Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-22, 23:31
  #13
Medlem
khrysothemiss avatar
Jävla tråkigt med analoglagar. Det är intressant med droger som är strukturellt lika redan kända och därmed liksom variationer av dom. När man istället har helt roliga hittepå som bara binder på rätt receptorer blir det lätt väldigt svårhanterat. En sådan här lag kanske sabbar det roliga för de som inte vill ta överdrivna risker, men alla som knarkar utan att tänka får ju bara värre verktyg att leka med.

Leder väl till fler dödsfall. Ugh
Citera
2016-01-09, 12:44
  #14
Avstängd
karlduschs avatar
Länk till direktiven utredningen arbetar efter:
http://www.regeringen.se/contentasse...substanser.pdf
Citat:
Utredaren ska bl.a.
– föreslå åtgärder för att effektivisera klassificeringsprocesserna för narkotika och hälsofarliga varor,

– analysera möjligheterna att klassificera substanser som narkotika eller hälsofarliga varor i grupper i stället för att som i dag klassificera varje substans enskilt,

– utreda möjligheterna att tillfälligt förbjuda försäljning av substanser som kan komma att förklaras som narkotika eller hälsofarliga varor,

– se över om det är möjligt och lämpligt att generellt narkotikaklassa växtmaterial som innehåller en narkotikaförklarad substans, samt
– lämna nödvändiga förslag på författningsändringar.

Uppdraget ska slutredovisas senast den 1 november 2016.
Citera
2016-01-09, 14:19
  #15
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldusch
Länk till direktiven utredningen arbetar efter:
http://www.regeringen.se/contentasse...substanser.pdf

Istället för att hålla på och fåna sig sådär så tycker jag att regeringen kan försöka luska ut hur vi ska få ner narkotikadödligheten i Sverige. Skäms Sverige! Skäms!!
Citera
2016-01-09, 19:29
  #16
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldusch
– utreda möjligheterna att tillfälligt förbjuda försäljning av substanser som kan komma att förklaras som narkotika eller hälsofarliga varor

Ett förslag som bara måste inspirerats av Minority Report.
Citera
2016-01-11, 18:13
  #17
Medlem
sossemongos avatar
jag gillar inte droger, men jag anser ärligt att regeringen borde släppa haschet, har hur många kompisar som helst som rökte sånt när vi var yngre, ingen verkar tagit nån skada av det? ingen större skada som märks iaf, att jämföra med dom som inte la av med alkoholen..

att spicet blir olagligt ser jag som en BRA sak, att släppa haschet däremot skulle nog oxå vara bra, ser hellre att vår totalsjuka regering tjänar pengar/skatt på hasch, än att niggrerna i gathörnen gör det!
Citera
2016-07-05, 21:50
  #18
Avstängd
karlduschs avatar
Det kommer förmodligen inget besked från utredningen i år.
Citat:
En regeringsutredning som ser över hur nätdroger effektivare ska bekämpas har fått förlängd tid fram till 1 januari 2017.
http://www.drugnews.nu/2016/07/02/li...saljs-lagligt/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback