Citat:
Ursprungligen postat av
brianmolko
Porr och droger dyker väl inte upp om man inte söker det ?
Går man in på "mindre etablerade" sidor så kan man bli länkad, popupfönster och sånt kan länka vidare till virussidor. En google sökning kan generara en massa konstiga träffar.
Vad gäller porr är det nästintill vardag när det gäller internet. Det är rumpor, tuttar, muskler och en massa annat överallt. Sen är det ju en gränsdragning som är svår att göra. Är bilder på Kardashians ass porr? Trots detta ser man bilder på henne överallt och det är inte många som tänker mer på det.
I dagens internetvärld är inget heligt. Sen går det inte att reglera då internet utgörs av individer, det blir också svårt att välja en myndighet som reglerar nätet på ett demokratiskt och integritetsskyddande vis.
Jag vet inte riktigt hur jag står i denna frågan. Det är svårt. Bara igår såg jag någon nyhet med hundar som plågades ihjäl i små burar och det är inget jag ville se. Det är lika illa med alla operationsannonser och alla andra konstiga metoder för att bli "snygg". Man blir ju illamående men det är det man möts av idag.
Låt oss inte tala om alla avrättnings och terrorfilmer som dyker upp hela tiden. Sådant betraktades som olagligt förr, det är ju s.k snuff. Var det inte igår de släppte en film med en britt som fick huvudet avskuret?
Men man kan inte låsa in sig heller och blunda för omvärlen heller. Jag tror det är viktigt att man är medveten om vad som sker. Sen blir det ju svårare om man är känslig.
Vad gäller droger så behöver de nödvändigtvis inte behöva vara olagliga utan finns där och då är det bara göra en enkel beställning.