• 1
  • 2
2014-11-30, 07:30
Medlem
Obolenskys avatar
Hur flyttar jag, låt säga en "Hämtad pdf-fil" till en mapp jag har skapat under "Dokument" - jag skulle vilja använda muspekaren, markera filen, typ högerklicka alt. använda verktygsfältet, välja en åtgärd och - SVISCH till mappen.

Jag vill inte dra runt med filen genom att markera och manuellt lotsa den rätt.
Senast redigerad av Obolensky 2014-11-30 kl. 07:37. Anledning: x
Citera
2014-11-30, 07:36
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obolensky
Hur flyttar jag, låt säga en "Hämtad pdf-fil" till en mapp jag har skapat under "Dokument"?

Dra den dit eller högerklicka på den och välj "Flytta till..."
Citera
2014-11-30, 07:45
Medlem
Obolenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt

Jag har bara valet "Flytta till papperskorgen" i min meny, efter det att jag har markerat filen, högerklickat fram en lista.
Citera
2014-11-30, 07:47
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Jag har bara valet "Flytta till papperskorgen" i min meny, efter det att jag har markerat filen, högerklickat fram en lista.

Vilken version av MacOS kör du? Jag har Mavericks.
Citera
2014-11-30, 07:49
Medlem
Obolenskys avatar
Citat:
Vilken version av MacOS kör du? Jag har Mavericks.

Ingen aning ... "MacBook Air" står det längst ner på aluminiumskärmen
Citera
2014-11-30, 07:50
Medlem
Papa.Ubus avatar
Citat:

Öppna mappen hämtade filer i finder, dra dem sedan till rätt mapp. När du startar upp Finder ligger hämtade filer som en av rubrikerna. Du kan inte dra direkt från Finder- ikonen i dock. PM om det inte funkar, så tar vi det därifrån.
Citera
2014-11-30, 07:52
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ingen aning ... "MacBook Air" står det längst ner på aluminiumskärmen

Klicka på äpplet längst upp i vänster hörn och välj "Om den här datorn". Där står OS-version.

Så här ser det ut när jag högerklickar på en PDF https://www.dropbox.com/s/03hn8qepip...48.20.png?dl=0
Citera
2014-11-30, 07:56
Medlem
Obolenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papa.Ubu
Öppna mappen hämtade filer i finder, dra dem sedan till rätt mapp. När du startar upp Finder ligger hämtade filer som en av rubrikerna. Du kan inte dra direkt från Finder- ikonen i dock. PM om det inte funkar, så tar vi det därifrån.

Jag vill inte dra runt filer manuellt och tappa dem på vägen. Jag skulle vilja använda kommandon.
Citera
2014-11-30, 08:04
Medlem
Obolenskys avatar
Citat:

Jag har inte det kommandot; jag har bara "Flytta till papperskorgen"-kommandot i min meny.

Hur får jag åtkomst till "Flytta till [valfri mapp, typ]"?
Citera
2014-11-30, 08:06
Medlem
Obolenskys avatar
Citat:
Klicka på äpplet längst upp i vänster hörn och välj "Om den här datorn". Där står OS-version.

Så här ser det ut när jag högerklickar på en PDF https://www.dropbox.com/s/03hn8qepip...48.20.png?dl=0

Det står "Programvara OS X 10.8.5 (12F45)".
Citera
2014-11-30, 09:08
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Jag har inte det kommandot; jag har bara "Flytta till papperskorgen"-kommandot i min meny.

Hur får jag åtkomst till "Flytta till [valfri mapp, typ]"?

Ahhh... sorry jag glömde att jag hade programmet Xtrafinder installerat. Använd det så blir allt mycket lättare. Finns här http://www.macupdate.com/app/mac/42067/xtrafinder och är gratis.
Citera
2014-11-30, 09:14
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Det står "Programvara OS X 10.8.5 (12F45)".

OK. Personligen tycker jag att Mavericks är den bästa OS X versionen. Den laddar du ner gratis från App Store som du även den hittar under äpplet högst upp till vänster.

Skippa Yosemite så länge. Jag tycker att det är för mycket Beta över den ännu. Kommer säkert att bli bra i framtiden men är enligt mig inte en färdig produkt ännu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in