2005-09-16, 23:49
Medlem
Cleopatras avatar
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?rss=1400&d=1042&a=463156

"RAKT PÅ SAK: TIINA ROSENBERG

"Jag har blivit hotad och får hatbrev"
"Vi sitter i ett säkerhetsrum på din arbetsplats Stockholms universitet, varför?

- Jag har fått känna av ett hat som en hel nation spyr ur sig. Vi måste ha säkerhetsvakter för att jag ska kunna arbeta i fred. Jag har blivit hotad fysiskt och jag får hatbrev där jag beskrivs som en nazihora. Medierna har belägrat min arbetsplats och mitt hem. "
Men är det bara lögn att du kallat kvinnor som ligger med män för könsförrädare och att du varit arrogant mot icke-akademiker?

- Uttalandena har inget med mig att göra. Men det som skrämmer mig är vad som blev konsekvensen. Jag utsätts nu för ett massivt hat. Heterosexismen har vällt fram, men även om det varit en tung vecka, så låt oss nu vädra ut homofobin. Hoten har inte lagts fram så tydligt tidigare. Jag säger: "Låt folk rasa bara jag inte blir en ny Anna Lindh." Men våldet skrämmer mig, jag har blivit påhoppad och hotad. Jag trodde nog inte detta skulle kunna hända trots att jag undervisar om just detta.

Är detta en backlash?

- Ja, det finns en konservativ vändn ing i hela västvärlden. Vi har abortmotståndet och en rabiat religiös högerrörelse i Sverige - och så har vi pastor Green. Det gäller inte bara homo - för det som gäller homo gäller alltid också hetero - det gäller alla som ifrågasätter normen. Svensk press saknar kompetens om de feministiska frågorna. Man vill bara ha snaskiga personkonflikter för att visa att kvinnor inte kan samarbeta. Bråka säger jag, men bråka med varandra, inte i medierna. För nu vet jag vad ett mediedrev är.
Medieberättelserna lever sitt eget liv."

Varför är jag inte förvånad att DN alltid springer till femisternas hjälp så fort någon kritiserar homo-rörelsen eller radikalfeminismen. Tidningen framstår allt tydligare som en intressetidning för RFSL, Fi och abortförespråkarna. Det var återigen DN som sprang till ROKS hjälp efter SVT-programmet av Evin Rubar och "män är djur"-uttalandet, där man försökte relativisera radikalfemisternas hanterade av de unga flickorna. De förespråkar vidare Turkiets EU-inträde, var varma anhängare av både NATO-kriget mot Serbien samt USA-kriget mot Irak. Vill man läsa en någorlunda seriös dagstidning, finns bara SVD.

Har jag rätt i uppfattningen att DN är en del av the Matrix och vill splittra samhället och hetsa olika grupper mot varandra, söndra och härska, om man så vill?
Citera
2005-09-16, 23:51
Medlem
timpanis avatar
Tiina Rosenberg: Jag har blivit hotad och påhoppad

Tiina Rosenberg berättar i DN hur folk reagerat på den senaste tidens skriverier om henne:

- Jag har fått känna av ett hat som en hel nation spyr ur sig. Vi måste ha säkerhetsvakter för att jag ska kunna arbeta i fred. Jag har blivit hotad fysiskt och jag får hatbrev där jag beskrivs som en nazihora.
Citera
2005-09-16, 23:59
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Eftersom det finns en likadan topic i feministforumet så flyttar jag och sammanfogar trådarna.

/moderator
Citera
2005-09-17, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Tiina Rosenberg berättar i DN hur folk reagerat på den senaste tidens skriverier om henne:

- Jag har fått känna av ett hat som en hel nation spyr ur sig. Vi måste ha säkerhetsvakter för att jag ska kunna arbeta i fred. Jag har blivit hotad fysiskt och jag får hatbrev där jag beskrivs som en nazihora.
Att hetsa mot män som hon själv gör de är inte speciellt smart de heller. Mitt tips är att hon själv fabricerar ganska rejält runt dessa hot och hatbrev. Ett dåligt försöka att flytta fokus från hennes eget beteende. Snömos helt enkelt.
Citera
2005-09-17, 00:01
Medlem
M2ks avatar
Även om "Fi-Tiina" skulle bli en symbolfigur - en F!-ornas kultperson á la Jeanne d'Arc, som skulle gynna sjukfeministerna i valet nästa år - så skulle jag inte fälla en tår om denna vidriga "varelse" (vägrar att kalla skapelsen människa) föll offer för någons svärd. "Varelsen" jämställer jag med en fästing, djurvärldens mest omotiverade parasit.
Citera
2005-09-17, 00:06
Medlem
Thoffss avatar
Hon har inget att göra på ett universitet, släng ut människan.

Och jag kan förstå att människor hatar henne hon är ju en jävla idiot.

Och det finns ingen chans att hon kommer kunna bli en ny Anna Lindh, jag menar vem fan bryr sig om Tiiiiina slutar sin politiska karriär?
Citera
2005-09-17, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Även om "Fi-Tiina" skulle bli en symbolfigur - en F!-ornas kultperson á la Jeanne d'Arc, som skulle gynna sjukfeministerna i valet nästa år - så skulle jag inte fälla en tår om denna vidriga "varelse" (vägrar att kalla skapelsen människa) föll offer för någons svärd. "Varelsen" jämställer jag med en fästing, djurvärldens mest omotiverade parasit.
Dagens inlägg!

"sjukfeministerna". Är det sjukskrivna feminister det?
Citera
2005-09-17, 00:09
Medlem
Obscuras avatar
Jag är inte förvånad att hon blivit hotad och hatad. Tyvärr så tappar vissa män (kanske också kvinnor) helt fattningen när deras köntillhörighet angrips. Förhoppningsvis leder inte detta till något allvarligt.
Citera
2005-09-17, 00:09
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Varför är jag inte förvånad att DN alltid springer till femisternas hjälp så fort någon kritiserar homo-rörelsen eller radikalfeminismen.

Hon som skrivit artikeln, Annika Hamrud, har skrivit en bok om hur det är att vara lesbisk förälder.
Citera
2005-09-17, 00:54
Medlem
Cleopatras avatar
"Men är det bara lögn att du kallat kvinnor som ligger med män för könsförrädare och att du varit arrogant mot icke-akademiker?

- Uttalandena har inget med mig att göra"

Varför kan äcklet inte svara på frågan? Vad menar hon med "...att uttalandena har inget med mig att göra"?

Vilken extremt dålig journalistik att inte insistera på ett svar. Ja eller nej, har du sagt det eller inte?
Citera
2005-09-17, 00:59
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Hon som skrivit artikeln, Annika Hamrud, har skrivit en bok om hur det är att vara lesbisk förälder.

Hmm, det förklarar den tillrättaläggande & sympatiserande attityden med Frankensteins Brud. De är talespersoner för varandra. Som alltid är det läsaren som står utanför denna klubb för inbördes beundran, eftersom vi inte ges hela bilden. Jag har nyligen lärt mig att lebborna är endast 0,5% av samhället. Ändå kräver de att samhället skall byggas om helt efter deras behov. Det är m a o svansen som leder kroppen.
Citera
2005-09-17, 01:05
Medlem
Cleopatras avatar
Nu är jag nästan säker - Sofia Karlsson (Fi) är oxå gay.

http://www.qx.se/nyheter/artikel.php?artikelid=3906

ÖREBRO Vid helgens årsmöte för Feministiskt Initiativ, där rörelsen formellt blev ett parti, valdes Sofia Karlsson, 28, till en av de tre talespersonerna. Sofia är projektledare i hälsofrågor hos Sveriges Förenade Gaystudenter och studerar i Göteborg.

Varför har man marknadfört Tiina och filipinskan som homo, men inte Sofia Karlsson från första början?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in