Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-11-17, 16:00
Slutade för länge sen att klicka av nyfikenhet på länkar på FB..

Om det är hamster som nån sa så är det bara sjukt. Normalt i Sydostasien kanske? Där de äter hund.
Citera
2014-11-17, 16:08
Medlem
Prollus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Slutade för länge sen att klicka av nyfikenhet på länkar på FB..

Om det är hamster som nån sa så är det bara sjukt. Normalt i Sydostasien kanske? Där de äter hund.

I Peru är det väldigt vanligt att man äter hamster, vanligt att dom sacrifice (tappat det svenska ordet hehe ) hamster i Peru, för lycka om jag minns rätt, används även som hjälpare i ritualer för o "hitta" sjukdomar.
Citera
2014-11-17, 16:31
Medlem
Punklivs avatar
Du är ju uppenbarligen dum i huvudet, TS. Du tror alltså att man lägger upp tillbehören för att det ska se ut som en normal (vilket den säkerligen är i ganska många länder) måltid, och inte för att det helt enkelt är gott? Varför har du tillbehör till kyckling?
Citera
2014-11-18, 02:32
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Du är ju uppenbarligen dum i huvudet, TS. Du tror alltså att man lägger upp tillbehören för att det ska se ut som en normal (vilket den säkerligen är i ganska många länder) måltid, och inte för att det helt enkelt är gott? Varför har du tillbehör till kyckling?
Men ät det då om du tror det är så gott din dumme jävel.
Och nej, har inte tillbehör till kyckling.
Citera
2014-11-18, 02:44
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Men ät det då om du tror det är så gott din dumme jävel.
Och nej, har inte tillbehör till kyckling.

Nej, jag äter inte kött.

Men seriöst, du förstår väl att de har tillbehör för att det smakar bra, och inte för att det ska se "normalt" ut?
Citera
2014-11-18, 03:14
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Nej, jag äter inte kött.

Men seriöst, du förstår väl att de har tillbehör för att det smakar bra, och inte för att det ska se "normalt" ut?
Bra.

Givetvis, tycker dock det ser så osmakligt ut att det bara ser löjligt ut med allt de andra runt omkring.
Citera
2014-11-18, 03:16
Medlem
shrimpflavors avatar
Själv så hade jag nog skurit upp köttet i lite snyggare bitar. Alternativet är väl att iallafall avlägsna huvudet och tassarna.
Citera
2014-11-18, 21:50
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prollu
I Peru är det väldigt vanligt att man äter hamster, vanligt att dom sacrifice (tappat det svenska ordet hehe ) hamster i Peru, för lycka om jag minns rätt, används även som hjälpare i ritualer för o "hitta" sjukdomar.

Det är marsvin de käkar i Peru, Bolivia och Ecuador, inte hamster.

http://undertheyewtree.com/wp-content/uploads/2013/12/guinea-pig-peru-what-to-do.jpeg
Citera
2014-11-18, 23:20
Medlem
Prollus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Det är marsvin de käkar i Peru, Bolivia och Ecuador, inte hamster.

http://undertheyewtree.com/wp-content/uploads/2013/12/guinea-pig-peru-what-to-do.jpeg

Just fan, blandar alltid ihop dom där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in