2005-09-16, 07:32
Medlem
_Traktor_s avatar
http://www.gamespot.com/news/2005/09/15/news_6133335.html

Det blir alltså en "fjärrkontroll" som man kan "rita" på skärmen med. En logisk utveckling med tanke på hur DS fungerar, men frågan är om det fungerar lika bra i större format. Man lär till exempel få bättre precision ju närmare teven man sitter. Och hur skönt känns det i handleden när man spelat några timmar?
Citera
2005-09-16, 10:29
Medlem
Chribils avatar
Coolt

Skulle gärna testa det. Tror faktist det inte är några problem att sitta ett X antal timmar med det. Man är väll härdad sedan 8-bit tiden?
Citera
2005-09-16, 10:46
Medlem
ska man spela med den??
Citera
2005-09-16, 10:54
Medlem
Makehastes avatar
http://media.cube.ign.com/articles/651/651334/vids_1.html

Jag tror den kan funka. Nintendo skulle inte släppa ifrån sig nåt halvdant.
Citera
2005-09-16, 11:11
Medlem
om det ska fungera måste dom göra så man kan använda kontrollen som dom gjorde i den filmen, fysiskt...
tror de skulle vara jävligt obekvämt att kuta runt på nåt spel eller race'a eller så med en kontroll i varje hand som inte sitter fast i varandra...
prova att ta 2 handkontroller från valfri konsoll och känn hur de känns att hålla en i del i varje hand... inte trevligt alls..
Citera
2005-09-16, 11:56
Medlem
corals avatar
Jag tror det kommer bli en unik känsla fan, det är verkligen en "revolution" inom dagens kontroller
Citera
2005-09-16, 11:59
Medlem
Gummiankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawop°
om det ska fungera måste dom göra så man kan använda kontrollen som dom gjorde i den filmen, fysiskt...
tror de skulle vara jävligt obekvämt att kuta runt på nåt spel eller race'a eller så med en kontroll i varje hand som inte sitter fast i varandra...
prova att ta 2 handkontroller från valfri konsoll och känn hur de känns att hålla en i del i varje hand... inte trevligt alls..

Håller med fullständigt, Speciellt när det gäller analoga joyen...
Går knappt att föreställa sig att man med enhandsfattning ska meka runt med ett sånt precisionsinstrument...

Dock är jag ändå lite glatt överaskad över hur vågat det är. Ska bli redigt spännande att provspela.
Citera
2005-09-16, 12:00
Medlem
corals avatar
Nja gummianka, du håller ju dagens kontroll med 2 händer, jag tror det bara blir en vanesak

Men som sagt, Upp till bevis tänkte jag och skapade min egen "Revolution-Testkontroll" för att få in lite av känslan

Vad jag använde:
En gamecube kontroll
En kontroll till en parabolmottagare
Silvertejp

Resultatet: http://img382.imageshack.us/img382/6089/revolution3bd.jpg

Test: Det känns faktiskt ganska naturligt ändå att hålla i den, Blir nog skönare än vad man kan tänka sig eftersom joysticken normalt sett ändå sitter i vänstra handen. Visserligen är GC kontrollen svårare att hålla än vad revolutionkontrollen kommer bli men det duger att testa med. En av dom negativa sakerna är dock kabeln mellan dom två enheterna, den stör ganska mycket men nintendo hittar väl på något åt det
Citera
2005-09-16, 12:16
Medlem
Gummiankas avatar
[quote=coral]"Nja gummianka, du håller ju dagens kontroll med 2 händer, jag tror det bara blir en vanesak"

Jag syftar på att med enhandsfattning styra analog styrspak, testa själv bilspel, fps, vad du vill så förstår du vad jag menar.
Idag håller du kontrollen med två händer... som att springa ett 100 meterslopp på ett ben... typ...
Citera
2005-09-16, 12:19
Medlem
corals avatar
FPS tror jag blir ganska skönt ifall du siktar med "fjärrkontrolen" och rör gubben med den analoga spaken

Läs mitt "test" ovan så förstår du
Citera
2005-09-16, 12:28
Medlem
på en vanlig handkontroll håller man ju fast varje del med ena handen, för den andra handen.. ungefär
man håller emot med båda händerna så den är stabil..

händer inte ofta, men ibland har man fått fel grepp på handkontrollen, lite fel bara och då går det inget bra
borde ju bli ansträngande som fan att hålla fast så i 2 separata delar, kommer krama sönder dom för att hålla dom exakt likadant hela tiden haha
Citera
2005-09-16, 12:29
Medlem
corals avatar
Det är ju det som inte är grejen, det är ju lite meningen att du ska vända och hålal på med dom. Jag tror man kommer känna det

Iallfall mitt test känndes ganska skönt även om GC kontrollen blev lite tung på högersidan

http://img382.imageshack.us/img382/6089/revolution3bd.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in