• 1
  • 2
2014-12-01, 12:35
Medlem
Jag grät aldrig försän slutet.

Innan jag förstod så var jag som ett skal, jag ville inte visa mig sårbar, ville inte visa vem jag verkligen var. Jag ville inte visa mig själv vem jag var.

När jag verkligen förstod så slutade tårarna inte strömma, jag grät inte för att jag var ledsen, eller lycklig för den delen heller.

Jag grät för att jag förstod mig själv, vem jag är och varför.

Innan denna insikt hade gråten aldrig hjälpt, men när jag gjorde det och tårarna började flöda så kändes det som all skit inuti mig bara brann bort.

Gråt kommer inte bota din depression, men när din depression är botad kommer du gråta som fan.
Citera
2014-12-02, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Jag grät aldrig försän slutet.

Innan jag förstod så var jag som ett skal, jag ville inte visa mig sårbar, ville inte visa vem jag verkligen var. Jag ville inte visa mig själv vem jag var.

När jag verkligen förstod så slutade tårarna inte strömma, jag grät inte för att jag var ledsen, eller lycklig för den delen heller.

Jag grät för att jag förstod mig själv, vem jag är och varför.

Innan denna insikt hade gråten aldrig hjälpt, men när jag gjorde det och tårarna började flöda så kändes det som all skit inuti mig bara brann bort.

Gråt kommer inte bota din depression, men när din depression är botad kommer du gråta som fan.

Ja..Man förstår mer när man öppnar hjärtat. Cannabis och meditation på hjärtat underlättar.
Citera
2014-12-02, 00:21
Medlem
Med hjärtat så menar jag förstås inte bara pumpen. Där finns så mycket mer. Exakt hur det fungerar vet jag inte. Men det är någon slags port till andra dimensioner.
Citera
2014-12-02, 00:29
Medlem
Jag gråter som en bebis på alkohol och rätt musik + trigger (Tankar på det sorgliga) också. Antar att vissa spärrar lossnar.
Alkohol är ju inte så bra i större mängder men ska man använda det så är det bättre att göra rätt från början. Vara mer i hjärtat.
Citera
2014-12-02, 00:38
Medlem
Om Ni kan meditera på hjärtat så "lyssna" efter insikter. Som sagt där finns mycket mer än en pump.
Man kan få många bra idéer. Jag får högre poäng på IQ-test när jag är mer förankrad i hjärtat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in