2014-11-25, 18:44
Bannlyst
Ifall man sprayar bajsspray i nattklubbar så att nattklubben tappar gäster och någon vakt får tag i mig med bajssprayen? Det är inte olagligt att inhandla en bajsspray och mig veterligen är det väl inget olagligt med att det luktar bajs? Någon som vet? Vill ha ett säkert svar så att jag kan raida på fredag i Stockholm.
Citera
2014-11-25, 18:47
Medlem
Åverkan? Ofredande?
Har dock ingen koll. Intressant fråga faktiskt.
Citera
2014-11-25, 18:53
Medlem
De kan nog stämma dig för förlorade intäkter och få skadestånd... hade jag varit du så hade jag sett till att hålla ryggen rimligt fri. Du kanske kan lägga vätskan(?) i mindre behållare som du diskret tappar på golvet och sedan någon trampar sönder?

Glöm inte bort att utnyttja din "right to remain silent". Neka, neka, neka och säg inget mer. Inga avancerade historier, inga extra utlägg, bara "jag vet ingenting om det" och that's it.

Hoppas jag stöter på dig i helgen
Citera
2014-11-25, 19:40
Medlem
wh0res avatar
Skadestånd får man på tre grunder. Egentligen fyra...
- Sakskada. Eventuellt, om man skadar inredning så det luktar bajs efteråt? Kanske? Kanske inte? Om så är fallet är det uppenbart att skadestånd kan krävas av TS
- Personskada. Knappast möjligt.
- Förmögenhetsskada. Det här är eventuellt skadeståndet som kan aktualiseras för att krogen "förlorar intäkter just den kvällen" osv. Det krävs dock brott för att det ska aktualiseras. Vilket innebär att vi måste hitta ett brott som TS gör sig skyldig till för att denna skadeståndstyp ska aktualiseras...
- Kränkningsersättning (specialfall, kan inte aktualiseras här om inte ägarens ära sätts på spel, företagets "ära" kan inte räknas in här.)

För att någon typ av skadestånd ska kunna aktualiseras krävs alltså att TS begår ett brott och döms för det, eller att inredningen skadas.
Jag tror inte att en sakskada kan vara tillfällig, dvs, du har förstört lokalen tillfälligt eftersom den luktar bajs just för kvällen/natten. Men jag orkar inte plocka fram Hellners skadeståndsrätt just nu, så jag kan ha fel.
Senast redigerad av wh0re 2014-11-25 kl. 19:44.
Citera
2014-11-25, 19:42
Medlem
FetBlunts avatar
Sraya på. Du kommer inte bli polisanmäld. Vakterna kanske nöjer sig med att eskortera dig lite extra hårt till dörren.
Citera
2014-11-25, 19:45
Medlem
ALZIRs avatar
Om de har ett sprinklersystem på klubben så gör du värsta james bond prylen och kopplar av vattnet. Sen kopplar du bara in din bajsspray (eller varför inte flytande bajs). Succceeeess!! Lycka till
Citera
2014-11-25, 20:35
Bannlyst
Tack för alla svaren. Då har jag alltså ingenting att oroa mig för. Vet dock inte vilken klubb jag ska spraya på. Vill ju helst spraya i en klubb där alla är som drygast och lite "fin i kanten". Så rekommendera gärna en sådan klubb.
Citera
2014-11-25, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flexfit
Åverkan? Ofredande?
Har dock ingen koll. Intressant fråga faktiskt.
Ofredande? Knappast då jag inte kommer spraya framför ansiktet på folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in