Citat:
Ursprungligen postat av
captengrogg
Sägs ju att nästa bok i game of thrones serien kommer winds of winter i april. Så den ser jag verkligen fram emot.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trasymachos
Det har jag missat. Var har du läst det?
Förlåt min pessimism, men det gör den med all bestämdhet inte. Isåfall hade ju release date varit ute vid det här laget, samt att det är inget som tyder på det utifrån uttalande av honom eller hans förlag. Senaste gången han nämner ett eventuellt datum,i december, så säger han såhär:
Citat:
I won't time it to coincide with Xmas or Valentine's Day or Lincoln's Birthday, the book will not rise from the dead with Jesus on Easter Sunday (4 April 2015, Nebulins anteckning) When it is done, I will say that's it is done, on whatever day I happen to finish.
Ska man gå på hur det sett ut historiskt sett, alltså tiden mellan hans publikationer, så skulle 2017 vare ett rimligt antagande, som också
denna graf så vackert illustrerar.
Jag tror dock att GRRM kan lyckas få ut den till 2016, i och med pressen från tv-seriens håll samt att han själv menar att han hade ett par hundra sidor från A Dance with Dragons som han valde att lägga till i Winds of Winter istället.