Illa, det som inte får hända hände just i helgen.
Kinder urkade ur sig en rejäl pizza över hela baksätet och nu söker jag med ljus och lykta efter tips att bli av med det.
Inga wunderbaumtips tack, jag vill inte dölja lukten med nått annat jag vill bli av med den.
Det är en Passat med sådan där jävla flanell-klädsel som SUGER åt sig smuts och lukt.
Vad rekommenderar ni?
(Japp, hädanefter åker lillen med hunden i skuffen!)
Men taxi-lasse har ju alltid skinnklädsel i bilen och då är det lättare att gnida bort det!
Om jag tvättar med ättika, kommer inte hela bilen lukta inlagd gurka då?
Fast det är fan bättre än vad det luktar nu så jag ska testa!
Eller tvål å vatten för all del... men det låter så enkelt så det kan väl inte fungera?
Den firman som brukar tvätta min bil har jag tappat förtroendet för sedan de smetade in mina mattor med någon kladdig, hal, illaluktande sörja!!
8) Finns ett medel som heter I rent (Industri rent) Spraya det försiktigt över olyckan (inte ungen då va) sen tar man en svamp gul grön o krafsar lite lätt på det hela. När det är klart så kan man om man har tillgång till det ta en Stremer som andvänds av sanerings folk och dra ett svep. Har man inte det kan man även ta en mjuk trasa och försiktigt dutta upp det fuktiga. Sen skulle jag även råda till att ta MYCKET lite av sprayen odego (osäker stavning) Vädra bilen någon timme. Funkar på allt från barnskit till fylle syor bestående av öl o gammal pizza
OK/Q8 har också förträffligt fläckborttagningsmedel i sina hyllor...
Jag köpte deras eget märke, kosta 26 spänn/sprayburk och det funka finfint...
Tar både bort fläckar och dålig lukt på ett kick.