Citat:
Ursprungligen postat av
fotokillen
Om du tar dig till läkarcentralen eller akuten får du bättre svar än här.
Hör av dig.
Förmodligen, ja, men lungorna är förmodligen inte skadade, och då gör man inget ändå. Har konsulterat en läkare i ett annat sammanhang, som kände lite snabbt över revbenen. Denne kunde inte känna sig till något fel på revbenen, och gissade att det hade med en muskel att göra.
Smärtan har minskat en del sedan trådstarten, och var igår nästan bara kopplad till andningen, och inte till rörelser som den också var i början.
Tänkte att jag kunde köra några enkla övningar på gymmet, som inte kräver att man spänner hela kroppen och fyller lungorna. När jag skulle dra handtaget i roddmaskinen till mig med vänster hand, för att kunna sätta mig, klickade något till ungefär vid revben 1-2. Klickandet gjorde inte ont. Någon minut efter började det däremot göra ont, och inte exakt på samma ställe som innan, utan något längre ned och mer åt framsidan (klickstället, revben 1-2). Smärtan är väldigt starkt kopplad till abduktion av vänsterarmen. De flesta vardagsrörelser triggar smärtan, men just rörelsen man utför vid hantellyft åt sidan eller framåt är värst.
Vad skulle ni gissa har hänt/förvärrats? Är det revbenen eller någon muskel (serratus anterior)?
Jag frågar av intresse, därför uppsöker jag inte en läkare.