2014-11-15, 19:18
  #13
Medlem
rankovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup


Edit:
Du kan också ta dig en funderare på brister i det argumentet.

upplys mig.
Citera
2014-11-15, 19:19
  #14
Medlem
Glisseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Alla tjejer kan få en menskopp när dom fyller 10. Grattis.
Den tanken slog mig också, varför inte bara köra på det? Och om vi nu ska göra detta gratis för alla kvinnor, då måste vi verkligen subventionera blöjor helt och hållet. Sen till frågan, från vilket av statens konton ska vi få dessa pengar ifrån?
Citera
2014-11-15, 19:25
  #15
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Tycker absolut att det skulle vara gratis, eller åtminstone billigare än vad det är! Varje förpackning kostar ju runt 30 spänn både för bindor och tamponger idag. Går åt många paket under en livstid med mens.

Fast en menskopp kostar inte i närheten av det när man ser till hur mycket den kan användas, alternativt kan jag vara med och sponsra med raggsockor för de som inte har råd...

Och som vanligt vill alla ha allting gratis och någon annan ska betala..
Citera
2014-11-15, 19:27
  #16
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Den tanken slog mig också, varför inte bara köra på det? Och om vi nu ska göra detta gratis för alla kvinnor, då måste vi verkligen subventionera blöjor helt och hållet. Sen till frågan, från vilket av statens konton ska vi få dessa pengar ifrån?

Gudrun har väl tidigare tjatat om mansskatt, för att män "äter så mycket, kör så mycket bil, slår så många" etc - så då är det väl bara att jämna ut det med en extra kvinnoskatt, som då täcker in kostnaden för tamponger och annat för att stå ut med att ha en fitta?
Citera
2014-11-15, 19:29
  #17
Medlem
Argumentet," jag har inte valt det" är ju jävligt korkat. Lika dumt som någon dåre i tråden sade "jag har inte valt att ha ett anus. Ge mig toapapper"
Citera
2014-11-15, 19:30
  #18
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Fundera några sekunder över vad du nyss skrev och se om du kan lyckas lista ut några grava brister i argumentet. Om du inte lyckas kan du meddela mig så kan jag ge exempel.



Vi subventionerar så många andra tillstånd/åkommor, så egentligen ser jag inget problem med att även detta subventioneras, inom vissa gränser förstås. T.ex. att man inte behöver "superduperbindanmedsuperduperabsorberandevingarso märsuperdupertunnaförsuperdupermycketextrapengar-bi ndan".
Kanske ingå i högkostnadskortet (eller vad det nu heter)?


Edit:
Du kan också ta dig en funderare på brister i det argumentet.

Jag vill ha matbidrag. Män kräver större matintag. Det är orättvist!
Citera
2014-11-15, 19:31
  #19
Moderator
Neksnors avatar
Om hon nu är missnöjd med sin fitta finns det väl inget som hindrar att hon ägnar sig åt lämplig könskorrigering. Tar ett tag, men det kanske blir billigare än ett liv med mens.
http://www.rfsl.se/halsa/?p=5691
Citera
2014-11-15, 19:33
  #20
Medlem
Fettopappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Fast en menskopp kostar inte i närheten av det när man ser till hur mycket den kan användas, alternativt kan jag vara med och sponsra med raggsockor för de som inte har råd...

Och som vanligt vill alla ha allting gratis och någon annan ska betala..

Menskopp är kladdigt!
Citera
2014-11-15, 19:36
  #21
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Alltså herregud, har sett hela skiten nu och läst kommentarerna. Jag blir så jävla trött på gnälliga människor, varför i helvete tror hon att andra ska finansiera hennes mensande? Din lille fjant, skärp dig och skaffa dig ett jobb istället för att videoblogga om att du vill ha gratis prylar.



Nej, jag tycker faktiskt att detta är väldigt fjantigt. Varför är folk så jäääävla gnälliga? är hela befolkningen född med en silversked i mun eller?
Jag har inte sett videon, men en som framstår som fånig och gnällig är du
Anledningen till att vi inte ska bidra med runkpapper till dig är bl.a. för att du inte måste runka (men är inte valfritt) samt att du kan lägga din sats i handfatet eller på annat valfritt ställe.

Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Alla tjejer kan få en menskopp när dom fyller 10. Grattis.
Bra förslag, men som jag förstått det passar det långt ifrån alla. T.ex. har jag hört flera som helt enkelt blöder för mycket för att det ska vara praktiskt möjligt och/eller att den inte sitter på plats om man utför vissa aktiviteter. Sen kan jag tänka mig att det inte är så praktiskt om man t.ex. har en lång arbetsdag eller ska åka flyg under många timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av rankov
upplys mig.
Ingen ide att ge bidrag för något som är nästintill gratis, du använder pappret för att torka dig i röven, så köp något oblekt ICA-basic... Men framförallt för att i stort sett alla har avföring, så varför ska vi ge bidrag/subventionera något sådant?
Citera
2014-11-15, 19:38
  #22
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Ingen ide att ge bidrag för något som är nästintill gratis, du använder pappret för att torka dig i röven, så köp något oblekt ICA-basic... Men framförallt för att i stort sett alla har avföring, så varför ska vi ge bidrag/subventionera något sådant?


Hur dyrt är det med ett storpack tamponger på Coop då? Det är ingen som tvingar er att använda dyra jävla lyxbindor med vingar och extra fin förpackning heller, så...
Citera
2014-11-15, 19:38
  #23
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Jag har inte sett videon, men en som framstår som fånig och gnällig är du
Anledningen till att vi inte ska bidra med runkpapper till dig är bl.a. för att du inte måste runka (men är inte valfritt) samt att du kan lägga din sats i handfatet eller på annat valfritt ställe.

Bra förslag, men som jag förstått det passar det långt ifrån alla. T.ex. har jag hört flera som helt enkelt blöder för mycket för att det ska vara praktiskt möjligt och/eller att den inte sitter på plats om man utför vissa aktiviteter. Sen kan jag tänka mig att det inte är så praktiskt om man t.ex. har en lång arbetsdag eller ska åka flyg under många timmar.

Ingen ide att ge bidrag för något som är nästintill gratis, du använder pappret för att torka dig i röven, så köp något oblekt ICA-basic... Men framförallt för att i stort sett alla har avföring, så varför ska vi ge bidrag/subventionera något sådant?

Runkar inte män så måste ju sperman komma ut på ett annat sätt, och då rinner det uta av sig själv, vet du ingenting? JAg vill ha bidrag så jag kan köpa nya kalsonger och tvättmedel eftersom jag får sperma i kalsongerna under natten. Alternativt att jag vill ha en fleshlight
Citera
2014-11-15, 19:40
  #24
Medlem
rankovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup

Ingen ide att ge bidrag för något som är nästintill gratis, du använder pappret för att torka dig i röven, så köp något oblekt ICA-basic... Men framförallt för att i stort sett alla har avföring, så varför ska vi ge bidrag/subventionera något sådant?

kostnaden skiljer sig nog inte så mycket, utslaget över ett liv. varför subventionera något som drabbar hälften av befolkningen men inte alla? ge argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in