2005-09-16, 16:41
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeztroo
Vet du vad, jag tror jag har allt de gjort faktist, men har inte hrt ngon av de dr ltarna. Vad heter dem?

Som det ser ut i nulget s r det vl ganska mnga nazister som lyssnar p dem, varfr skulle de gra det om de gjort antinaz-grejer tidigare? Sen att dom har en neger med i bandet r vl lite kul enligt de nazister som lyssnar p dem. Dom har en egen neger med i bandet liksom.
Jag minns inte riktigt men jag r rtt sker p att jag har ngra sdana p gammla punksamlingar, typ ggrran och liknande. Jag orkar faktiskt inte leta.
Citera
2005-09-16, 16:45
Medlem
comendantes avatar
Vad r "Oi" fr ngot? Vad r det fr sorts musik?
Citera
2005-09-16, 17:02
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comendante
Vad r "Oi" fr ngot? Vad r det fr sorts musik?
Brittisk huliganpunk som handlar om fotboll, l, slagsml och att ropa "oi!" s ofta som mjligt... =D

N, rligt talat s r vl skillnaden p oi! och vanlig punk rytmen... Oi! r hoppigare och har ofta ska-influenser... S har jag iaf uppfattat det...
Citera
2005-09-16, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Brittisk huliganpunk som handlar om fotboll, l, slagsml och att ropa "oi!" s ofta som mjligt... =D

N, rligt talat s r vl skillnaden p oi! och vanlig punk rytmen... Oi! r hoppigare och har ofta ska-influenser... S har jag iaf uppfattat det...

Du har helt rtt, det r mer drag i Oi! n vanlig punk.
Citera
2005-09-16, 18:21
Medlem
Tnten112s avatar
Oi r punk, punk r Oi. Men vad fan.. Perkele r inte ett dugg nazistiska..

De har fr fan en medlem frn Sri lanka.
Citera
2005-09-16, 20:10
Medlem
trewqs avatar
I mina gon ser Chris (basisten) ut som en indier och inte neger... men det r ju bara min ansprkslsa sikt
Citera
2005-09-16, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
I mina gon ser Chris (basisten) ut som en indier och inte neger... men det r ju bara min ansprkslsa sikt

Skicka lnk med bild. Men du vet, neger som neger.
Citera
2005-09-16, 20:21
Medlem
ollebulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq

Sri Lanka ligger ju strax sder om Indien :smart:, s om de liknar indier s r det ju inte s konstigt.
Citera
2005-09-16, 20:21
Medlem
trewqs avatar
Han till vnster r Chris:
http://medlem.spray.se/perkeleoi/jonssonchrisdrunk.jpg

EDIT: Lste inte inlgg 17, sorry! Klart att han ser indisk ut i s fall! Fast sri lankeser r vl nnu mrkare n de som bor lngre norrut, typ i New Delhi (OT s det bara sjunger om det...)
Citera
2005-09-16, 20:27
Medlem
wrps avatar
Jag var i ocks i samma funderingar ett tag. S jag frgade p en IRC-kanal. Till svar fick jag att de inte alls var nazister, och att snubben jag snackade med knde en annan snubbe som tydligen jagat nassar med medlemmar i Perkele p Augustibuller.

Det ni..
Citera
2005-09-16, 20:39
Medlem
Pekele har gjort endel rtt skna ltar som, Voice of Anger. Tyvrr r det den enda jag kommer ihg, d det var ngra r sedan jag lyssnade p dem. Bara jag som tycker namnet Perkele och ltnamn som Frn flykt till kamp, Stolt, Arvet r en aning avskrckande?
Citera
2005-09-17, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wrp
Jag var i ocks i samma funderingar ett tag. S jag frgade p en IRC-kanal. Till svar fick jag att de inte alls var nazister, och att snubben jag snackade med knde en annan snubbe som tydligen jagat nassar med medlemmar i Perkele p Augustibuller.

Det ni..

S allts.. En medlem i Perkele hade jagat nazar i Lindeberg? Det krvs en del fr att jaga nazar, det vet alla. Men varfr lter inte musiken som om de skulle kunna vara beredda att jaga nazar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in