Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GEOF
Jag försöker citera flera inlägg samtidigt men förstår mig inte på hur man gör, det står för att citera flera klicka på sista inlägget. Jag gör det men endå så blir man det "vanligt" att det citeras ett inlägg för inlägg. Hur gör jag?
Citat:
Ursprungligen postat av Coca-Jack-Company
Alltså sista inlägget du vill citera där ska du trycka på citera och inte den till vänster.
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Kan du utveckla?
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tryck "+" på de inlägg du vill citera och sedan "citera" när du vill avsluta citeringen och skriva.
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Här klickar du, du klickar på den ikonen och på det sista inlägget du vill citera, där klickar du "citera" istället, då får du upp alla i den ordningen du markerade de.
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Börja med att klicka på den vänstra knappen under inläggen.

Vänster knapp gång 1:

Vänster knapp gång 2:

Vänster knapp gång 3:

Vänster knapp 4:

Vänster knapp gång 5:

När du kommit så här långt klickar du istället på den högra knappen.

Höger knapp gång 1:

När man trycker på den högra knappen avslutas det hela och slutresultatet blir som ovan.

Är det så här du menar?
Citera
2014-11-28, 21:36
Bannlyst
[quote=Zugabe|51278774]
Citat:
Jag försöker citera flera inlägg samtidigt men förstår mig inte på hur man gör, det står för att citera flera klicka på sista inlägget. Jag gör det men endå så blir man det "vanligt" att det citeras ett inlägg för inlägg. Hur gör jag?[/quotet]

Är det så här du menar?

Nej inte direkt, jag vill kunna svara dom jag vill på en och samma gång utan att det blir "posthora" inlägg efter inlägg. Ska försöka hitta det jag menar.
Citera
2014-11-28, 21:37
Bannlyst
Citat:

Vänster knapp gång 1:

Vänster knapp gång 2:

Vänster knapp gång 3:

Vänster knapp 4:

Vänster knapp gång 5:

Höger knapp gång 1:

När man trycker på den högra knappen avslutas det hela och slutresultatet blir som ovan.

Ja precis så här menar jag. Hur gör jag?
Citera
2014-11-28, 21:39
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Han skrev ju hur du skulle göra.
Citera
2014-11-28, 21:40
Bannlyst
Citat:

Vänstra knappen? Prövat det och då rapporterar jag ju bara det!
Vänster knapp gång 1:

Vänster knapp gång 2:

Vänster knapp gång 3:

Vänster knapp 4:

Vänster knapp gång 5:

Höger knapp gång 1:

Hmmm
Citera
2014-11-28, 21:43
Medlem
najass avatar
Citat:

Men du kan ju citera, och då använder du väl citeraknappen (som alltså är under inlägget, till höger - det står CITERA på den). Alldeles till vänster om den knappen finns en till som ser nästan likadan ut men med ett + istället för CITERA, Klicka på den för de inlägg du vill citera och avsluta sedan med att klicka på CITERA-knappen vid de sista inlägget du vill citera.
Citera
2014-11-28, 21:43
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:

Klicka på den vänstra knappen (Den som ser ut som en liten pratbubbla inuti en stor pratbubbla med ett + snett över den mindre pratbubblan.) under varje inlägg du vill ha med i din citatstapel förutom det inlägg du vill ha sist under det klickar du istället på den högra (Den som ser ut som en liten pratbubbla inuti en större pratbubbla.). Båda "knapparna" finns i det högra hörnet strax under inläggen.
Citera
2014-11-28, 21:47
Medlem
[quote=GEOF|51277470]Jag försöker citera flera inlägg samtidigt men förstår mig inte på hur man gör, det står för att citera flera klicka på sista inlägget. Jag gör det men endå så blir man det "vanligt" att det citeras ett inlägg för inlägg. Hur gör jag?[/QUOT]

Du skriver mellan de citerade inläggen helt enkelt.

[quote=Coca-Jack-Company|51277544]Alltså sista inlägget du vill citera där ska du trycka på citera och inte den till vänster.[/QUOT]

Ser du hur jag gör?

[quote=HerroFruBoll|51277566]Kan du utveckla?[/QUOT]

Ah ... en gång till.

[quote=intermittentexplosivitet|51277621]Tryck "+" på de inlägg du vill citera och sedan "citera" när du vill avsluta citeringen och skriva.[/QUOT]

Tjohoo ... ännu en gång.

[quote=Allaballawalla|51277628]Klicka på "citera flera" (Den vänstra citeringsknappen.) under varje inlägg du vill ha med förutom det sista inlägget du vill citera där du istället klickar på "citera" ((Den högra citeringsknappen.)...[/QUOT]

Övning ger färdighet.

[quote=TheGamer|51277624]Här klickar du, du klickar på den ikonen och på det sista inlägget du vill citera, där klickar du "citera" istället, då får du upp alla i den ordningen du markerade de.[/QUOT]

Nu är det roliga slut.

För att du ska se hur det hela går till har jag fått plocka bort bokstaven E från [/QUOTE ] efter varje citat.
Citera
2014-11-28, 21:52
Bannlyst
[quote=Zugabe|51278952][quote=GEOF|51277470]Jag försöker citera flera inlägg samtidigt men förstår mig inte på hur man gör, det står för att citera flera klicka på sista inlägget. Jag gör det men endå så blir man det "vanligt" att det citeras ett inlägg för inlägg. Hur gör jag?[/QUOT]

Du skriver mellan de citerade inläggen helt enkelt.

Aha, jag fattar det nu men saken att jag inte kan citera mellan inlägget. Använder mig av en annan webbläsare, tror den som gör det omöjligt att citera mellan inlägg.

[quote=Coca-Jack-Company|51277544]Alltså sista inlägget du vill citera där ska du trycka på citera och inte den till vänster.[/QUOT]

Ser du hur jag gör?

[quote=HerroFruBoll|51277566]Kan du utveckla?[/QUOT]

Ah ... en gång till.

[quote=intermittentexplosivitet|51277621]Tryck "+" på de inlägg du vill citera och sedan "citera" när du vill avsluta citeringen och skriva.[/QUOT]

Tjohoo ... ännu en gång.

[quote=Allaballawalla|51277628]Klicka på "citera flera" (Den vänstra citeringsknappen.) under varje inlägg du vill ha med förutom det sista inlägget du vill citera där du istället klickar på "citera" ((Den högra citeringsknappen.)...[/QUOT]

Övning ger färdighet.

Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Här klickar du, du klickar på den ikonen och på det sista inlägget du vill citera, där klickar du "citera" istället, då får du upp alla i den ordningen du markerade de.[/QUOT]

Nu är det roliga slut.

För att du ska se hur det hela går till har jag fått plocka bort bokstaven E från [/QUOTE ] efter varje citat.

Ok, det är själva problemet varför jag inte förstått.
Citera
2014-11-28, 22:00
Medlem
Hoppas att det varit till hjälp

Citat:
Jag försöker citera flera inlägg samtidigt men förstår mig inte på hur man gör, det står för att citera flera klicka på sista inlägget. Jag gör det men endå så blir man det "vanligt" att det citeras ett inlägg för inlägg. Hur gör jag?

Man skriver mellan citaten

Citat:
Ursprungligen postat av Coca-Jack-Company
Alltså sista inlägget du vill citera där ska du trycka på citera och inte den till vänster.

Precis.

Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Kan du utveckla?

Ja, fast det är väldigt invecklat.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tryck "+" på de inlägg du vill citera och sedan "citera" när du vill avsluta citeringen och skriva.

Just precis så gör man ända tills tangentbordet ramlar ihop.
Citera
2014-11-29, 06:09
Medlem
Iloveludas avatar
Det kan vara så här att det inte funkar för ts beroende på Webbläsare.
Förut när jag använde Safari i En Windows dator så fungerade inte citera flera.
Lösningen var då att citera ett inlägg i taget och kopiera rubbet till en notepad och därefter klistra in.
Har nu bytt till Firefox och då fungerar citera flera alldeles utmärkt.
Citera
2015-07-22, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Är det så här du menar?

Vet att jag bumpar en gammal tråd men hur citerar man på det sättet du visade, alla inuti varandra?
Senast redigerad av J.S.E.A 2015-07-22 kl. 00:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in