• 1
  • 2
2014-11-20, 16:45
Medlem
Enydrions avatar
För att få 3,1% på marginalen, måste pengarna låsas i sju år.
Citera
2014-11-20, 17:51
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalrepus
Hej! Jag har lite pengar till övers som jag tänkte sätta in på något sparkonto, men frågan är bara var man ska öppna ett konto? Jag kommer inte behöva pengarna på 2 år i alla fall, det är jag ganska säker på. Och ja jag har sökt, men den enda liknande tråden är från 2008 och den informationen antar jag är rätt så irrelevant idag.

Så tipsa mig gärna om bra banker, tack!

Hoistspar är bäst för dig. Låser du pengarna i 2 år får du 2.3 % ränta och de har statlig insättningsgaranti.

Vill du ha fria uttag är det Santander som gäller med 1.75 % ränta och norsk insättningsgaranti.
Citera
2014-11-20, 19:21
Medlem
Vitalrepuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Hoistspar är bäst för dig. Låser du pengarna i 2 år får du 2.3 % ränta och de har statlig insättningsgaranti.

Vill du ha fria uttag är det Santander som gäller med 1.75 % ränta och norsk insättningsgaranti.

Okej, det var det jag tänkte! Det känns lite osäkert att bara öppna ett konto och föra över alla sina pengar men sedan är man ju lite vidskeplig också Tack för svaret!
Citera
2014-11-20, 21:45
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalrepus
Okej, det var det jag tänkte! Det känns lite osäkert att bara öppna ett konto och föra över alla sina pengar men sedan är man ju lite vidskeplig också Tack för svaret!

Inget osäkert med dessa två banker. Har själv pengar där.
Citera
2014-11-20, 22:15
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Inget osäkert med dessa två banker. Har själv pengar där.

samma här... instämmer
Citera
2014-11-20, 22:54
Medlem
Bäst sparränta med två års bindningstid och statlig insättningsgaranti är på Big Bank (2.45 %) enligt topplistan på sparränta.net.

Edit: Såg nu att den inte var uppdaterad. Bortse från mitt inlägg.
Citera
2014-11-21, 00:45
Medlem
xolidizods avatar
Citat:

Räntesänkning är dock att vänta för både Santander och GE Money Bank. I december eller 1a januari går räntorna ner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in