Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-22, 04:13
  #13
Avstängd
Fattar inte att det inte är så.

Förklara!

Tycker att alla svenskar borde också lämna DNA.

Det kommer bli så i framtiden jag lovar er. Ju mer brott ju närmare kommer denna förslag.
Citera
2016-01-22, 04:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
Varför tar inte Sverige och andra länder DNA på flyktingar ?
Skulle vara mycket lättare att bekämpa brott och föra statistik om hälsa samt sjukdomar . Samt att dom kan få den vård dom behöver . Känns dumt att regeringen skär ner så mycket på vården ,drabbar även svenskar !

Eller skulle det vara rasistiskt ?

Jag tycker att alla människor bör finnas med i en databas, förvisso inte bara DNA utan även språklig lingvistik och IP-adresser.
Citera
2016-01-22, 04:19
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojen
Jag tycker att alla människor bör finnas med i en databas, förvisso inte bara DNA utan även språklig lingvistik och IP-adresser.

Jag trodde det var ett skämt. Flashback i ett nötskal.
Förövrigt bör ju koncentrationen av äggviteämne i saliv först och främst bli analyserad hos varje individ.
Citera
2016-01-22, 05:22
  #16
Medlem
Ja, varför skulle svenskar inte läggas i samma register menar du? Är det mer okej för en svensk att begå brott?
Vad tror du summan skulle landa på? Ni Sverigedemokrater brukar i regel vara emot att skattepengar används öht..
Citera
2016-01-22, 05:56
  #17
Medlem
Shoffens avatar
Ja regga alla invandrare som svenskar och turister. Bygg en mer runt hela landet, skapar ju arbete åt väldigt många. Då är det enkelt att tipsa tungan för DNA vid alla ingångar. Finns säkert någon brottsling som stoppas direkt eller någon som sökt asyl i flera identiteter. Samkör även alla register . kastrera våldtäktsmän och pedofiler
Citera
2016-01-22, 07:39
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
Varför tar inte Sverige och andra länder DNA på flyktingar ?
Skulle vara mycket lättare att bekämpa brott och föra statistik om hälsa samt sjukdomar . Samt att dom kan få den vård dom behöver . Känns dumt att regeringen skär ner så mycket på vården ,drabbar även svenskar !

Eller skulle det vara rasistiskt ?

Alla svenskar sen 1975 har redan lämnat vävnadsprov. Kallas PKU-registret. Och vi vet alla hur mycket polisen brydde sig om sekretessblockaden på dem efter Anna Lindhs mord. För er som inte kommer ihåg, de brydde sig inte alls
Citera
2016-01-22, 09:43
  #19
Medlem
johanness avatar
trådar sammanfogade.
/mod
Citera
2016-01-22, 10:00
  #20
Medlem
johanness avatar
Brott och brottsbekämpning --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera
2016-01-22, 12:36
  #21
Medlem
Drdeoos avatar
Hur svårt skulle det själv vara att analysera och jämföra 2 Olika DNA?
Citera
2016-01-22, 14:51
  #22
Medlem
minponnys avatar
Kan ju funka med finger avtryck med kanske ett billigare alternativ
Citera
2016-01-22, 16:38
  #23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
Kan ju funka med finger avtryck med kanske ett billigare alternativ

Det är inte samma sak som DNA.
Tappar jag hårstrå vid ett brottsplats och polisen endast har mitt fingeravtryck hur skall de ta reda på vem de var?

Dessutom tror jag att vi redan lämnar fingeravtryck kolla de nya passen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback