2025-06-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det enda jag har sett är massa tjöt om Dennis vikt samt ett inlägg att Denise fått dubbelhaka. Tycker inte att folk klagat på hennes vikt och jag läser allt som står här. Jag hade reagerat på då Denise är en smal slank tjej.

Då läser du selektivt. Vi är flera som sett kommentaren om att Denise skulle gå ner 15 kg (och många andra inlägg om hennes vikt, men tvinga mig inte leta upp alla ). Eftersom du inte kan ta människor på deras ord, så här:
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
10 år yngre och 15 kilo lättare utan snus hade hon varit åtminstonde 8/10. Nu blir det knappast mer än svag 5a.

Och deg-citatet (eftersom du envisades med att det var Dennis som kallades deg):
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
.. Sam, som ändå jobbat ihop saker som rent evolutionärt är framgångsfaktorer, ratar en groggtjock deg som uppenbart saknar självinsikt..
Senast redigerad av jandals 2025-06-30 kl. 21:59.
Citera
2025-06-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaum
Nu har Jannika och Dennis fått sin knodd 🥰

Vad kul!
Citera
2025-06-30, 23:14
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Då läser du selektivt. Vi är flera som sett kommentaren om att Denise skulle gå ner 15 kg (och många andra inlägg om hennes vikt, men tvinga mig inte leta upp alla ). Eftersom du inte kan ta människor på deras ord, så här:

Och deg-citatet (eftersom du envisades med att det var Dennis som kallades deg):

Du kan ju inte själv tro att någon skulle skriva att Denise behöver gå ner 15 kg. Då hade hon sett ut som ett lik. Det är Dennis dom menar. Du har fel!!!
Citera
2025-06-30, 23:37
Medlem
Citat:
Du kan ju inte själv tro att någon skulle skriva att Denise behöver gå ner 15 kg. Då hade hon sett ut som ett lik. Det är Dennis dom menar. Du har fel!!!

Avskyr att behöva fortsätta detta, men det är du som har fel. Det står HON, han nämner snuset (det är Denise som snusar, inte Dennis) och det var ett svar på ett inlägg om Denise. Dessutom fortsatte det såhär när någon frågade om han inte menade Jannika (tror du mig fortsatt inte så blundar du, för det blir inte tydligare än såhär!!):
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Jag menar Denise. Man har ju inte sett mycket av kroppen men kolla den icke existerande käklinjen. 15 kilo mindre hade tagit henne till en helt annan liga.

Givetvis är det ett helt flippat uttalande, och det är ju precis det jag menar med att det har varit en hel del överdrivna kommentarer mot Denise utseende (detta är bara ett exempel).
Senast redigerad av jandals 2025-07-01 kl. 00:29.
Citera
2025-07-01, 04:56
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Avskyr att behöva fortsätta detta, men det är du som har fel. Det står HON, han nämner snuset (det är Denise som snusar, inte Dennis) och det var ett svar på ett inlägg om Denise. Dessutom fortsatte det såhär när någon frågade om han inte menade Jannika (tror du mig fortsatt inte så blundar du, för det blir inte tydligare än såhär!!):

Givetvis är det ett helt flippat uttalande, och det är ju precis det jag menar med att det har varit en hel del överdrivna kommentarer mot Denise utseende (detta är bara ett exempel).

Fortfarande, du blandar ihop!
Citera
2025-07-01, 05:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Sen är detta Flashback. Man kan inte hänga upp sig på saker och ting som andra skriver som man inte gillar eller håller med om och nästan ta det personligt. Man får bara utrycka sitt och gå vidare. Inget ältande. Då är man på fel forum.
Citera
2025-07-01, 06:32
Medlem
Citat:
Det är Denise jag tänker på. Det är fullt möjligt att hon läser här, och att det står att "hon gått upp i vikt" när hon hade gått ner (och liknande) kan faktiskt göra skada (särskilt som hon verkar skör och försvagad av GVFÖ-upplevelsen). Bara det att hon hade gått ner i vikt till återträffen är illavarslande. Det räcker med det Sam gjort, tråden behöver inte trycka ner henne ytterligare.

Jag tycker att det är omotiverat att vara så nedlåtande mot en person som redan ligger ner, vad ska det tjäna till? Inte kommer det hjälpa henne upp. Människor är olika, och går vidare på olika sätt. Vissa sätt är sämre (det håller jag med om), men man behöver inte "slå" på personen för det.
Har hon gått ner i vikt? Jämför bilderna:

https://static.bonniernews.se/images...8/16x9/785.png
https://images.app.goo.gl/korDTsoAT3C3r8UHA

Det handlar inte om att vara nedlåtande. Blir genuint ledsen att hon låter en annan person påverka hennes värde.
Senast redigerad av JeppeNil 2025-07-01 kl. 06:43.
Citera
2025-07-01, 06:52
Medlem
Sluta läxa upp folk!

Deltagare i tv-program får man kommentera precis som man tycker. Särskilt uppträdandet. Det är inte svårt att vara trevlig och alla i dokuåpor som gnatar och gapar förtjänar kritik.

Utseendet kan även det kritiseras om bäraren av det udda utseendet/övervikten uppträder illa. Pontus är inte vacker men är snäll, då får denne mindre kommentarer än en Amanda som är bra jäkla konstig person plus osedvanligt överviktig för att träna dagligen, så hon inte hinner med övriga tillvaron. Trots varande utan barn. Väldigt provocerande att lyssna på, hur hon måste pussla när har 6 timmars egentid för träning varje dag.
Citera
2025-07-01, 11:05
Medlem
Citat:
Fortfarande, du blandar ihop!

Antingen är du trög, eller så försöker du gaslighta. Det var om Denise och jag har dessutom gett dig fler än ett exempel: ändå fortsätter du påstå att det inte stämmer (det är gaslightning!). Det finns mängder av den typen av överdriven kritik mot hennes kropp, men det spelar ju ingen roll om jag letar upp fler citat för du har bestämt dig för att förneka.
Citera
2025-07-01, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Sluta läxa upp folk!

Deltagare i tv-program får man kommentera precis som man tycker. Särskilt uppträdandet. Det är inte svårt att vara trevlig och alla i dokuåpor som gnatar och gapar förtjänar kritik.

Utseendet kan även det kritiseras om bäraren av det udda utseendet/övervikten uppträder illa. Pontus är inte vacker men är snäll, då får denne mindre kommentarer än en Amanda som är bra jäkla konstig person plus osedvanligt överviktig för att träna dagligen, så hon inte hinner med övriga tillvaron. Trots varande utan barn. Väldigt provocerande att lyssna på, hur hon måste pussla när har 6 timmars egentid för träning varje dag.

Så Denise är inte snäll menar du? Eftersom hon tydligen förtjänar massa överdrivet hat både mot hennes utseende, kropp och person? Det var ju just min poäng från början, att det är omotiverat att Denise får så mycket skit jämfört Pontus när hon inte gjort någon illa, utan precis som Pontus är den som blivit utsatt (och varför ska man slå på någon som är uppenbart svag).

Du kan inte heller mena att Amanda skulle vara överviktig Hon ser ut som en pitbull, stenhård.
Senast redigerad av jandals 2025-07-01 kl. 11:30.
Citera
2025-07-01, 14:05
Medlem
Citat:

ok jag får väl förklara mitt uttalande om denise vikt. jag hade inte sett henne i bikini och det var ju en positiv överraskning. dock samlas hennes fett i ansiktet orimligt mycket. så jag skulle nog vilja säga att hon behöver gå ner i vikt för att få fram sina ansiktsdrag. kanske 10 kilo räcker?

eller så kan hon skita i det och intala sig att hon duger som hon är och ändå förtjänar en person som kan motsvara hennes krav vilket säkerligen är MYCKET mer än gå ner några kilon i fett.

denise är ändå helt klart den mest attraktiva av de kvinnliga deltagarna. men faktum kvarstår ändå att hon lätt hade kunnat höja sitt attraktionsvärde genom att förlora några kilon och sluta snusa.
Senast redigerad av zansibal 2025-07-01 kl. 14:08.
Citera
2025-07-01, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Har hon gått ner i vikt? Jämför bilderna:

https://static.bonniernews.se/images...8/16x9/785.png
https://images.app.goo.gl/korDTsoAT3C3r8UHA

Det handlar inte om att vara nedlåtande. Blir genuint ledsen att hon låter en annan person påverka hennes värde.

Nej det har hon inte. Hon har ändrat frisyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in