2014-11-18, 22:11
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Fick en lustig liten frga om vad som skulle hnda om alla hade varsin kvantdator hemma i framtiden.

Jag svara att allting troligen skulle g mycket snabbare.

Vad tror ni skulle hnda och hur skulle vrlden se ut?

"Go crazy och tnk utanfr ramarna!"
Citera
2014-11-18, 22:40
Medlem
Mycket farlig i vrsta fall. Om flertal crackare skulle besitta ett antal kvantdatorer hemma s skulle vrlden vara mycket mycket osker. Dock s skulle den mjligtvis kunna vara mycket sker ocks eftersom krypteringen skulle vara betydligt starkare. Svrt att sga egentligen, beror hur mycket fretag satsar p krypteringen innan det hnder. Men en kvantdator ska kunna kalkylera extremt snabbt. r dock inte jtteinsatt i kvantmekaniken s jag kan ha fel.

Frgan r hur lngt fram vi kan brja se kvantdatorer som r i hyfsad storlek. n s lnge r dem gigantiska och behver kylning som fan. Google har en och labbar med som heter D.Wave. Bild: http://www.wired.com/wp-content/uplo...6/LW4A1956.jpg
Citera
2014-12-02, 11:17
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crypton
Mycket farlig i vrsta fall. Om flertal crackare skulle besitta ett antal kvantdatorer hemma s skulle vrlden vara mycket mycket osker. Dock s skulle den mjligtvis kunna vara mycket sker ocks eftersom krypteringen skulle vara betydligt starkare. Svrt att sga egentligen, beror hur mycket fretag satsar p krypteringen innan det hnder. Men en kvantdator ska kunna kalkylera extremt snabbt. r dock inte jtteinsatt i kvantmekaniken s jag kan ha fel.

Frgan r hur lngt fram vi kan brja se kvantdatorer som r i hyfsad storlek. n s lnge r dem gigantiska och behver kylning som fan. Google har en och labbar med som heter D.Wave. Bild: http://www.wired.com/wp-content/uplo...6/LW4A1956.jpg

Vgs inte Kvantdatorer upp av kvantkryptering? Det tar vl ut varann?
Citera
2014-12-02, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jag svara att allting troligen skulle g mycket snabbare.

N.
Citera
2015-02-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Vgs inte Kvantdatorer upp av kvantkryptering? Det tar vl ut varann?

Ja, det r s jag har frsttt det ocks. Jag har inte tillrcklig kunskap fr att utveckla detta vidare, tyvrr. terkommer nr jag har blivit mer klokare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in