2014-11-23, 18:05
Avslutad
Förlåt Shalashaska, att inte du i sedvanlig ordning fick starta tråden för boksläpp under 2015. Anledningen är en iver och glädje jag känner av nyheten om ett glädjande boksläpp för nästa år.

Nästa år utges alltså på nytt argentinaren:

Ernesto Sábato - Abaddon, utplånaren (Modernista)
Djupt glädjande för mig och säkerligen för många andra! Om det rör sig om en nyöversättning vet jag inte, oavsett är det fint att hela Sábatos korta men spännande produktion snart finns nyutgivet på svenska. Denna roman är alltså hans tredje och sista som han skrev innan han drabbades av sin obotliga ögonsjukdom som gjorde det omöjligt för honom att fortsätta skriva och läsa. Sábato är en gedigen författare som fler svenskar bör läsa.
Citera
2014-11-23, 22:35
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
En familjeflickas memoarer av Simone de Beauvoir (Modernista)

Nazismen i Sverige 2000-2014 av Heléne Lööw (Ordfront förlag)

Det är de böcker som jag väntar på i alla fall.
Citera
2014-11-23, 23:17
Avslutad
Sägs ju att nästa bok i game of thrones serien kommer winds of winter i april. Så den ser jag verkligen fram emot.
Citera
2014-12-01, 23:39
Avslutad
https://www.adlibris.com/se/bok/en-sinnessjuk-varld-mentalsjukhusens-epok-i-sverige-1910-1960-rev-9789198037197

Tror även denna bok kommer bli mycket intressant att läsa. Ser fram emot när den släpps 2015.
Citera
2015-01-02, 19:56
Medlem
qhz.s avatar
Har absolut noll koll på vad som kommer under året. Väntar ivrigt på Shalashaskas mastodontlistor med kommande titlar.

Den enda bok jag vet är på gång och som jag väntar på för tillfället är Thomas Bernhards Utplåning: ett sönderfall.
Citera
2015-01-03, 16:09
Medlem
Trasymachoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Sägs ju att nästa bok i game of thrones serien kommer winds of winter i april. Så den ser jag verkligen fram emot.

Det har jag missat. Var har du läst det?
Citera
2015-01-03, 16:35
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Tveksamt. George rr Martin sa väl nyligen att han har skrivit halva boken, så att den skulle komma i år känns inte så troligt.
Citera
2015-01-03, 16:43
Medlem
Nebulins avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Trasymachos
Det har jag missat. Var har du läst det?

Förlåt min pessimism, men det gör den med all bestämdhet inte. Isåfall hade ju release date varit ute vid det här laget, samt att det är inget som tyder på det utifrån uttalande av honom eller hans förlag. Senaste gången han nämner ett eventuellt datum,i december, så säger han såhär:

Citat:
I won't time it to coincide with Xmas or Valentine's Day or Lincoln's Birthday, the book will not rise from the dead with Jesus on Easter Sunday (4 April 2015, Nebulins anteckning) When it is done, I will say that's it is done, on whatever day I happen to finish.

Ska man gå på hur det sett ut historiskt sett, alltså tiden mellan hans publikationer, så skulle 2017 vare ett rimligt antagande, som också denna graf så vackert illustrerar.

Jag tror dock att GRRM kan lyckas få ut den till 2016, i och med pressen från tv-seriens håll samt att han själv menar att han hade ett par hundra sidor från A Dance with Dragons som han valde att lägga till i Winds of Winter istället.
Senast redigerad av Nebulin 2015-01-03 kl. 16:51.
Citera
2015-01-04, 09:09
Medlem
Trasymachoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebulin
Förlåt min pessimism, men det gör den med all bestämdhet inte. Isåfall hade ju release date varit ute vid det här laget, samt att det är inget som tyder på det utifrån uttalande av honom eller hans förlag. Senaste gången han nämner ett eventuellt datum,i december, så säger han såhär:

Ska man gå på hur det sett ut historiskt sett, alltså tiden mellan hans publikationer, så skulle 2017 vare ett rimligt antagande, som också denna graf så vackert illustrerar.

Jag tror dock att GRRM kan lyckas få ut den till 2016, i och med pressen från tv-seriens håll samt att han själv menar att han hade ett par hundra sidor från A Dance with Dragons som han valde att lägga till i Winds of Winter istället.

Tack. Ja, det är också så jag har förstått saken.
Citera
2015-01-04, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nebulin
Förlåt min pessimism,

Läste det på någon hemsida. Men kan ha fel. Synd om det inte är så . Såg verkligen emot det boksläppet till våren.
Citera
2015-01-06, 11:06
Medlem
st3fan91s avatar
Stephen King släpper en novellsamling som jag ser mycket fram emot. Många av hans noveller är mästerliga. Han kommer också mer fortsttningen på Mr mercedes, Finders Keepers.
Citera
2015-01-06, 13:10
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Förlåt Shalashaska, att inte du i sedvanlig ordning fick starta tråden för boksläpp under 2015. Anledningen är en iver och glädje jag känner av nyheten om ett glädjande boksläpp för nästa år.

Nästa år utges alltså på nytt argentinaren:

Ernesto Sábato - Abaddon, utplånaren (Modernista)
Djupt glädjande för mig och säkerligen för många andra! Om det rör sig om en nyöversättning vet jag inte, oavsett är det fint att hela Sábatos korta men spännande produktion snart finns nyutgivet på svenska. Denna roman är alltså hans tredje och sista som han skrev innan han drabbades av sin obotliga ögonsjukdom som gjorde det omöjligt för honom att fortsätta skriva och läsa. Sábato är en gedigen författare som fler svenskar bör läsa.
Utmärkt, vi får hoppas att Modernista ger ut en riktigt snygg volym. Ett givet köp.

Har Lind & Co lagt ner 19:hundra? Isf är det en riktig skam, 2000-talets bästa bokserie?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in