2014-11-23, 11:29
Medlem
SmokeOns avatar
Unga, nyblivna mammor tycks allt oftare ta med sina spädbarn till gymmet. Hur vanligt är det? Är det verkligen ok? Tänker att vikter slår mot varandra, biffar som vrålar och dunka-dunka i högtalarna. Lite som en byggarbetsplats där det finns en viss risk för olyckor, knappast en bra plats för en x-månader gammal bebis.
Citera
2014-11-23, 11:32
Medlem
Inga problem. Normala gym har inte högljudd dunkadunkamusik, man kan tala i relativt normal samtalsnivå utan problem. Biffar som vrålar får sig en åthutning eller två så att dom slutar med det.
Senast redigerad av munspelt 2014-11-23 kl. 11:34.
Citera
2014-11-23, 11:37
Medlem
franges avatar
Dagens unga mödrar verkar generellt inte ha mycket vett i huvudet, överhuvudtaget. Inte sällan man ser någon gråta ut i kvällstidningarna över att hon blev avvisad från den fina restaurangen med sin gallskrikande kolikavkomma som "minsann har rätt att få vistas överallt!" utan någon som helst hänsyn till omgivningen...
Eller att de använder barnvagnarna som trafikplog genom folkmassor och än värre, i trafiken.

Jag har själv en gång fått tvärnita och svänga ut i motsatt körbana på grund av en sån där hönshjärna som stod bredvid ett övergångsställe bortvänd, varpå jag inte bromsade in (hon gav inga som helst antydningar på att hon faktiskt skulle ut över vägen) utan fortsatte, men när jag hade 20-30 meter kvar så vänder hon sig plötsligt om och medvetet skickar ut barnvagnen med full kraft rakt ut i vägen och börjar gå, tittandes mot mig med blicken "jag har minsann företräde här!".

Var en jävla tur att det just i det ögonblicket inte kom någon mötande bil.... Men hade det gjort det så vetifan vad jag hade valt att smälla med - barnvagnen, en mötande lastbil, eller gamlingarna som gick på trottoaren "innan" henne....
Citera
2014-11-23, 11:42
Medlem
Nemesisidds avatar
Tror inte det är mer högljutt än en lekplats i parken. Så länge barnet inte far illa så ser jag ingen anledning till varför unga mödrar inte ska kunna gå till gymmet och träna. Känns bara positivt i mina ögon.
Citera
2014-11-23, 12:07
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Är det bara jag som prioriterar folket på gymmet framför barnet här? Det är ju inte skapat för att vara ett dagis direkt...
Citera
2014-11-23, 12:18
Medlem
Skatteskolks avatar
Tycker att det är en olämplig miljö men jag kör på som vanligt. Sett en som hade hörselkåpor på ungen så vissa tänker inte helt egoistiskt. Dock skulle jag aldrig anpassa mig. Nu är jag inte typen som urgrundsvrålar eller slänger vikter men det finns andra övningar som inte går att köra ljudlöst.

T.ex. hopprep. Ska rotera repet långsammare och hoppa lättare? En kille (utan barn) gnällde på mig en gång att han fick ont i huvudet. Svarade att det finns gott om ytor för honom att göra sina stretchövningar på då jag stod där långt före honom. Han gick i taket och skrek att han skulle minsann komma ihåg mig. Underförstått att synden straffar sig.

Så länge de som tar med sin unge inte ställer orimliga krav på andra motionärer för att de valt att ta med sitt spädbarn är det lugnt för mig.
Citera
2014-11-23, 20:51
Medlem
Varför ska man ta med sig en liten unge till ett gym? Den har inget där att göra. Stör mig som fan på folk som tar med sina ungar precis överallt och tycker att man ska anpassa sig efter dom hela tiden. Om man nu ska ta med sin unge så får man själv ta ansvar för den och se till så att den sköter sig. Man ser alltför ofta ungar som springer runt hejvilt och skriker och gapar och har sig medan föräldrarna bara tittar på..
Citera
2014-11-23, 20:56
Medlem
Katzyns avatar
För barnet har jag lite svårt att se problemet ändå? Man lägger väl inte ungen under en ställning med fria vikter eller nått i den stilen hoppas jag. Att ha den i en babysitter framför sig medans man tränar i en maskin t.ex kan väl inte vara farligare än diverse ställen här i världen.

Däremot låter det ju extremt stressande och jobbigt för mamman och störande för de andra vuxna i lokalen. Rör det sig om ett spädbarn och man absolut vill träna verkar det ju helt klart smartare att köpa hem en träningscykel och några hantlar och sen gå till gymmet när pappan är hemma och kan passa. Fast barnet kanske inte har någon närvarande pappa, det kanske är där behovet av att gymma med bebis uppstår?
Citera
2014-11-23, 20:56
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Barn har öht inget på ett gym att göra, finns det barnpassning så visst men inte annars. Jag höll nästan på att nacka en stackars grabb när jag körde böj för x antal år sedan. Var precis på väg att böja när jag såg att det stod en unge alldeles under vikterna.

Där jag tränar tillåts inga barn längre, det togs upp som ett problem samt att deras försäkring inte täcker om något händer ett barn.
Citera
2014-11-23, 20:58
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Barn har öht inget på ett gym att göra, finns det barnpassning så visst men inte annars. Jag höll nästan på att nacka en stackars grabb när jag körde böj för x antal år sedan. Var precis på väg att böja när jag såg att det stod en unge alldeles under vikterna.

Där jag tränar tillåts inga barn längre, det togs upp som ett problem samt att deras försäkring inte täcker om något händer ett barn.

Ett spädbarn lär ju inte stå nånstans dock...
Citera
2014-11-23, 21:03
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ett spädbarn lär ju inte stå nånstans dock...

Spelar ingen roll. Barn har inget på ett gym att göra.
Citera
2014-11-23, 21:53
Medlem
Towans avatar
På mitt gym får man ha barnvagn inne i gymmet fram till klockan 14. Det brukade jag ha när sonen sov och jag ville träna. Dottern har inte vagn längre utan får lämnas till gymmets barnpassning.

Skulle aldrig få för mig att låta barnen gå runt i gymmet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in