2014-11-24, 22:04
Medlem
Jag har sedan tidigare en skuld jag har en avbetalningsplan på som jag följer. Dock inträffade en grej som gjorde att jag missade att betala vilket gjorde att skulden gick till kronofogden. Jag hade betalat av en del på skulden.
Jag tar kontakt med inkassobolaget och får de att dra tillbaka skulden från fogden, men det jag reagerat på är att skulden har börjat om från början igen, alltså på samma nivå som när jag började betala av på den för över ett år sedan.
Kan de ha missat något eller är det såhär det går till?
Citera
2014-11-24, 22:11
Medlem
blofeld88s avatar
Det finns ju såklart regler för vad ett inkassobolag får göra. Om du har betalat av en del av skulden så har du. Men är det inte ränta som du har betalat, du vet att räntan ska betalas innan du kan börja pröjsa av kapitalskulden. Du för nog fan ta och sträcka upp dig själv lite och få koll på vad som händer annars lär du sitta i inkassobolagens knän tills du dör.
Citera
2014-11-24, 22:43
Medlem
Sereenas avatar
Beroende på summan så kan det vara diverse avgifter som lagts på som ätit upp det du betalar av (tex så brukar dom slänga på runt tusenlappen i "utmätningsavgift" i samband med att ärendet går till inkasso)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in