2014-11-27, 18:26
Medlem
Hej Flashback!

För ca 1,5-2månader sen så slog jag i min hand ganska hårt, kände direkt att det gjorde ont.

Dagarna efter så var det sjukt svullet, men sket i att åka till läkaren då jag trodde att det skulle gå över. Svullnaden la sig efter några dagar men jag har hela tiden känt en "ilande" smärta i vissa rörelser.

Jag kan göra det mesta utan att det gör ont, gymma, lyfta saker osv. Men när jag träffar nya människor och skakar hand med dessa gör det så jävla ont.. Det känns som att handen knäcks varje gång jag skakar hand med någon men märker knappt av det annars.

Har har ni bild på var det gör ont: http://imgur.com/L2dM6ah

Borde jag uppsöka läkare eller är det bara att vänta ut det? Det har ändå gått ca 2 månader sedan händelsen.

Jag kan inte sluta träffa människor.. annars hade problemet varit löst.

Tack på förhand
Citera
2014-11-27, 18:37
Medlem
Hej!

Det kan ju vara fråga om fraktur i något av mellanhandsbenen. Båtbensfraktur är vanligast, men då brukar besvären iofs sitta mer på tumsidan. Tycker nog du ska kolla upp det med en röntgenbild eftersom du haft besvären så länge och just båtbensfrakturer är kända för att läka dåligt och kunna ge besvär om de inte åtgärdas korrekt i i tid. Kan också vara ligamentskada men det bör också kontrolleras, tycker jag.
Citera
2014-11-27, 21:10
Medlem
sparvsylts avatar
Lånar din tråd lite med en liknande skada i handleden. Jo det är så att varje gång jag drar en handtralla så klickar det i handleden, varje gång är överdrivet men varje gång jag kör långsamt. Jag vet inte varifrån skadan kommer men jag kan tänka mig ett liknande scenario som ts. Vad kan detta bero på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in