2014-11-26, 11:38
Medlem
stokkes avatar
Vad finns det för information om den här suspekta herren. Från Aftonbladet idag:

"År 2012 vann Inter januariderbyt mot Milan med 1–0, men många i Sverige minns matchen av en annan anledning. Före avspark höll en grupp Interfans upp en banderoll, vars motiv var hämtat från omslaget till boken "Jag är Zlatan Ibrahimovic".

Boknamnet var ersatt av ett rasistiskt budskap.

På svenska stod "Jag är en zigenare". Och längst ner till höger på banderollen syntes signaturen Gal8, vilket kan utläsas som "Galotta".

Rakt ovanför banderollen står en man som tre av varandra oberoende källor pekar ut som AIK Hockeys informella höjdare Jonas Galotta.

– Det var känt redan före avspark, förklarar en uppgiftslämnare som säger sig vara hundra procent säker på att mannen på bilden är Galotta."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/aik/article19919522.ab

Igår i Expressen:
http://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/det-ar-dags-att-halla-kaften-nu-thomas/

Galotta har figurerat i en gammal tråd här på Flashback tidigare:
(FB) Abstergo
Finns en artikel på DN med lite info om Galotta: http://www.dn.se/kultur-noje/musik/foreningar-utan-lon-nar-nojeskung-prutar-pa-skulder/

Dessutom finns det lite om honom i Zlatan-tråden här: (FB) Skvaller om Zlatan Ibrahimovic?
Senast redigerad av stokke 2014-11-26 kl. 11:41. Anledning: Tillägg
Citera
2014-11-26, 13:39
Medlem
efedrinkungens avatar
Man kan i alla fall säga att han utnyttjade
sin mänskliga rättighet, freedom of speech.
Citera
2014-11-26, 14:02
Medlem
T.J.Jacksons avatar
Jag för min del förstår inte hysterin och hetsen mot aik. En skitgrej som kommer att blåsa bort så fort aftonbladet hittat nästa PK-brott att beivra.

Oavsett är johan Segui och hans vänner av lite annat skrot och korn än de lokalpolitiker kvällstidningarna normalt hänger ut.
Senast redigerad av T.J.Jackson 2014-11-26 kl. 14:04.
Citera
2014-11-26, 14:14
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
Vad finns det för information om den här suspekta herren. Från Aftonbladet idag:

"År 2012 vann Inter januariderbyt mot Milan med 1–0, men många i Sverige minns matchen av en annan anledning. Före avspark höll en grupp Interfans upp en banderoll, vars motiv var hämtat från omslaget till boken "Jag är Zlatan Ibrahimovic".

Boknamnet var ersatt av ett rasistiskt budskap.

På svenska stod "Jag är en zigenare". Och längst ner till höger på banderollen syntes signaturen Gal8, vilket kan utläsas som "Galotta".

Rakt ovanför banderollen står en man som tre av varandra oberoende källor pekar ut som AIK Hockeys informella höjdare Jonas Galotta.

– Det var känt redan före avspark, förklarar en uppgiftslämnare som säger sig vara hundra procent säker på att mannen på bilden är Galotta."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/aik/article19919522.ab

Igår i Expressen:
http://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/det-ar-dags-att-halla-kaften-nu-thomas/

Galotta har figurerat i en gammal tråd här på Flashback tidigare:
(FB) Abstergo
Finns en artikel på DN med lite info om Galotta: http://www.dn.se/kultur-noje/musik/foreningar-utan-lon-nar-nojeskung-prutar-pa-skulder/

Dessutom finns det lite om honom i Zlatan-tråden här: (FB) Skvaller om Zlatan Ibrahimovic?

Han hette Jonas Svensson tidigare och kallade sig InterJonas på diverse AIK-forum. (Visst är det en besynnerlig slump att Inter-fanset Jonas har en dubbelgångare på Inter-läktaren som kan svenska och kallar sig Gal8?)
Citera
2014-11-26, 16:23
Medlem
Fotzens avatar
Hans namnbyte från Svensson till Galato är riktigt underhållande. Det brukar vara karaktäristiskt för araber att byta till coola italienska namn.
Citera
2014-11-26, 17:07
Medlem
Pastor Greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Hans namnbyte från Svensson till Galato är riktigt underhållande. Det brukar vara karaktäristiskt för araber att byta till coola italienska namn.

"Hans pappa är italienare och hans mamma svenska", säger AIK:s ordförande Johan Segui.
Hur får du det till att han är arab?
Citera
2014-11-26, 17:13
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen

Hans pappa är tydligen italienare så namnbytet i hans fall är inget konstigt. Har förmodligen tagit sin pappas namn.
Citera
2014-11-26, 17:26
Medlem
En otroligt pinsam historia för AIK, om nu Segui och company har någorlunda vett och stake så är det här det sista vi sett av GAL8 i AIKs organisation.

Börjar mer och mer förstå att Thomas Johansson sa upp sig från AIK hockey med kommanteren.

"– Jag sa upp mig själv. Jag ville inte arbeta i en förening som Jonas Galotta styr, säger Thomas Johansson."

Segui har dock ett jävligt stort ansvar för det här själv, nu försöker han fegt slingra sig ur det här genom att spela dum, peka finger på sin kompis och skylla på dumt beteende.

AIK hockeys styrelseordförande Mario Ashman har dessutom varit advokat till Galotta.
Senast redigerad av msthlm37 2014-11-26 kl. 17:30.
Citera
2014-11-26, 17:42
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Green
"Hans pappa är italienare och hans mamma svenska", säger AIK:s ordförande Johan Segui.
Hur får du det till att han är arab?

Vem har sagt att vår vän är babbe ? Som jag skrev så är det karaktäristiskt för araber att byta till fräcka italienska efternamn. Hans italienska påbrå hade jag ingen aning om.
Citera
2014-11-26, 17:57
Medlem
"Företagsekonomen Jonas Galotta, 44, lämnade Sverige 2004, har bott i Schweiz och på Malta men flyttade tillbaka till Stockholm 2014 och engagerade sig omgående i favoritlaget AIK."

Anledningen till att han drog var att han blåste ett antal köpare på nybyggda hus i några kommuner norr om sthlm. Har själv bott granne med en av dem. En jävla sörja. Många var urförbannade och ville se honom flådd, det var då han drog, 2004. Nu är det väl preskriberat...En riktig jävla lurendrejare!
Citera
2014-11-26, 18:08
Medlem
Ang påhoppet på Zlatan så är det så jävla uselt. Ok om omogna snorungar skriver skit på banderoller eller ropar idiotiska saker från läktarn, men med Galotta är det annorlunda, här handlar det om försök till skrämsel, och hot. Och det från en gubbjävel! Han borde fan veta bättre! Men som sagt, det bevisar bara hur jävla oseriös han är, rakt igenom.

Ska börja grotta i det där med suspekta husaffärer, får se vad jag hittar så droppar jag det här sen...
Citera
2014-11-26, 18:37
Medlem
T.J.Jacksons avatar
Man kan väl anta stt han är eller har starka band till firman boys? Om så så kan man anta att det inte kommer hända ett skit i den här frågan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in