2014-11-20, 20:50
Medlem
" En 25-årig man hittades på torsdagsmorgonen död i sin bostad i centrala Kävlinge efter en misstänkt överdos av drogen spice. I mannens lägenhet hittades också stora mängder av vad man tror är den syntetiska drogen.
Nu varnar polisen ungdomar som har köpt spice av mannen."

Någon som vet mer? Hur vanligt är det med droger/Spice i små städer?

http://www.skanskan.se/article/20141...-dott-av-spice
Citera
2014-11-20, 21:19
Medlem
dr-snuggles avatar
när priset för cb är högt och utbudet är litet så flödar spice in i städerna. tråkigt dock att våra politiker inte fattar det
Citera
2014-11-20, 23:07
Medlem
Det är nog nästan lika vanligt som i storstäder. Sen så har Skåningarna närmre till Europa, om du nu tänker droger i allmänhet.

Spice kan man ju få tag på var man än bor i landet!

En bekant till mig som bor i närheten av byn sa att killen hette Matt**s Lin**r .
Citera
2014-11-21, 00:08
Medlem
Friedrich.Wegeners avatar
Är väldigt intresserad utav om någon mer hört och kan bekräfta om vem den unge mannen är..

Haft mycket ungdomar i Kävlinge som frågat efter sp på sistone så missbruket är ordentligt utbrett, dock aldrig haft med denna drog personligen och göra. Har man inte råd att köpa cannabis ska man låta bli och röka på har varit mitt tips till dessa ungdomar.
Citera
2014-11-28, 21:22
Medlem
Fattar inte varför man röker spice när man bor i Skåne. När jag rökte drog jag över bron och hämta några hg riktigt potent mega dunder cannabis. Har rökt spice två ggr för ca 4 år sedan. Har aldrig ens funderat på att röra skiten sen dess. Syntetisk "cannabis" my ass! Hoppas något gott kommer från alla dessa dödsfall iaf. Vakna upp! Legalisera riktig cannabis, sånt som växer ur jorden, inte från ett laboratorium.
Citera
2014-11-28, 21:47
Medlem
Nuvarande narkotikapolitik spelar rysk roulett med våra ungdomars hälsa.
Nästa offer kan vara min bror eller din syster.

Legalisera Marijuana!
Citera
2014-11-28, 22:02
Medlem
Lawlines avatar
Legalisera marijuana kommer inte att hjälpa. Fram med mer spice och jävligt ojämn kvalité. Självsanering ska uppmuntras.
Citera
2014-11-29, 18:35
Medlem
dr-snuggles avatar
https://www.facebook.com/m*tti*s.linder.7 *= A

fått meddelande av en användare att det är denna person
Citera
2014-12-02, 12:29
Medlem
Hur kan ni definiera det som en olycka när någon medvetet intar en drog och därefter dör?
Citera
2014-12-07, 20:06
Medlem
cyberdolls avatar
Jag vet vem det är.. bra vän till mig.. känns fruktansvärt
Citera
2014-12-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Hur kan ni definiera det som en olycka när någon medvetet intar en drog och därefter dör?

Frånsett skillnaden i att det ena är tillåtet medan det andra olagligt, vad är skillnaden mot att hoppa ur ett flygplan och krossas mot marken för att fallskärmen inte fungerade, eller att bli uppäten av hajar under dykning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in