2014-11-20, 22:35
Bannlyst
Är det så farligt egentligen att vara ensam inprincip för jämnan? Jag menar det finns ju ändå gott om aktiviteter att göra själv och man kan göra saker utan att någon blir störd av det menar jag.

Man lär sig bäst i ensamhet.

Vi säger såhär om man sitter ensam i ett helt år utan någon kontakt med någon, hur skull man må då?
Citera
2014-11-20, 22:44
Medlem
Jag gillar att vara ensam. Så jag skulle må bra, tror jag.

Fast påtvingad isolation på förutbestämd tid låter inte så roligt. "Nu måste du vara ensam ett år" är ett påstående som väcker trots -- även hos en ensamvarg.
Citera
2014-11-20, 22:45
Medlem
dr-snuggles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Är det så farligt egentligen att vara ensam inprincip för jämnan? Jag menar det finns ju ändå gott om aktiviteter att göra själv och man kan göra saker utan att någon blir störd av det menar jag.

Vi säger såhär om man sitter ensam i ett helt år utan någon kontakt med någon, hur skull man må då?

beror mycket på om du är introvert eller extrovert, finns ju människor som är eremiter och det är ju det av en anledning

Som extrovert hade det troligtvis knäckt ditt välmående efter 2-3 månader

Som introvert tror jag absolut inte det är nå problem
Citera
2014-11-20, 23:07
Medlem
Ge mig bra överlevnadsgear, en kamera och en enkelbiljett till Alaska.
Jag chillar skiten ur naturen.

(Kameran för dokumentärfilmen jag gör och senare säljer)
Senast redigerad av ivanivan 2014-11-20 kl. 23:10.
Citera
2014-11-20, 23:13
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Jag älskar att välja ensamhet ibland och älskar att välja social gemenskap ibland. Jag har stora behov av att få vara ensam mellan varven.
Hade jag en aktivitet eller ett uppdrag under det året som jag tycker om så skulle det inte vara så svårt med ensamheten.
Citera
2014-11-20, 23:25
Medlem
Jag tror att det är väldigt nyttigt för alla att vara lite ensamma periodsvis.

Bara kunna ägna sig åt precis det man vill, utan stressen att någon annan kommer/ringer och "stör".

Jag har själv märkt nu de senaste åren då jag har haft mer tid för mig själv, och haft möjlighet att vara ensam, att jag har accepterat och litar mer på mig och mina tankar och beslut!

Det är ju trots allt dig själv du alltid måste umgås med!
Citera
2014-11-20, 23:34
Medlem
Givande, om man trivs i (med?) sitt eget sällskap förstås.
Citera
2014-11-21, 07:57
Bannlyst
När jag är ensam så får jag ofta ordning saker som jag inte gör om man är fler.
Citera
2014-11-22, 12:43
Bannlyst
Jag brukar tycka om att ta promenader ensam med, dessvärre är man egentligen inte själv där heller alltid då andra folk går där och vissa springer. (Att de springer kan göra mig lite nervös och stressad).
Citera
2014-11-23, 02:27
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Ensamheten är bland det bästa och mest nödvändiga man kan utsätta sig för. Men det är även viktigt att umgås med människor och dela sina idéer, umgås och skratta. När man har uppnått en bra blanding av ensamhet och sällskap så blir man lycklig.
Citera
2014-11-23, 02:31
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Jag brukar tycka om att ta promenader ensam med, dessvärre är man egentligen inte själv där heller alltid då andra folk går där och vissa springer. (Att de springer kan göra mig lite nervös och stressad).

Bo inte i en stad. Om jag går ut och går kan jag lätt gå en halv mil utan att möta någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in