2014-11-30, 02:12
Medlem
Tror inte alls att du är vare sig hypoman eller nån annan töntdiagnos. Och jag har SSK utb + vidareutbildning i psykiatri. Du kan vara utbränd och det kan ta år 5+ innan man är tillbaka, men kolla upp kroppsliga först.
Citera
2014-11-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Tror inte alls att du är vare sig hypoman eller nån annan töntdiagnos. Och jag har SSK utb + vidareutbildning i psykiatri. Du kan vara utbränd och det kan ta år 5+ innan man är tillbaka, men kolla upp kroppsliga först.

Skönt med någon som tar än på allvar.
Jo jag vet att detta säkert kommer ta tid innan det går över, det är bara att acceptera.
Det kroppslig har jag kollat upp, lämnat prover och gjort en fysisk undersökning. Kanske fick jag dålig läkare, men allt verkar vara normalt i alla fall. Hade lite högt blodtryck dock, men det har gått ner till nästa det normala nu när jag tränat lite grann.
En till sak förresten som är värt att nämna. På kvällarna upplever jag (inte alltid) att jag blir mig själv mer och mer, får energi och mår bättre. I går kväll mådde jag faktiskt ganska bra. Hade besök i går hela kvällen så kan ha berott på det att jag inte kände efter så mycket. Fortfarande inte helt normal, men i vilket fall som helst kände jag mig mycket bättre än på länge.
Nu i dag känner jag mig lite orkeslös, men ändå bättre en det vanligtvis brukar vara.
Blir inte klok på kroppen ibland
Citera
2014-11-30, 13:50
Medlem
utan att kunna nått

men har verkligen en person diagonstiserad med utmattning ork att träna och motionera?
dessa människor beskrivs ju ofta som helt orkeslösa vrak som knappt kan stiga ur sängen.
Citera
2014-11-30, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
utan att kunna nått

men har verkligen en person diagonstiserad med utmattning ork att träna och motionera?
dessa människor beskrivs ju ofta som helt orkeslösa vrak som knappt kan stiga ur sängen.

Man drabbas väl olika antar jag. Finns ju dom som inte kan ta sig ut sängen precis som du säger. Jag kan ju motionera, men väldigt begränsat så att mina symtom inte blir värre.

Intolerans mot fysisk ansträngning helt enkelt. Precis som när jag för ett antal år sen inte kunde äta pasta och bröd utan att få skit ont i magen. Under flera år hade jag i stort sätt ätit pasta och bröd var och varannan dag. Till slut mådde jag bara dåligt av det. Det tog 1 år innan jag kunde tillsätta det till kosten igen.
Citera
2014-11-30, 19:34
Medlem
Ta mitt tips och boka en provtagning på VC och kontrollera dina sköldkörtel värden. Jag är själv ung man 19 år gammal och lider av hypotyreos. Symtomen du beskriver hänger tätt ihop med både över och underfunktion av sköldkörteln. Jag är själv likadan pga att jag inte påbörjat medicineringen ännu. Det tär på psyket lika som kropp.
Citera
2014-11-30, 19:37
Medlem
Det är ju inte alltid dem kollar upp dina hormon nivåer på ett blodprov. Vill tillägga att det du beskrev som att du mår bättre på kvällarna o liknande det var så för mig med
Citera
2014-11-30, 19:43
Medlem
Just sådana besvär är dem värsta för varesig läkare eller nära o kära tror man inbillar sig bara för att det inte "syns" att man är dålig
Citera
2026-08-04, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Man drabbas väl olika antar jag. Finns ju dom som inte kan ta sig ut sängen precis som du säger. Jag kan ju motionera, men väldigt begränsat så att mina symtom inte blir värre.

Intolerans mot fysisk ansträngning helt enkelt. Precis som när jag för ett antal år sen inte kunde äta pasta och bröd utan att få skit ont i magen. Under flera år hade jag i stort sätt ätit pasta och bröd var och varannan dag. Till slut mådde jag bara dåligt av det. Det tog 1 år innan jag kunde tillsätta det till kosten igen.

Hur har det gått, ts?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in