• 1
  • 2
2014-11-24, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Lagrar din kropp testo som används upp under passet?

Jag som uttryckte mig klumpigt. menade inte depåerna av själva testosteronet. Däremot depåerna av det kroppen gör testosteron av. Vilket innebär att själva produktionen går ned efter den tiden då det helt enkelt börjar bli ont om byggmaterial. Var iallafall så som jag fattade det.
Citera
2014-11-24, 18:48
Medlem
Snurrefetts avatar
Kör på det som passar dig, känns det bra och du får resultat så är det ju great. Jag kör 4 split, max 50-60min och koncentrerar mig på en muskelgrupp i taget fördelen som jag ser det att jag kan köra ut en muskel mycket mera.
Citera
2014-12-12, 22:58
Medlem
eatsleepraves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
Vet att många delar upp träningen ex ben en dag, armar en osv. Har testat själv men tycker det är riktigt tråkigt att vara på gymmet och se ex bänken men "nej ja körde ju bänk igår..." Känner ni också så?
Kör nu istället ett pass 2 dagar i veckan med hela kroppen, tar ungefär 3 timmar och är jävligt kul samtidigt som man har mer tid över resterande träningsfria dagar.

Någon som gör likadant och är detta dåligt ur träningssynpunkt?

Det är rätt kasst ur träningssynpunkt att träna 3 timmar per gång 2 dagar i veckan. Det blir slitsamt för kroppen och snart kommer du inte orka ta i till 100% på alla övningar.

Men om du vill träna helkroppspass kan jag nog föreslå följande övningar:

Benböj 3x5
Marklyft 1x5
Bänkpress 3x5
Skivstångsrodd 3x5
Militärpress 3x5
Där tränar du hela kroppen så tidseffektivt och med så få övningar som möjligt. och det lär garanterat ta kortare tid än 3 timmar.
Men det är klart, den bästa träningen är den som faktiskt blir gjord.
Citera
2014-12-15, 19:05
Medlem
Ja kör 6 pass i veckan. Alla muskler 3 gånger i veckan!
Ja hpller med dig. Plus att bro splitz är sämst
Citera
2014-12-16, 14:27
Medlem
Jag försöker köra 3 stycken helkroppspass i veckan med focus på lyft som tränar många muskler samtidigt (knäböj, bänk, marklyft, rodd, militärpress), typ som eatsleeprave länkade (med like extra isoleringsövningar om jag orkar). Tyvärr blir det snarare 2.5 pass i veckan då helgpasset brukar falla bort ibland.

Dock fixar jag inte både marklyft och knäböj samma dag så jag brukar köra knäböj tisdag, marklyft torsdag och knäböj + raka marklyft på lördag eller söndag. Klarar man återhämtningen så tror jag det är väldigt bra att köra som nybörjare. Trots att jag fuskar med diet, sover för lite och dricker alkohol alldeles för ofta har jag fått väldigt bra gains på ett år.
Citera
2014-12-16, 17:16
Medlem
Jag kör vartannat pass underkropp och vartannat pass överkropp.
Det funkar väldigt bra för mig, och du kan själv bestämma hur du vill lägga upp det. Vill du öka i tex böj kan du ha huvudfokus på det de 2 underkroppspassen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in