2014-11-24, 00:59
Medlem
Hej, är det inte dags att vi får ett reglerat Internet där man slipper virus och nätfiske, porr och knarkförsäljning och så vidare? Själv tycker jag att det vore en jättebra idé. Om hederliga människor får ett skyddat Internet så kunde de andra hålla till på vad man förslagsvis kan kalla CrymeNet där de kan hålla på med sina sattyg. Det enda hindret för ett reglerat Internet är så vitt jag kan se, vem som ska godkänna vad som är lämpligt att finnas på det reglerade Internet.

Är idén bra eller dålig? Oavsett vilket går vi nog mot en sådan utveckling som jag önskar.
Citera
2014-11-24, 01:06
Medlem
BonerBatmans avatar
Dålig idé. Vem fan skulle det gynna?
Citera
2014-11-24, 01:07
Bannlyst
Japp, så kan vi avveckla demokratin också. Det är just pga sådana efterblivna personer som du som vi går emot ett trevligt öde, tack TS.

Du vill alltså att regeringar ska bestämma vilket innehåll som ska visas och inte? "Det är ju for the greater good!". Virus får man inte om man haft en dator längre än 1 år och har normal kognitiv förmåga. Det verkar inte som om det är regeringens jobb utan att du är i behov av en god man.
Citera
2014-11-24, 01:07
Medlem
heccefolles avatar
Visst, bort med allt ont. Men som du sa blir det omöjligt att kontrollera vad som är rätt och fel. Det onda i dagens situation skulle ersättas av nya sattyg som är minst lika onda.
Citera
2014-11-24, 01:33
Medlem
Du är på en censurerade sammanlänkning av datorer och servrar.

Vill du bara ha tillgång till Aftonbladet och Facebook?
Citera
2014-11-24, 01:53
Medlem
brianmolkos avatar
Porr och droger dyker väl inte upp om man inte söker det ?
Citera
2014-11-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Internet är mer än bara sökmotorer.
Citera
2014-11-24, 13:14
Medlem
DonniDarkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pankreas
Hej, är det inte dags att vi får ett reglerat Internet där man slipper virus och nätfiske, porr och knarkförsäljning och så vidare? Själv tycker jag att det vore en jättebra idé. Om hederliga människor får ett skyddat Internet så kunde de andra hålla till på vad man förslagsvis kan kalla CrymeNet där de kan hålla på med sina sattyg. Det enda hindret för ett reglerat Internet är så vitt jag kan se, vem som ska godkänna vad som är lämpligt att finnas på det reglerade Internet.

Är idén bra eller dålig? Oavsett vilket går vi nog mot en sådan utveckling som jag önskar.

Sämsta idé jag hört på länge. I Kina har de väl något liknande? Hört talas om darknet?
Citera
2014-11-24, 13:39
Medlem
Mr.Riddims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko

Går man in på "mindre etablerade" sidor så kan man bli länkad, popupfönster och sånt kan länka vidare till virussidor. En google sökning kan generara en massa konstiga träffar.

Vad gäller porr är det nästintill vardag när det gäller internet. Det är rumpor, tuttar, muskler och en massa annat överallt. Sen är det ju en gränsdragning som är svår att göra. Är bilder på Kardashians ass porr? Trots detta ser man bilder på henne överallt och det är inte många som tänker mer på det.

I dagens internetvärld är inget heligt. Sen går det inte att reglera då internet utgörs av individer, det blir också svårt att välja en myndighet som reglerar nätet på ett demokratiskt och integritetsskyddande vis.

Jag vet inte riktigt hur jag står i denna frågan. Det är svårt. Bara igår såg jag någon nyhet med hundar som plågades ihjäl i små burar och det är inget jag ville se. Det är lika illa med alla operationsannonser och alla andra konstiga metoder för att bli "snygg". Man blir ju illamående men det är det man möts av idag.

Låt oss inte tala om alla avrättnings och terrorfilmer som dyker upp hela tiden. Sådant betraktades som olagligt förr, det är ju s.k snuff. Var det inte igår de släppte en film med en britt som fick huvudet avskuret?

Men man kan inte låsa in sig heller och blunda för omvärlen heller. Jag tror det är viktigt att man är medveten om vad som sker. Sen blir det ju svårare om man är känslig.

Vad gäller droger så behöver de nödvändigtvis inte behöva vara olagliga utan finns där och då är det bara göra en enkel beställning.
Senast redigerad av Mr.Riddim 2014-11-24 kl. 14:28.
Citera
2014-11-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pankreas
Hej, är det inte dags att vi får ett reglerat Internet där man slipper virus och nätfiske, porr och knarkförsäljning och så vidare?

Att skapa eller distribuera virus, att nätfiska, att sälja knark, barnporr m.m. är redan brottsligt. Problemet är väl att polisen inte har tid med det, och att de inte kan göra något om trafiken kommer från ett annat land.
Citera
2014-11-24, 14:16
Bannlyst
Gärna, om jag får bestämma över vilket innehåll som tillåts finnas kvar.
Citera
2014-11-24, 14:19
Medlem
pjalles avatar
I Sverige är regeringen gud, att säga upp sina mänskliga rättigheter är en värdig hyllning
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in