2003-06-27, 22:28
äldre konto (old)
Ej medlem
Stig Larssons film "Kaninmannen" är riktigt bra, och ovanligt kontroversiell för att vara svensk film. Det är väl antagligen därför SL inte fått göra fler filmer. Han har även gjort en film som heter "Ängel", men den har jag inte sett.
Citera
2003-06-28, 03:20
Medlem
Cineastens avatar
Stig Larsson gjorde Svinet också.
Citera
2003-06-28, 16:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Ja, jo, åtminstone skrev han väl manuset till "Svinet". Liksom till "Grötbögen" som jag vill minnas var ganska bisarr.
Citera
2003-06-28, 21:35
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Tyckker att sökarna är riktigt bra.Kanske många tycker är en skit film.Men ja säger kult.

Den e så jävla bra.
Citera
2003-06-29, 12:04
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Skäms De Large. Göta Kanal är en sann svensk komediklassiker med allas vår Janne Loffe Hö hö Carlsson. En rätt charmig film faktiskt imo.

Förvisso är det en kultfilm men en att det är en kultfilm behöver inte betyda att filmen är bra, vilket det i detta fall inte heller gör. Var bara någon månad sedan jag såg den, några polare som sa att en sådan kultfilm måste man ha sett. Övergav denna usla film efter en halvtimma.
Citera
2003-06-29, 22:38
äldre konto (old)
Ej medlem
Nattbuss 807

Sveriges bästa film, ingen kommer slå den...
Citera
2003-06-29, 22:54
Medlem
Cineastens avatar
Svårt att avgöra om hela filmen är skit när du överger den efter 30 minuter Toan... Göta Kanal är inget filmiskt mästerverk (långt ifrån) men den är hästlängder bättre än Sökarna och dylikt trams. Sökarna är sevärd, men absolut ingen bra film. Imo förståss.
Citera
2003-06-30, 00:54
äldre konto (old)
Ej medlem
jag skulle knappast kalla sökarna sevärd, totalt värdelös smörja passar bättre.

den absolut bästa svenska filmen är Sällskapsresan, faktiskt en av världens bästa komedier, sen på en andraplats kommer den lysande filmen Torsk på Tallin
Citera
2003-06-30, 10:21
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av le_castor
jag skulle knappast kalla sökarna sevärd, totalt värdelös smörja passar bättre.

den absolut bästa svenska filmen är Sällskapsresan, faktiskt en av världens bästa komedier, sen på en andraplats kommer den lysande filmen Torsk på Tallin
Haha Torks på tallin ja.. den e ju störtskön =)... DVD utgåvan av Nile City e inte helt fel heller... Yrrol va fanimej kul den med =)
Citera
2005-01-01, 19:31
Medlem
surfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaCr
Haha Torks på tallin ja.. den e ju störtskön =)... DVD utgåvan av Nile City e inte helt fel heller... Yrrol va fanimej kul den med =)

Dump. Yrrol där skratar jag så jag får träningsvärk anars tycker jag filmer är som Magnus Uggla sjöng 'Bra för att vara Svensk.
Citera
2005-01-01, 19:36
Medlem
WorlocKs avatar
Jägarna, Ninja Mission.
Citera
2005-01-01, 19:48
Medlem
Duerfians avatar
Jag är svag för Fanny och Alexander. Filmen är rolig, varm, sorglig, skrämmande. Scenografin är makalös och skådespelet likaså (Gunn Wållgren som matriarken gör en enorm insats). En av de få filmer som kan ge mig gåshud genom att bara tänka på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in