Scip jag förstår inte riktigt heller vart du vill komma.
Självklart uppstår det bråk ibland, så väl inne på själva lasse stefanz danser som utanför dom och så klart även på dansbandsgalan i malung.
Men det jag menar är att om du ser det till antalet människor som totalt är ute i danssvängen under ett år är det en försvinnande liten del som missköter sig grovt.
Skulle inte förvåna mig om det sker mer våld procentuellt sett under en vanlig vasaloppsstart än vad dom här människorna producerar.
Där det finns mycket folk blir det också ibland tjafs, men jag kan inte se koppling mellan epa-traktorer-landsort-position i samhället, besök på ls danser och att den risken ska öka markant jämfört med andra människor/arrangemang.
Hur många trådar har vi inte haft bara om tex sandhamn och närliggande område i skärgården det här året och vad fyllona där ställt till med. Där har vi den exakta motsatsen, båtar långt över miljonen, alkoholen serveras från ishinkskylda flaskor till snitsiga människor i kulörta byxor med ralph lauren skjorta, från socialgrupp ett och vad blir resultatet av det? Dessutom är dom bara kanske en hundradel av hur många som är involverade i danssvängen.
Varje gång jag besökt den där totalt wt-fria ön har jag beskådat mer trash /trashbeteende än du hittar i tranås under ett helt år.
Allt från hustrumisshandel, nerpissning av båtar, kaskadspyande i dom/på bryggan, sjöfylleri, försök till stöld, tjafs med vakter osv osv.
Tittar man procentuellt hur mycket tjafs en ralph lauren skjorta ställer till med är jag ganska säker på att den seglar upp ganska långt före foppatoffeln som markör för en problemmänniska.
Jag blir inte heller speciellt förvånad om ribbåtar och dess ägare ligger bättre till i samma statistik jämgört med både epa-traktor och volvo 740 ägare.
Inte sitter folk på landsbyggden i tråd efter tråd och gapar om överklass-trash för det.
Kan man inte låta andra köra sin grej med cowboyhattar, indian tishor, eddie meduza eller vad det är, utan att förakta är det uppenbart att man själv är den som har störst problem.
Åk ut och träffa folk och drick en byxvarm pilsner, jag kan garantera att ni får både roligare och ett vänligare och hjärtligare mottagande jämfört med om ni objudna försöker er på samma bravad i en sandhamns-segelbåts sittbrunn. Eller knip igen brödlådan tills ni vet vad ni pratar om.
Måste man googla lasse stefanz och bildar sig en uppfattning utifrån deras fans, och fördommar om dom, i stället för att ta ställning till vad man hör och ser av själva bandet, då lever man sitt liv fundamentalt fel med enda resultat att man dör som en blek ängslig kopia.
Och då är ett liv som "wt" med fanan högt, stolthet i blicken och ett genuint leende på läpparna att föredra alla dagar i veckan.
Tänk på att livet är kort, varje minut man lägger på att, stel som en pinne sitta och röra i en latte och hålla igång låssas-artighets-konversationer, på något krystat hak, är slöseri med tid.
Slappna av lite, skicka ut röven genom sidofönstret eller sitt bara brevid och njut lite av att vara en del av den här galna världen. Att bara få näring genom att se ner på andra är inget ni blir lyckliga av.
Aspies: Det där med röven behöver nödvändigtvis inte tolkas bokstavligt