2014-11-18, 21:56
Medlem
MindWalker86s avatar
Felpost
Senast redigerad av MindWalker86 2014-11-18 kl. 22:51.
Citera
2014-11-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H1ONE
Jag skrev om förnekelse och det vad du min herre lider av. God dag.

Förnekelse av vad? Jag är inte medberoende, jag är en nynykter alkoholist/pillerknaprare.
Citera
2014-11-24, 01:54
Medlem
Både ja och nej, jag skäms över att de vet om att jag hållt på. Men skäms inte för att jag är liberal mot droger och brukar dem då och då.
Citera
2014-11-24, 09:48
Medlem
uh-huhs avatar
Vad ska jag skämmas över,jag lever mitt liv precis så som jag själv vill.
jag har inte förstört för min familj även om dom ser mig som en pundare även att dom bara tror jag röker dödsknark.
Citera
2014-12-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChillaLide
Stämmer bra det. Blivit tillsagd att jag ska lägga av omedelbart. Hon ville att jag skulle få proffshjälp, vilket jag vägrade givetsvis. De vill mitt bästa men problemet är att jag mår bra av mitt bruk och det är accepterat i min generation. Det e tufft.

tufft* är du dum i huvet? jag sitter här med Heroin AT, jag tog Heroin och OxyContin för att må bättre psykiskt osv jag förstår dig på den biten, men att det är tufft nej fan häller de är det JÄVLAR INTE.

på fredag är det 2 veckor sedan min sista Boll med Heroin användes, det är fett jobbigt å inte ballt alls
Citera
2014-12-08, 14:31
Bannlyst
Skäms jag inför min familj?

JA. är det korta svaret. Visst, beroende är en sjukdom osv, men det är nog ofrånkomligt att man ändå skäms eftersom det är så stigmatiserat med knark och missbruk.

Jag dolde mitt missbruk för min familj i många år, men tillslut fattade dom. Eller, dom hade nog förstått att något var fel, men inte exakt vad. Och om dom misstänkte droger, så misstänkte dom nog inte hur allvarligt problemet var. Men när dom väl kom på mig, så var det faktiskt skönt för jag hade dolt det så länge och det var så pressande att hela tiden smussla och ljuga.

Min familj tog det ganska bra ändå, i hur dom behandlade mig, dom försökte skaffa hjälp och stötta mig, skällde inte på mig direkt utan försökte mer prata med mig om behandling. Men såklart blev dom arga och besvikna när jag misslyckades med att sluta, när jag inte hörde av mig i perioder och sånt.

Jag skäms otroligt mycket inför min familj, det är en av dom jobbigaste sakerna med att vara drogfri, att man inser vilken skit man har ställt till med, och hur man har svikit sin familj.
Citera
2014-12-08, 15:39
Medlem
Skäms? Nej, då cannabis är det ända som hindrar mig från att vara ett gråtande skälvande vrak i ett hörn 24/7, har ätit mig igenom i princip hela Fass listan av ångestdämpande utan någon större förbättring, om någon dömer mig för att jag tar den "medicin" som fungerar så är det ingen jag vill ha att göra med ändå.

Min mor är orolig att polisen ska ta mig och fucka upp mitt liv ytterligare och det förstår jag, det oroar jag också mig för.
Citera
2014-12-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunix
tufft* är du dum i huvet? jag sitter här med Heroin AT, jag tog Heroin och OxyContin för att må bättre psykiskt osv jag förstår dig på den biten, men att det är tufft nej fan häller de är det JÄVLAR INTE.

på fredag är det 2 veckor sedan min sista Boll med Heroin användes, det är fett jobbigt å inte ballt alls

Jobbigt? Är du dum i huvudet? Jobbigt och tufft är synonymer för fan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in