Citat:
Ursprungligen postat av
Eric09
Jag bestämde mig för att göra ett nytt försök med en polisanmälan eftersom min förra inte ens kunde bli en anmälan som jag skrev i #22 då de sa att det inte var inom deras område eftersom de misstänkte skattebrott. Denna gång talade jag med en person som tog emot min anmälan. Jag kände att de inte gjorde rätt första gången eftersom det handlar helt tydligt om identitetsstöld. Än så länge har Polisen inte ringt tillbaks och sagt att det de inte kan ta emot denna anmälan.
Ang. det tidigare fall som tråden startades för - som Polisen var tvungen att lägga ner så vill jag nämna att det företaget som den personen som stal min identitet jobbade för - "Vanda Acars AB" - var väldigt vänliga och bifogade alla dokument som behövdes för att fastställa den misstänkte, synd bara att han hann fly landet.
Då uppstår ju frågan, har han rest i ditt namn med ett pass i ditt namn också? Troligen har han jobbat några månader på div bilskadeverkstäder. Eftersom dessa fullgjort sina uppgifter mot Skatteverket så är det nog inget skumt med dem. De har nog blivit lika lurade som dig.
Polisen har nog konstaterat att boven i dramat har rest utomlands genom mobilspaning, dvs man har kollat vart killens telefon tagit vägen. Det betyder dock inte att han inte återkommer när pengarna börjar tryta..