2014-11-26, 19:58
Medlem
Culuss avatar
Jag har nyligen ritat av en fantasy-figur som jag är grymt nöjd med. Jag tycker den är riktigt snygg och typ identiskt lik den riktiga bilden. Man vill ju ofta visa det man skapat, men om man visar det för "fel" person kan man bara bli ledsen. Jag visade bilden för min kompis som inte ens kommenterade den.

Jag vill inte låta som om jag kräver beröm men jag tar automatiskt åt mig när jag inte får den reaktionen jag önskar. Kanske är det bättre om jag håller allt för mig själv, för då förblir man nöjd? Men det blir ju nog också fel...

Hur tänker ni?
Citera
2014-11-26, 20:56
Medlem
Slints avatar
Nu när vi lever i IT - åldern, så är det väl ett utmärkt sätt att använda tekniken till att sprida våra alser till en mycket större publik, eller hur? Filma, ta bilder och lägg upp på youtube, alla andra sociala medier. Då kommer du få beröm och kritik för dina grejer. Ha en egen hemsida. Även fast du kanske inte tycker att du är världens bästa, det finns alltid folk som gillar vad man gör.
Citera
2014-12-01, 19:56
Medlem
hobbykonsts avatar
Jodå det tycker jag är roligt. Man hoppas att någon där ute uppskattar det man gör. Blir alltid lika glad när jag får en kommentar på min blogg.

Men skapar mest för min egna skull. Tycker om att skapa, bra sätt att varva ner och få ut lite känslor. Sen är det alltid kul som sagt om fler uppskattar det.

Tycker att det är roligare att visa för folk över nätet. Får sämre respons och har svårare att ta kritik/komplimanger från närstående.
Senast redigerad av hobbykonst 2014-12-01 kl. 20:00.
Citera
2014-12-01, 21:54
Avslutad
Nej, inte direkt. För det första skapar jag inget "eget" just nu utan hämtar inspiration från andra som målar, albumomslag, filmaffischer osv. Då känns det fel att säga "kolla vad jag skapat för något". För det andra så är jag ganska så självkritisk och tycker att inget av det jag skapat håller måttet för att visas upp för andra.
Citera
2014-12-03, 14:15
Medlem
Klart det kan vara kul att äntligen se sig som färdig med något och låta det komma ut i "offentligheten". Ibland behöver man få konstruktiv kritik och då behöver man visa upp det man för tillfället pysslar med, ibland är man bara "färdig" med något och då visar man vad man kommit fram till, ibland behöver man göra lite reklam för sig (om man är i försäljningsbranschen) etc. Det finns många anledningar till att visa vad man gjort och det är klart att man kommer få alla möjliga reaktioner av folk. En del kommer att vara mindre smidiga i sitt tyckande medan andra inte tycker alls. Det är sånt man får ta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in