2014-11-18, 11:39
Medlem
aceton_batteris avatar
Det är en person som är skyldig mig 180,000 kr inkl ränta.
Skuldens ursprungliga belopp är på 100,000 kr, men med 5 % ränta varje månad är skulden nu uppe i 180,000 kr.
Hur går jag tillväga för att få skulden inkasserad utan att behöva be gängmedlemmar ta i med hårdhandskarna?
Befinner mig utomlands och har ingen lust att behöva åka hem och jaga rätt på honom för den summan..
Citera
2014-11-18, 11:43
Moderator
tobess avatar
Kronofogden kan även driva in privata skulder

https://www.kronofogden.se/Ansokaombetalningsforelaggande.html
Citera
2014-11-18, 11:54
Medlem
aceton_batteris avatar
Vill inte blanda in myndigheter.
Kronofogden är inte speciellt effektiva heller.. kan tillägas att det inte är en skuld som finns på papper
Citera
2014-11-18, 11:54
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceton_batteri
Det är en person som är skyldig mig 180,000 kr inkl ränta.
Skuldens ursprungliga belopp är på 100,000 kr, men med 5 % ränta varje månad är skulden nu uppe i 180,000 kr.
Hur går jag tillväga för att få skulden inkasserad utan att behöva be gängmedlemmar ta i med hårdhandskarna?
Befinner mig utomlands och har ingen lust att behöva åka hem och jaga rätt på honom för den summan..

Hur tänker du nu?
Förra tråden blev raderad. Så då gör du en ny. Fast skönt ändå att du fått tull uträkningen den här gången iallafall! Förra var ju oslagbar

Svaret blir samma i denna tråd, är det inte en "vit" skuld och det inte finns några papper på det så är det inget lagligt du kan göra åt det, utan du får vända dig till samhällets bottenskrap för vidare guidning.
Citera
2014-11-18, 11:58
Medlem
aceton_batteris avatar
Ingen reklamering i denna tråden?
Haha aa är ingen bankman så har inte så bra koll på räntor osv.. men men
Aaa jag får väl göra det.. tror ni det finns folk som gladerligen tar hand om såna här skulder?
Citera
2014-11-18, 12:19
Medlem
Svinpelles avatar
Citat:
Ingen reklamering i denna tråden?
Haha aa är ingen bankman så har inte så bra koll på räntor osv.. men men
Aaa jag får väl göra det.. tror ni det finns folk som gladerligen tar hand om såna här skulder?

Klart att det finns folk som gladeligen driver in skulden åt dig, men du får räkna med att dom vill ha rätt många procent av skulden för besväret.
Citera
2014-11-18, 12:24
Medlem
mastejags avatar
Du vill inte ha gäng som hjälp men samtidigt ha indrivare, det är nog en svår ekvation. Visst finns säkert någon snubbe som kan tänka sig försöka men min gissning är att ska man ha en erfaren vill han nog ha en ganska stor bit av kakan.

Dumt att låna ut pengar.
Citera
2014-11-18, 12:37
Moderator
tobess avatar
Du vill inte blanda in myndigheter, och inte heller några gängmedlemmar, och du har inte ens gjort ett avtal på skulden?

Då har du två val:

1) Driv in skulden själv
2) Glöm pengarna
Citera
2014-11-18, 12:43
Medlem
aceton_batteris avatar
Har inget emot att kontakta några gängmedlemmar, det gör jag om det behövs vilket det verkar göra.
Dem flesta brukar ju vilja ha mellan 30-50 % av skulden
Citera
2014-11-18, 13:05
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Har inget emot att kontakta några gängmedlemmar, det gör jag om det behövs vilket det verkar göra.
Dem flesta brukar ju vilja ha mellan 30-50 % av skulden

Halften ar val mer an inget alls?
Sen kan du inte heller bara ga ner till narmaste motorcykelklubb och saga att "X ar skyldig mig Y kr" sa greppar de basebolltrana och springer ivag. De vill ocksa ha nagon form av underlag som styrker din fodran, annars kan du glomma pengarna.
Citera
2014-11-18, 13:29
Medlem
endures avatar
Om det bara är 180 kr (som du skriver) är det väl inte så svårt att driva ut det på egen hand.

Om det däremot är 180 000 kr så får du nog ta och vända dig till ett seriösare inkassobolag. Men räkna med att de vill ha typ åtminstone 10 %.
Citera
2014-11-18, 14:02
Medlem
aceton_batteris avatar
Lite lätsvårigheter?
180,000 kr är väl 180,000 kr?
180 kr, vem har sagt det?
Eller njuter du av att hitta fel så du hittar på ett själv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera