2014-11-29, 17:07
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.Pieck
Säg mig, var det jag eller AlwaysAllIn som började att prata om bråk och våld i sammanhanget av Lasse Stefanz spelning och göra kopplingar där emellan.

Svara på frågan!

Mångkulturidiot rakt igenom eller bara ute i rymden och far hela tiden?
Det var du som tog upp ett av mina inlägg (ej riktat till dig på något sätt utan enbart en reflektion på denna TS) och förde dig som en komplett mångkulturidiot utan koll på historia och tradition och självklart replikerade jag på det.

Sverige är fantastiskt! Stackars djävla Sverige!
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-11-29 kl. 17:09.
Citera
2014-11-29, 17:13
Medlem
Mitt svar är: Det var ni båda, fast A-a började med ett kort inlägg..
Sedan kom DU med dina jäättelånga inlägg.
Sådär, nu har jag svarat och tycker f.f att du ska fortsätta dina kilometerlånga inlägg i "politik" eller "invandring". Hejdå, orkar inte argumentera, jag råkar bara älska dansband i allmänhet och Lasse Stefanz i synnerhet, vet att vid spelningar så förekommer det bråk ute på parkeringen av kombination: ungdom+fylla.
Så har det varit i många år, spec. ute på landsbygden, eftersom det aldrig händer nåt speciellt här och vi har inga fritidsgårdar o dyl. Våra barn växer för övr. upp till normala människor med bra inkomst, eget hus, hur har du det själv??? Sitter du och "trycker" i en liten etta och arbetslös?
Citera
2014-11-29, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Mitt svar är: Det var ni båda, fast A-a började med ett kort inlägg..
Sedan kom DU med dina jäättelånga inlägg.[...]
Okej, vi båda började samtidigt att ta upp ämnet, dock var den ena var tidigare än den andra.

Med logiken på en sådan nivå, väljer jag att dra mig ur!
Citera
2014-11-29, 17:47
Medlem
Helt rätt W-P! Guudars vad skönt med lite lugn och ro, ska nog lyssna på Lasse Stefanz en stund ( för på min "låga" nivå förstår jag nog inget annat, enl. W-P.)Ha ett bra liv du också!
Citera
2014-11-29, 19:08
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choiz_88
Alltså när jag läser den formuleringen får jag ju en känsla av att det är gamla gubbar som hindrar polisens arbete.

Dock är det nog läskigt att vara ordningsvakt och ha brottat ned en person medans det samlas ett 20-tal personer runt dig som skriker.

Svar: ja. Inte för att jag var på plats..
Citera
2014-11-29, 22:04
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Finns det mycket nysvenskar i Sirishamn?
Det har kommit väldigt många nysvenskar till Simrishamn de senaste åren.
Massvis med somalier och afghaner.
Citera
2014-11-29, 22:47
Medlem
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Svar: ja. Inte för att jag var på plats..

Och skötsamma ärliga skattebetalare med bilar på parkeringen för 200-300 tsk
Epa traktorer för 35-50 tsk var dom inblandade i denna avskyvärda handling som det
Är att hindra rättvisan. En verkligen mindre god förebild för dom samlade dansbandslovers.

Fortfarande inte någon som vet var det var som föranledde detta uppror bland så skötsamma betalade gäster? Var det byns enda blondin som var orsaken till det hela
För att citera någon tidigare i tråden det är ett jävla riv och ös på lasses stefans gig
Och han har ju fått smaka på ett antal kvinnobröst under åren.
Citera
2014-11-30, 05:08
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Och skötsamma ärliga skattebetalare med bilar på parkeringen för 200-300 tsk
Epa traktorer för 35-50 tsk var dom inblandade i denna avskyvärda handling som det
Är att hindra rättvisan. En verkligen mindre god förebild för dom samlade dansbandslovers.

Fortfarande inte någon som vet var det var som föranledde detta uppror bland så skötsamma betalade gäster? Var det byns enda blondin som var orsaken till det hela
För att citera någon tidigare i tråden det är ett jävla riv och ös på lasses stefans gig
Och han har ju fått smaka på ett antal kvinnobröst under åren.

Vad fan pratar du om?
Citera
2014-11-30, 08:50
Medlem
Scip jag förstår inte riktigt heller vart du vill komma.

Självklart uppstår det bråk ibland, så väl inne på själva lasse stefanz danser som utanför dom och så klart även på dansbandsgalan i malung.

Men det jag menar är att om du ser det till antalet människor som totalt är ute i danssvängen under ett år är det en försvinnande liten del som missköter sig grovt.

Skulle inte förvåna mig om det sker mer våld procentuellt sett under en vanlig vasaloppsstart än vad dom här människorna producerar.

Där det finns mycket folk blir det också ibland tjafs, men jag kan inte se koppling mellan epa-traktorer-landsort-position i samhället, besök på ls danser och att den risken ska öka markant jämfört med andra människor/arrangemang.

Hur många trådar har vi inte haft bara om tex sandhamn och närliggande område i skärgården det här året och vad fyllona där ställt till med. Där har vi den exakta motsatsen, båtar långt över miljonen, alkoholen serveras från ishinkskylda flaskor till snitsiga människor i kulörta byxor med ralph lauren skjorta, från socialgrupp ett och vad blir resultatet av det? Dessutom är dom bara kanske en hundradel av hur många som är involverade i danssvängen.

Varje gång jag besökt den där totalt wt-fria ön har jag beskådat mer trash /trashbeteende än du hittar i tranås under ett helt år.

Allt från hustrumisshandel, nerpissning av båtar, kaskadspyande i dom/på bryggan, sjöfylleri, försök till stöld, tjafs med vakter osv osv.

Tittar man procentuellt hur mycket tjafs en ralph lauren skjorta ställer till med är jag ganska säker på att den seglar upp ganska långt före foppatoffeln som markör för en problemmänniska.

Jag blir inte heller speciellt förvånad om ribbåtar och dess ägare ligger bättre till i samma statistik jämgört med både epa-traktor och volvo 740 ägare.

Inte sitter folk på landsbyggden i tråd efter tråd och gapar om överklass-trash för det.

Kan man inte låta andra köra sin grej med cowboyhattar, indian tishor, eddie meduza eller vad det är, utan att förakta är det uppenbart att man själv är den som har störst problem.

Åk ut och träffa folk och drick en byxvarm pilsner, jag kan garantera att ni får både roligare och ett vänligare och hjärtligare mottagande jämfört med om ni objudna försöker er på samma bravad i en sandhamns-segelbåts sittbrunn. Eller knip igen brödlådan tills ni vet vad ni pratar om.

Måste man googla lasse stefanz och bildar sig en uppfattning utifrån deras fans, och fördommar om dom, i stället för att ta ställning till vad man hör och ser av själva bandet, då lever man sitt liv fundamentalt fel med enda resultat att man dör som en blek ängslig kopia.

Och då är ett liv som "wt" med fanan högt, stolthet i blicken och ett genuint leende på läpparna att föredra alla dagar i veckan.

Tänk på att livet är kort, varje minut man lägger på att, stel som en pinne sitta och röra i en latte och hålla igång låssas-artighets-konversationer, på något krystat hak, är slöseri med tid.

Slappna av lite, skicka ut röven genom sidofönstret eller sitt bara brevid och njut lite av att vara en del av den här galna världen. Att bara få näring genom att se ner på andra är inget ni blir lyckliga av.

Aspies: Det där med röven behöver nödvändigtvis inte tolkas bokstavligt
Senast redigerad av erattat 2014-11-30 kl. 09:45.
Citera
2014-12-05, 20:48
Medlem
OFOTCNs avatar
Verkar inte ta slut än! Nu i Svedala!

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/...ados-spelning/
Citera
2014-12-06, 03:47
Medlem
choiz_88s avatar
Citat:
Det var natten mellan lördag och söndag förra helgen som kvällen spårade ur. Tre män i 30-årsåldern började slåss och när vakterna grep in blev det våldsamma även mot dem. Tumultet slutade i en jalusi, som totalförstördes.
Ja jisses. Dansbands-vandals-vågen fortsätter alltså Det jag fetade: Herregud låter ju som att det är en före detta krigskorrespondent som rapporterar detta också.

Humor !
Citera
2014-12-06, 05:58
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OFOTCN
Verkar inte ta slut än! Nu i Svedala!

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/...ados-spelning/

Hahaha!! Roligaste!!
Den här tråden är förbannemej den bästa- som tagen ur en sketch
Citera