även om det är en enda grej. Håll dig vid den. Annars - prova nya spontana saker tills du hittar något som du överraskande nog gillade
Citera
2014-11-30, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
precis. TS har andliga problem. Jesus är frälsaren.

källa?
Citera
2014-11-30, 18:27
Bannlyst
Citat:
källa?
bibeln och mina (och miljarder andras) erfarenheter. Tron på en värld bortom denna. Tron att livet är som ett test. Tron att Gud valt ut EN människa att representera HONOM. Tron att Jesus är GUD i köttet i princip. Tron att det finns många irrläror osv..
Senast redigerad av saggeliten 2014-11-30 kl. 18:29.
Citera
2014-11-30, 18:33
Bannlyst
Citat:
bibeln och mina (och miljarder andras) erfarenheter. Tron på en värld bortom denna. Tron att livet är som ett test. Tron att Gud valt ut EN människa att representera HONOM. Tron att Jesus är GUD i köttet i princip. Tron att det finns många irrläror osv..

Tron är en sak men det bevisar inte hur ts måste ha andliga problem och att det inte kan vara något annat det handlar om?
Citera
2014-11-30, 18:37
Bannlyst
Citat:
Tron är en sak men det bevisar inte hur ts måste ha andliga problem och att det inte kan vara något annat det handlar om?
Jag förstod det som att du frågade efter källa till mitt påstående att Jesus är frälsaren men ok, jag tror att allt psykiskt har att göra med ens ande. Det är inget man bevisar med mänsklig vetenskap.
Citera
2014-11-30, 18:48
Bannlyst
Citat:
Jag förstod det som att du frågade efter källa till mitt påstående att Jesus är frälsaren men ok, jag tror att allt psykiskt har att göra med ens ande. Det är inget man bevisar med mänsklig vetenskap.

Det vill jag inte tro, jag frågade efter källa som styrker att ts har andliga problem och inte något som har med brist på bättre kunskap att göra.
Citera
2014-11-30, 18:52
Bannlyst
Citat:
Det vill jag inte tro, jag frågade efter källa som styrker att ts har andliga problem och inte något som har med brist på bättre kunskap att göra.
Det är hans egna ord; "På insidan är det lite mer kaos dock."
som gör att jag förstår att det är andligt problem.

Jag behöver inte bevisa någonting för dig och som sagt så går det inte att bevisa.
Citera
2014-11-30, 19:11
Bannlyst
Citat:
Det är hans egna ord; "På insidan är det lite mer kaos dock."
som gör att jag förstår att det är andligt problem.

Jag behöver inte bevisa någonting för dig och som sagt så går det inte att bevisa.

Jo det behöver du visst. kommer man till ett annonym forum och påstår saker hej vilt om en människa som du uppenbarligen inte känner så får du också se till att belägga det. på insidan är det lite mer kaos kan betyder lite olika och det måste inte något ha med Jesus och andar att göra'',,, det är du som har dragit den slutsatsen att det måste vara så och då ligger bördan på dig att bevisa det.
Senast redigerad av veshachi 2014-11-30 kl. 19:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in