Dagens unga mödrar verkar generellt inte ha mycket vett i huvudet, överhuvudtaget. Inte sällan man ser någon gråta ut i kvällstidningarna över att hon blev avvisad från den fina restaurangen med sin gallskrikande kolikavkomma som "minsann har rätt att få vistas överallt!" utan någon som helst hänsyn till omgivningen...
Eller att de använder barnvagnarna som trafikplog genom folkmassor och än värre, i trafiken.
Jag har själv en gång fått tvärnita och svänga ut i motsatt körbana på grund av en sån där hönshjärna som stod
bredvid ett övergångsställe bortvänd, varpå jag inte bromsade in (hon gav inga som helst antydningar på att hon faktiskt skulle ut över vägen) utan fortsatte, men när jag hade 20-30 meter kvar så vänder hon sig plötsligt om och medvetet skickar ut barnvagnen med full kraft rakt ut i vägen och börjar gå, tittandes mot mig med blicken "jag har minsann företräde här!".
Var en jävla tur att det just i det ögonblicket inte kom någon mötande bil.... Men hade det gjort det så vetifan vad jag hade valt att smälla med - barnvagnen, en mötande lastbil, eller gamlingarna som gick på trottoaren "innan" henne....