2014-11-26, 17:57
Medlem
Jag undrar varför det är så att bara för att man fötts på ett visst förutbestämt vis så ska man ha ett mindre drägligt liv än dom som jobbar, varför är "sjukersättning" så låg? jag får 6.8k tror jag det är.

Jag är inte sån som tar statliga pengar för givet, därför kallar jag allt för "allmosor till behövande", myndigheterna däremot sätter så förödmjukande namn på allmosorna som möjligt tex "aktivitetsersättning" så man ska sitta och skämmas, jag har faktiskt nedsatt förmåga och funktioner och är riktig dålig ibland, jag går INTE på Gröna Lund varje dag och gör aktiviteter!.

-

Ska jag alltså, ha ett sämre liv för att jag fötts med defekter som senare blossat ut?.

Vad är nästa steg i detta känslokalla system? avlivning?.
-
Citera
2014-11-26, 18:10
Medlem
nikolateslaghosts avatar
Vi har haft interneringslärgren förut och kommunisterna är inte de enda som kommer få sitta där i framtiden men jag tror på som det pratas om i staterna,

dvs att det ska vara ett privilegium att få kunna föda ett barn till världen och (jobb) isf åxå.

Och att det kommer att bli som så att de dåliga gener som kan i ett eventuellt scenario inte kommer tillåtas att fortsätta finnas med på "listan" över tillgångar i genpolen så att den personen får arbeta ihjäl sig i något ww2 style läger istället utan chans till privilegium alltså.
Muhahaha knaaaas och tur är väl att vi o Sverige är för fina för sånt.

Men om du menar typ nu snart så vet jag inte.

Men detta är s.k planed parenthood foundation stuff som bill gates håller på med just nu.

Undrar än idag vad bill gates och löfven skakade hand på ett år innan löfven blev stadsminister efter att bill och stygga Stefan haft ett informellt möte.

YRSEL VARNING JA!
Citera
2014-11-26, 18:21
Medlem
Internerings läger.. hmz.. iofs fanns ju ful-stuga eller vad det kallades fanns ju förr i Sverige där mongolider osv förvarades avlägset för allmänheten (googla jag är inte tokig.)

---

Jag brukar fantisera om att jobba men klarar det inte i verkligheten.
Citera
2014-11-26, 19:53
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vreborlo
Ska jag alltså, ha ett sämre liv för att jag fötts med defekter som senare blossat ut?.

Vad är nästa steg i detta känslokalla system? avlivning?.
-

Tyvärr så är livet väldigt orättvist, att leva med psykisk ohälsa har ett enormt pris för den som har det. Stora delar av livet blir förstört, både privat, socialt och gällande skola och karriär.
Kan vara avundsjuk på alla normala människor, och i synnerhet de som lever ett liv helt fritt från depressioner och sällan får/har ångest.

Men som sagt, livet är orättvist, fast hur samhället behandlar en beror tyvärr mycket på etnicitet. Svenskar bemöts ofta med benhårda attityder och krav från myndigheter, socialen, csn you name it. Men som invandrare så är kraven marginella och förväntningarna på att försörja sig små :P
Det är väl en annan debatt, men även det är sjukt orättvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in