• 1
  • 2
2014-11-24, 09:31
Medlem
PurrePs avatar
Sänka min månadskostnad för bolån med 1200 kr....

Shit vad tråkigt det är att inse att en miljon inte skulle göra någon som helst skillnad i livet...
Citera
2014-11-24, 10:05
Medlem
Betalat av alla mina skulder och köpt en bil och sadlat om i annan stad.
Citera
2014-11-24, 10:37
Medlem
Vitalrepuss avatar
Investera i aktier och fonder. Absolut inte slösa bort pengarna.
Citera
2014-11-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
Bruden från handels dumpade dig från när du pluggade på Komvux?

Om du sparat ihop en mille så har du sparartänk. Låt inte ett nytt singeltänk få dig att spendera allting för snabbt, en mille kan gå bort snabbt.

On-topic: Åk till New York och plugga 2 veckor engelska.

Nej, hon dumpade mig när jag pluggade på KTH. Förhållandet har ju inte varit bra förutom vissa stunder av det så det kanske var det bästa.

Jaja. Sätter in det på ett räntekonto med strax under 2% ränta så får vi se vart det bär av. en 100 000 kanske spenderas iaf. Va fan ska jag bara ha allt sparat för bara för att kunna köpa den där villan på Lidingö i framtiden? Jag kommer tjäna pengar efter utbildningen ändå.
Citera
2014-11-24, 20:03
Medlem
ViperVens avatar
Skulle sprida det i olika investmentbolag samt köpt några stabila utdelare och återinvesterat allt tills jag har en summa som genererar en avkastning jag kan leva bra på.

Skulle jag bara spendera bort en mille så skulle jag nog köpt mig en finare BMW (nått år gammal) och lagt en insats till en schysst lägenhet nära vattnet. Men oj vilken ångest jag skulle ha efter att ha spenderat mitt fina 7-siffriga belopp.
Citera
2014-11-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViperVen
Skulle sprida det i olika investmentbolag samt köpt några stabila utdelare och återinvesterat allt tills jag har en summa som genererar en avkastning jag kan leva bra på.

Skulle jag bara spendera bort en mille så skulle jag nog köpt mig en finare BMW (nått år gammal) och lagt en insats till en schysst lägenhet nära vattnet. Men oj vilken ångest jag skulle ha efter att ha spenderat mitt fina 7-siffriga belopp.

Ja, men allvarligt talat. Ja, det är ganska kul att se sina pengar växa. Utöver det? Det är klart mycket roligare att ha minnen från när man reste till knasiga platser och har upplevelser. Känns ju som det mesta kostar pengar. 100 000 skulle jag ju kunna göra mycket kul med. en begagnad hoj för 50 papp och sen är det roadtrip i EU.
Citera
2014-11-24, 20:44
Medlem
Isnatts avatar
Jag köpte min lägenhet kontant till ca 80%, resten la jag på aktier och fonder. Så kan man också göra

I mitt vardagsliv innebar det alltså att jag har kanske 5-6000:- mer i månaden att röra mig med än om jag inte haft miljonen från början.
Dessutom har jag med bostad + det på börsen vad jag anser vara en trygg grund ekonomiskt.
En miljon förändrar kanske inte livet för en vanlig skötsam människa, men den hjälper verkligen till.

Men res du för en del av pengarna om det är det du vill, köp dig din mc, men om några år så, för dom flesta, så är det faktiskt jävligt skönt att ha ett bra och tryggt boende. Man kan ju resa då också liksom.
Citera
2014-11-24, 20:52
Medlem
ViperVens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Ja, men allvarligt talat. Ja, det är ganska kul att se sina pengar växa. Utöver det? Det är klart mycket roligare att ha minnen från när man reste till knasiga platser och har upplevelser. Känns ju som det mesta kostar pengar. 100 000 skulle jag ju kunna göra mycket kul med. en begagnad hoj för 50 papp och sen är det roadtrip i EU.

Man sparar/investerar för att kunna ha det bättre senare. Självklart ska man se till att man har ett levnadssätt som ger en tillfredsställelse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in