2014-11-17, 03:37
Medlem
Cerises avatar
Jag kan inte sluta äta pepparkakor. Jag lägger ner rätt mycket tid på att träna och hålla formen men jag saknar viljan att slänga bort pepparkaksburken. Jag tar upp en pepparkaka, smetar på en massa glasyr och äter upp den direkt, och så fortsätter det. Jag försöker undvika att ta en till, men det går bara inte. Vad ska jag ta mig till?
Senast redigerad av Cerise 2014-11-17 kl. 03:41.
Citera
2014-11-17, 03:47
Medlem
Hmn-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Jag kan inte sluta äta pepparkakor. Jag lägger ner rätt mycket tid på att träna och hålla formen men jag saknar viljan att slänga bort pepparkaksburken. Jag tar upp en pepparkaka, smetar på en massa glasyr och äter upp den direkt, och så fortsätter det. Jag försöker undvika att ta en till, men det går bara inte. Vad ska jag ta mig till?

Försök att inte köpa skiten bara, det är nog det enda sättet. Jag var heltorsk på coka cola förut men jag slutade köpa skiten och nu är det lugnt.
Citera
2014-11-17, 03:52
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmn-1
Försök att inte köpa skiten bara, det är nog det enda sättet. Jag var heltorsk på coka cola förut men jag slutade köpa skiten och nu är det lugnt.

Jo men man vill ju leva lite också. Jag tycker det är så dåligt att man inte kan lansera mindre förpackningar när det kommer till sötsaker. Allting är i jumbostorlek och det försvårar för dem som vill gå ner i vikt och som vill bli av med beroendet.
Senast redigerad av Cerise 2014-11-17 kl. 03:56.
Citera
2014-11-17, 03:53
Medlem
Milkteeths avatar
Ät så mycket pepparkakor så du spyr, då blir du nog inte sugen på ett bra tag.
Citera
2014-11-17, 04:06
Medlem
jagnickars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milkteeth
Ät så mycket pepparkakor så du spyr, då blir du nog inte sugen på ett bra tag.

Håller på denna
Citera
2014-11-17, 04:16
Medlem
Hmn-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Jo men man vill ju leva lite också. Jag tycker det är så dåligt att man inte kan lansera mindre förpackningar när det kommer till sötsaker. Allting är i jumbostorlek och det försvårar för dem som vill gå ner i vikt och som vill bli av med beroendet.

Jo det har du fan helt rätt i, men finns det inte såna här rullar typ som vanliga kakor kommer i, istället för en stor burk? Sen blir det ju svårt att köpa bara ibland, då känner man ändå det där beroendesuget varje gång det tar slut. Kanske testa köra som milkteeth tipsade om, haha lite bulimi-stil på det men vafan det ska ju inte bli en vana.
Citera
2014-11-17, 06:33
Medlem
KukKluxKlans avatar
Smörj in peppakakorna med nåt opassande typ ketchup istället och tvinga dig att äta ett gäng, lägg även en näve i toan och låt dom ligga i blöt och kleta fast dom runt kanterna, smula ner i sängen, fis på en kaka och lukta. Gör även spy tipset och ät fler fast du spytt :-)

Botad :-D ?
Citera
2014-11-17, 07:27
Medlem
Clarizos avatar
Hahaha då måste du vara super super snäll människa ?

Nej men varför inte unna dig lite ibland? Försökt att trappa ner lite bara
Citera
2014-11-17, 08:02
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarizo
Hahaha då måste du vara super super snäll människa ?

Nej men varför inte unna dig lite ibland? Försökt att trappa ner lite bara
Snäll och snäll. Om jag har förstått etymologin rätt så kommer uttrycket från tyskans "schnell" som betyder snabb. Detta då man blir schnell i magen om man äter väldigt många.

Äter TS väldigt mycket pepparkakor lär det ju inte vara annat än rännskita.
Citera
2014-11-17, 11:59
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Har läst nånstans man hade skumma tillsatser i pepparkakorna förr i världen, som man blev flummig/dumsnäll på. Det ni.
Citera
2014-11-17, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hmn-1
Jo det har du fan helt rätt i, men finns det inte såna här rullar typ som vanliga kakor kommer i, istället för en stor burk? Sen blir det ju svårt att köpa bara ibland, då känner man ändå det där beroendesuget varje gång det tar slut. Kanske testa köra som milkteeth tipsade om, haha lite bulimi-stil på det men vafan det ska ju inte bli en vana.

Jo det finns väl mindre förpackingar bl a Annas. Men de på bara 150 g är kanske inte så vanliga i svenska affärer.
Citera
2014-11-17, 19:46
Medlem
Ajdå, pepparkaksberoende är verkligen ingen lek. Du får antingen försöka få plats på ett behandlingshem, eller försöka sluta cold turkey själv. Det finns inga genvägar. Berätta gärna för din familj och folk i din omgivning så du kan få stöd och motivation.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in