• 2
  • 3
2014-11-26, 13:40
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Jag måste bara fråga: Varför nekar dom dig medicin? Vad säger läkaren när du tar upp frågan?

Det finns ju mildare varianter av ångestdämpande typ Atarax och lergigan. Sen finns det lyckopiller i alla varianter
Citera
2014-11-26, 16:53
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiX-UgLy
Kanske ska erkänna att det inte är just social fobi jag har utan fobisk personlighetsstörning, en allvarligare form av social fobi. Jag vet inte hur det känns att inte ha det, Eftersom jag alltid haft det, sen jag var liten :/

Nu ska du inte analysera dig själv för mycket och sätta diagnoser på dig själv. Det leder ingenstans.

För att vara sådan, men även Social Fobi "kan" räknas som en personlighetsstörning om ni nu tycker det är viktigt att ha med i debatten.

Har du inte sökt till Psykiatrin så måste du snabbt söka dig dit. En läkare du nämner i texten har tittat på dig och sjukskrivit dig utan medicin. Är det verkligen så att han har kompetens inom din sjukdom? Var han en AT-läkare eller? Doktor?... Bara för man är läkare så betyder det inte att man får rätt vård. Sök vidare till andra läkare om du inte får den hjälpen du behöver.

När sedan tiden är mogen så borde du kanske prova gruppterapi eller sådant.
Citera
2014-11-28, 11:42
Bannlyst
skit i att umgås med människor helt ett ag och få lite självförtroende å skit. Hur förväntar man säg att man ska bli bättre om man e livrädd hela jävla tiden?
Citera
2014-11-28, 13:57
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaktabruden
skit i att umgås med människor helt ett ag och få lite självförtroende å skit. Hur förväntar man säg att man ska bli bättre om man e livrädd hela jävla tiden?

Hur ska man bli bra om man inte utmanar sig själv? Sluta umgås med människor är det absolut sämsta man kan göra vid social fobi.
Citera
2014-12-03, 03:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Hur ska man bli bra om man inte utmanar sig själv? Sluta umgås med människor är det absolut sämsta man kan göra vid social fobi.

Social fobi handlar mycket om att vara trygg i sig själv också. Är du rädd för spindlar blir det inte bättre av att få ett helt akvarium med spindlar över dig. Däremot om träffar en snäll, finoch ofarlig liten spindel så du ser dom inte är farliga så...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in