Tackar för alla svar. Jag köpte en sån spray nu, ska se hur den fungerar.
Citat:
Som SkepticalHippo sa, en aggressiv hund hantera man enklast genom att ryta i (med djup i rösten) och ge den ett kommando, som exempel blev jag påflugen för en herrans massa år sedan av någon pitbull blandis som bet sig fast i min arm och vägrade släppa först när smärtan gjorde mig oxtokig och gav mig en jäkla bas i rösten. Annars funkar bite stick bäst för att bryta fixerade grepp. En uppkäftig hund nonchalerar man bäst, aktivera din egen hund till att agera mer fokuserat på dig o lämna platsen. Annars kan jag tycka att om ägare inte tränar sina hundar så ska man anmäla dem, att de ändå kan vara aningen bångstyriga är inte egentligen ett problem först när ägare helt saknar kontroll över vad de har i kopplet. Kan tycka att det ser ut som de flesta har pli på sina hundar när det handlar om svårare raser, när de inte har det ska de bli av med dem. För många dårar finns det med hund oxå
Vi har ju en snubbe här med någon pitbull blandras som har bitit en hund och han har ju fortfarande kvar den. Ägaren till den lilla hunden anmälde honom men polisen har tydligen inte gjort ett skit. Eller så öppnade han aldrig dörren så ingenting hände.
Själv tycker jag synd om hunden och önskar att jag kunde begrava ägaren levande.
Sen läste jag om en annan "pitbull" ägare som lovade att avliva sin hund efter att den attackerade någon unge eller vad de nu va. Ägaren bestämde sig i sista sekund för att skita i det och istället ha på munkorg. Det gick tydligen hur bra som helst för polisen också. Man får tydligen känna efter själv hur man vill göra med en galen hund (även om det är fel på den efterblivna ägaren).
Men om jag går runt med kniv eller pistol för att skydda mig mot efterblivna människor och hundar så åker jag ju dit direkt. Undrar egentligen vad det är som händer.
Ibland har jag lust att skaffa mig en pitblandning och trycka den med anabola och allt möjligt, sedan släppa honom lös på andra oansvariga ägare för att dem ska få känna hur det känns. Men kan inte gå full retard.