Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-23, 23:46
  #1
Medlem
hej! Så här ligger det till; köpte en dator ifrån Komplett för ca 3 månader sedan, dyra delar (enligt mig), datorn gick på ca 14-15k och det var samtidigt Komplett som byggde ihop den åt mig.

I alla fall, för några dagar sedan ville den Inte stänga av sig så jag höll inne start-knappen till att den stängdes av. Detta var 1-2 dagar sedan. Idag satte jag på den förf första gången efter detta och märkte direkt att bakgrundsbilden var helt ändrad, massa dokument var borta och utseendet var allmänt förändrat. Ingen förutom jag själv har haft tillgång till datorn.

Jag tog systemåterställning för att återställa till en punkt och detta slutade med att Windows 8.1 bootas, sedan kommer det upp en ledsen smiley på en blå skärm på sidan "", och så står det att datorn inte kunde startas och att den samlar in information och kommer att starta om automatiskt. Sen startas den om igen med exakt samma grej och sen loopas det bara Den går helt enkelt inte att starta, eller ja, komma in på skrivbordet osv...

Snälla hjälp mig, vill ha igång min älskade dator...
__________________
Senast redigerad av microsan 2014-11-23 kl. 23:55.
Citera
2014-11-24, 00:47
  #2
Medlem
bjonndroggs avatar
Har du recovery-diskar?
Citera
2014-11-24, 06:26
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du utförde en så kallad en "norsk omstart"? Av vilken anledning ville inte datorn stängas av?

Har du varit i kontakt med Komplett? Du har garanti på datorn.
Citera
2014-11-24, 13:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjonndrogg
Har du recovery-diskar?

Nej, är på väg att hämta en Windows recovery disk just nu faktiskt. Provade dock en skiva med lite reparationsverktyg av Kaspersky innan och det blev bara samma sak...så jävla orolig att inte detta kommer funka heller.

@CyrusGNetWork Pratade med komplett och det var dom som erbjöd mig skivan...Fy fan om det inte funkar..Helt utan stationär dator..
Citera
2014-11-24, 13:49
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av microsan
Nej, är på väg att hämta en Windows recovery disk just nu faktiskt. Provade dock en skiva med lite reparationsverktyg av Kaspersky innan och det blev bara samma sak...så jävla orolig att inte detta kommer funka heller.

@CyrusGNetWork Pratade med komplett och det var dom som erbjöd mig skivan...Fy fan om det inte funkar..Helt utan stationär dator..

Återkom med mer besked.
Citera
2014-11-24, 13:58
  #6
Medlem
hoofmanens avatar
Låter som att datorn startade upp i typ felsäkert läge. Har du massa installerade grejer på datorn? Du borde formatera om den ifall komplett drygar sig, det brukar ta så jävla lång tid att få såna där företag att faktiskt åstakomma något med äns dator även om man lämnar in den
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback