2014-11-21, 14:36
Medlem
Hej,

Flyttade till Norrköping i somras. Om man skulle vara ute sent någon kväll vart blir man mest sannolikt rånad? Finns det några ökända sektioner man totalt bör undvika? Åkt förbi Marielund, vet ingenting om själva bostadsområdet men det påminner starkt om typiska Storstockholms ghetton. Något övrigt att säga?
Citera
2014-11-21, 18:12
Medlem
Bassplays avatar
Jag har bott i Haga och i stan. Det inga större problem där.

Värst är väl Navestad och Hageby.
Vet inte om Silverringen o typ atrium räknas till dom områdena håller mig borta men hört saker om dom också.

Nedre delarna av Kungsgatan och luntgatan ner mot polishuset är de mycket skumt folk och skräpigt.

Marielund som ligger precis nedanför Haga. Vet inte vad jag ska säga riktigt har gått ner dit många gånger för att handla lite och ingen har ens kollat snett på mig men visst är det ett sämre område. Gick igenom en gård på dagtid och såg fan ut som ett annat land med alla sopor och arabmusik med kompletterande paraboler på balkongerna. Har till och med gått riktigt fucked på t röd en kväll där och inget hände.
Citera
2014-11-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Jag har bott i Haga och i stan. Det inga större problem där.

Värst är väl Navestad och Hageby.
Vet inte om Silverringen o typ atrium räknas till dom områdena håller mig borta men hört saker om dom också.

Nedre delarna av Kungsgatan och luntgatan ner mot polishuset är de mycket skumt folk och skräpigt.

Marielund som ligger precis nedanför Haga. Vet inte vad jag ska säga riktigt har gått ner dit många gånger för att handla lite och ingen har ens kollat snett på mig men visst är det ett sämre område. Gick igenom en gård på dagtid och såg fan ut som ett annat land med alla sopor och arabmusik med kompletterande paraboler på balkongerna. Har till och med gått riktigt fucked på t röd en kväll där och inget hände.

Okej tack för tips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in