2014-11-25, 15:34
Avslutad
Hej!

Som ni märker postar jag ofta trådar angående hur det är att bo i olika kommuner runt om i länet, gillar att vara tidigt ute

Idag tänkte jag skapa en tråd om hur det är att bo i Nynäshamns kommun.

Så, hur är det att bo där?

Är kriminaliteten hög?

Bor det mycket invandrare i Nynäshamn? isåfall, är de skötsamma?

Är det lätt att få tag på en bostad?

Områden man ska undvika?

Är Nynäshamn bra för en Singelkille som söker lugnet men ändå möjligheten att ha nära till det allra viktigaste ( mataffär, kanske systemet ) ?

Hur är det att bo där om man har familj?

Är det mycket Trafik i rusningen?

Hur ofta går bussarna till stan?

Är det ofta fulla bussar på morgonen?

Mer erfarenheter?

Tack på förhand/ Arered
Citera
2014-11-25, 15:55
Medlem
En död byhåla men väldigt trevligt under sommaren när det är mycket båtar och folk.
Men långt från stan
Citera
2014-11-25, 16:34
Bannlyst
ja det finns ghetton i Nynäs så ja det finns Invandrare och liksom alla folkgrupper finns det godhjärtade samt idioter.

eftersom Nynäshamn är en hamnstad så smugglas mycket knark, vapen, alkohol etc igenom där så ja knark går att få tag på som på många andra ställen.

Nynäshamn är dock ett fint ställe på sommaren rent naturmässigt. finns finare områden samt mindre fina områden.
Citera
2014-11-25, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
ja det finns ghetton i Nynäs så ja det finns Invandrare och liksom alla folkgrupper finns det godhjärtade samt idioter.

eftersom Nynäshamn är en hamnstad så smugglas mycket knark, vapen, alkohol etc igenom där så ja knark går att få tag på som på många andra ställen.

Nynäshamn är dock ett fint ställe på sommaren rent naturmässigt. finns finare områden samt mindre fina områden.

Är det många ghetton eller är de flesta områdena okej eller bra områden att bo i?

Märker man mycket av smugglingen som pågår om man mest är ute dagtid?

Är det mycket slödder och bråk i centrala nynäs?
Citera
2014-11-25, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arered
Är det många ghetton eller är de flesta områdena okej eller bra områden att bo i?

Märker man mycket av smugglingen som pågår om man mest är ute dagtid?

Är det mycket slödder och bråk i centrala nynäs?

vet egentligen bara ett ''ghettoområde'' vet inte vad det heter bara men ghettoområden brukar sticka ut rätt tydligt.

märker du av smuggling och knarklagning i överlag? förmodligen inte om du inte själv håller på men det är klart man ser ''skumma'' typer lite här och där som på så många andra ställen.

slödder finns det säkert men jag har aldrig bott där bara hängt där några gånger och har aldrig märk av bråk. sök på Nynäshamn här inne så kanske du får dig en bättre inblick i området.
Citera
2014-11-25, 18:38
Avslutad
Tack!

kom gärna med fler erfarenheter gott folk
Citera
2014-11-25, 18:41
Medlem
MartinStLouiss avatar
Har en kompis som bor där, som visserligen bor i hus. Men vad jag vet så ska det vara ett ganska lugnt område. Enda nackdelen är att man är rätt beroende av att ha bil.
Citera
2014-11-25, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Har en kompis som bor där, som visserligen bor i hus. Men vad jag vet så ska det vara ett ganska lugnt område. Enda nackdelen är att man är rätt beroende av att ha bil.

Najs! Men finns det inte en direktbuss som går till Gullmarsplan?
Citera
2014-11-26, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arered
Najs! Men finns det inte en direktbuss som går till Gullmarsplan?

Vissa tider ja.

Nynäshamn är långt ifrån civilisationen och det blir jobbigt i längden. Relativt tråkig sommarstad om man jämför med andra ställen. Fin natur. Har du inte jobb i Nynäshamn så skulle jag rekommendera dig att inte flytta dit.

Som familj kan nynäshamn funka. Men för party folket måste man åka till Stockholm och det är en resa i sig på fyllan.

"Ghetto" menar vissa är backlura. Det är invandrartätt men går inte att jämföra med ett riktigt ghetto så skulle säga att nynäs är ghetto fritt. Inaveln är jobbigare. Sen knarket .. Vissa ggr man varit ute på ställen i Nynäs är det sjukt hur folk inte döljer vad fan dom håller på med.

Gillar du en lugn stad är nynäs bra.
Citera
2014-11-26, 08:27
Medlem
encefalons avatar
När jag var i nynäshamn, så var det en massa apor som förstörde upplevelsen vid hopptornet, de skrek och hoppade helt livsfarligt att en olycka kunde hänt, och hotade mäniskor som klagade på dem
Citera
2017-04-27, 17:24
Medlem
Jag gillar Nynäshamn, havet är här och man kan åka in till Stockholm utan för mycket trassel.
Citera
2021-06-14, 09:23
Medlem
utan.att.stannas avatar
Funderar lite på hur tråkigt det kan vara att bo i Nynäshamn? Är vanlig sven e som inte har råd med annat än lägenhet centralt, men är sugen på radhus pga barn. Kanske man skulle börja i nynäs och på sikt arbeta sig innåt. Jobbar i vården så tror inte jag kommer behöva pendla allt för långt.
Är det bra för barn i Nynäshamn? Kikar lite på nyproduktion..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in