Hejsan, hittade inte något om detta då jag letade så postar här ett.
Det är såhär nu har jag klippt en film i Movie Maker och igår natt så frös hela programmet och hängde sig då jag drog in en film fil, det som hände vart att själva save filen som man sparar arbetet försvann och ersattes av en slags temp fil vid namn WMT1, jävligt konstigt då det aldrig hänt innan, trist när man lagt 2 veckor på redigera.
Jag har ringt support till Microsoft och de kunde inte hjälpa mig utan nämnde codec, då jag inte vet exakt hur man ska göra, har även googla fram detta, men står så olika så man vet inte vad som är rätt eller vad man skall prova för det verka rörigt som sagt. Så vad är problemet, är det så som codecen eller är det värre? hade inte vart roligt att börja från början och få 2 veckors arbete slängt åt inget.
Såhär stod det på felmeddelandet iaf.
Det går inte att importera filen D:\HOBBYWOOD 6\WMT1.tmp eftersom codec-filen som krävs för att spela upp filen inte är installerad på datorn. Avsluta och starta om Windows Movie Maker om du redan har hämtat och installerat codec-filen. Försök sedan importera filen igen.
Tack på förhand.