2024-05-18, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
den där indiern gnäller hela jävla tiden, allt är fel, inget är speciellt bra, mera än att hon kommer av en man som kan backa med ett släp
jag hoppas snubben tröttnar snart , vem orkar med en sådan kvinna i längden

dryg jävla tjej, ointressant, stel, tråkig och kan gott krypa hem till Malmö, skulle gissa hon är ett sjukt dåligt knull som även gnäller när hon knullas för kuddarna inte är mjuka nog....

Förstår inte behovet av att uttrycka sånt hat mot en kvinna man aldrig träffat. Tänk om man skulle prata såhär om eller till folk i verkliga livet.

Gäller många kommentarer i den här tråden iofs.
Citera
2024-05-18, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xyaxa
Förstår inte behovet av att uttrycka sånt hat mot en kvinna man aldrig träffat. Tänk om man skulle prata såhär om eller till folk i verkliga livet.

Gäller många kommentarer i den här tråden iofs.

Sjukt överdriven kommentar, finns inget hat mot Rosanna i tråden. Hon har varit otrevlig och dryg i Reality tv och det uppmärksammas i en tråd som kommenterar deltagarnas beteende i programmet, inte det minsta konstigt eller hatiskt.
Det enda fel jag setts skriva emot henne var när en användare skrev rasistiskt om hennes hudfärg och liknade den vid diarré och ett handikapp. Jag var den enda som sa ifrån då. En annan gång skrev en användare som tycker att hon är snygg att hon är en ”blandras” vilket också är rasistiskt. Men han skriver bara positivt om henne utöver det. Annars har det bara handlat om att hon varit otrevlig vilket man objektivt kan konstatera.

*edit* glömde bort att hon jämförts utseendemässigt med E-type av andra och Prince Charles av mig och att jag även påpekat att hon har akne-ärr. Hm. Allt detta var dock som en reaktion på att hon var så elak i programmet och pratade negativt om Christoffers utseende. Jag tycker inte att hon har utrymme att kritisera hans utseende men kunde ha skippat det.
Senast redigerad av Undringar 2024-05-18 kl. 12:14.
Citera
2024-05-18, 12:24
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Jag tror inte att Brad Pitt skulle blåstirra på henne och allmänt bete sig som Jimmi gör. Det är mer än utseendet hos Brad som påverkar hans omgivning, attityd är en stor anledning till hans popularitet. Den attityden är så långt ifrån Jimmi man kan komma.

Det skulle Brad förståss inte göra. Jimmi är en tönt med övertro på programmet. Någon man raggat upp på krogen har ju förmodligen känt någon form av attraktion till en men här har man aldrig fått välja.
Citera
2024-05-18, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlueLights
Är det bara jag som tycker att Linnéa verkar vara lite lättkränkt? När Jimmi sa att de andra deltagarna saknat henne och hade Linneaabsitinens sa hon att hon fick ångest typ. Tänker att Jimmi bara hade goda intentioner med att säga så och att det blir tassa på tå för att inte uppröra henne eller säga fel saker.

Sen tror jag bara att hon helt enkelt inte är attraherad och då blir allt fel. Förstår inte varför de inte bara avslutar de mår ju bara sämre och sämre det är jobbigt att se.

Jag tror att hon mår dåligt av hela situationen och därför har lätt för att ta illa upp "för minsta lilla" i den situationen hon befinner sig i där och då. Jag tror också att hon kände sig obekväm för att hon inte saknade Jimmi lika mycket (eller kanske inte alls) och därför inte kunde säga det samma till honom. I vanliga fall tror jag inte att hon hade tagit illa upp för en sån sak.
Citera
2024-05-18, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueLights
Är det bara jag som tycker att Linnéa verkar vara lite lättkränkt? När Jimmi sa att de andra deltagarna saknat henne och hade Linneaabsitinens sa hon att hon fick ångest typ. Tänker att Jimmi bara hade goda intentioner med att säga så och att det blir tassa på tå för att inte uppröra henne eller säga fel saker.

Sen tror jag bara att hon helt enkelt inte är attraherad och då blir allt fel. Förstår inte varför de inte bara avslutar de mår ju bara sämre och sämre det är jobbigt att se.

Förstår Linnea till 100%. Fy tusan vad jobbigt att ha någon så efterhängsen efter sig. Som aldrig ger en space och låter bli att tafsa. Han är tyvärr för skadad för att kunna ha någon långvarig relation.
Citera
2024-05-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Sjukt överdriven kommentar, finns inget hat mot Rosanna i tråden. Hon har varit otrevlig och dryg i Reality tv och det uppmärksammas i en tråd som kommenterar deltagarnas beteende i programmet, inte det minsta konstigt eller hatiskt.
Det enda fel jag setts skriva emot henne var när en användare skrev rasistiskt om hennes hudfärg och liknade den vid diarré och ett handikapp. Jag var den enda som sa ifrån då. En annan gång skrev en användare som tycker att hon är snygg att hon är en ”blandras” vilket också är rasistiskt. Men han skriver bara positivt om henne utöver det. Annars har det bara handlat om att hon varit otrevlig vilket man objektivt kan konstatera.

*edit* glömde bort att hon jämförts utseendemässigt med E-type av andra och Prince Charles av mig och att jag även påpekat att hon har akne-ärr. Hm. Allt detta var dock som en reaktion på att hon var så elak i programmet och pratade negativt om Christoffers utseende. Jag tycker inte att hon har utrymme att kritisera hans utseende men kunde ha skippat det.

”Jag tycker inte att hon har utrymme att kritisera hans utseende men kunde ha skippat det”

Så det är bara såna du anser är snygga som får kritisera andras utseenden? Eller vad menas? Rosanna är för övrigt skitsnygg. Christoffer ser också bra ut men Rosanna är snyggare. Så enligt mig har hon utrymme att kritisera hans utseende.

Och det är inte en sjukt onödig kommentar. Aldrig att någon skulle sitta i lunchrummet och säga om en lite sur kollega att ”den där japanen (eller annan random nationalitet) verkar vara ett jävigt dåligt knull och borde krypa tillbaka hem till Skellefteå”.

Att någon i en reality-serie framstår som otrevlig ska väl heller inte tas som sanning om hur den är som person i verkligheten? Produktionen i GVFÖ är etiskt tvivelaktig. Dels matchar de par för att skapa så mycket drama som möjligt, vilket är väldigt ledsamt för de som deltar. Dessutom vet de att folk älskar att ha någon att hata, och då castar man någon som Rosanna som är lite kantig och klipper lätt ihop henne som the bad guy.

Och jag var lite otydlig, jag menade inte hat mot enbart Rosanna, utan menade allmänt hatiska och elaka inlägg om flera av deltagarna.
Citera
2024-05-19, 00:58
Avslutad
Citat:
”Jag tycker inte att hon har utrymme att kritisera hans utseende men kunde ha skippat det”

Så det är bara såna du anser är snygga som får kritisera andras utseenden? Eller vad menas? Rosanna är för övrigt skitsnygg. Christoffer ser också bra ut men Rosanna är snyggare. Så enligt mig har hon utrymme att kritisera hans utseende.

Och det är inte en sjukt onödig kommentar. Aldrig att någon skulle sitta i lunchrummet och säga om en lite sur kollega att ”den där japanen (eller annan random nationalitet) verkar vara ett jävigt dåligt knull och borde krypa tillbaka hem till Skellefteå”.

Att någon i en reality-serie framstår som otrevlig ska väl heller inte tas som sanning om hur den är som person i verkligheten? Produktionen i GVFÖ är etiskt tvivelaktig. Dels matchar de par för att skapa så mycket drama som möjligt, vilket är väldigt ledsamt för de som deltar. Dessutom vet de att folk älskar att ha någon att hata, och då castar man någon som Rosanna som är lite kantig och klipper lätt ihop henne som the bad guy.

Och jag var lite otydlig, jag menade inte hat mot enbart Rosanna, utan menade allmänt hatiska och elaka inlägg om flera av deltagarna.

Vi tycker olika. Jag tycker att alla fyra kvinnor som deltar är lika ”snygga”. Vem har pratat om hur de är ”i verkligheten”? Vet heller inte vad du menar med det, reality filmar människors ”verkliga” sätt att reagera och bete sig och tråden är till för att diskutera det. Var finns det ”hat” mer tycker du?
Citera
2024-05-19, 08:35
Medlem
Citat:
”Att någon i en reality-serie framstår som otrevlig ska väl heller inte tas som sanning om hur den är som person i verkligheten? Produktionen i GVFÖ är etiskt tvivelaktig. Dels matchar de par för att skapa så mycket drama som möjligt, vilket är väldigt ledsamt för de som deltar. Dessutom vet de att folk älskar att ha någon att hata, och då castar man någon som Rosanna som är lite kantig och klipper lätt ihop henne som the bad guy.

Att skylla på produktionen är lamt. Det en deltagare säger och gör är de facto sagt och gjort. Folk måste kunna hållas ansvariga.
Citera
2024-05-19, 12:22
Medlem
Fronesiss avatar
Gift vid första ögonkastet (Sverige) säsong 9 (hjälp)

Hej!

Gick in på SVT Play för att se Gift vid första ögonkastet (Sverige) och förfasades över att den nionde säsongen inte går att se på SVT Play längre (streamingmöjligheterna gick ut 31 december 2023).

Detsamma gäller alla tidigare säsonger och det är endast den 10:e säsongen som visas på SVT Play just nu (alltså som finns att streama). Jag har letat överallt efter rippade avsnitt och torrents men hittar absolut ingenting. Är det någon som kan hjälpa en flashbackbroder i nöd? :S
Citera
2024-05-19, 13:33
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fronesis
Tack! Har begärt att få gå med i gruppen nu. Men verkar som en väldigt "städad" grupp. Undrar om man kan fråga om torrents eller rekommendationer för alternativa streamingkällor där. Vad tror du?
Jag vet att det ska finnas åtminstone en där som sitter på en gammal säsong. Minns inte vem. Var ett tag sedan jag själv var med i gruppen.
Citera
2024-05-19, 16:52
Medlem
Fronesiss avatar
Hej!

Gick in på SVT Play för att se Gift vid första ögonkastet (Sverige) och förfasades över att den nionde säsongen inte går att se på SVT Play längre (streamingmöjligheterna gick ut 31 december 2023).

Detsamma gäller alla tidigare säsonger och det är endast den 10:e säsongen som visas på SVT Play just nu (alltså som finns att streama). Jag har letat överallt efter rippade avsnitt och torrents men hittar absolut ingenting. Är det någon som kan hjälpa en flashbackbroder i nöd? :S
Citera
2024-05-19, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Exakt, det är som man kan skriva vad skit som helst om folk bara för man är anonym. Vidrigt.

Som du gjort om andra deltagare i tråden flera ggr. Vidrigt.

Väldigt lite om ens något som skrivits om deltagarna är hat. Det går inte att diskutera detta ämne om alla bara får upprepa Å vad modiga de är, och de ser ut som supermodeller, helt fantastiska, jag älskade allas beteende i avsnitt 1. Avsnitt 2 också. Avsnitt 3 också. Wow? Vad tycker du? Jag tycker likadant, wow alltså. Jag med. Jag med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in