2018-04-13, 14:07
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
Håller med dig till 110%

Flugsvamp har blivit mycket sämre jämfört med 2 år sedan , dispyter tar 2-3 månader innan admin löser dom .

Stämmer verkligen detta ligger nämligen i en dispyt just nu som är ganska så färsk så att säga. Kan någon konfermera att detta är fallet med dispyter tar det verkligen 2 till 3 MÅNADER! Innan man kan förväntas att få tillbaka sina pengar om man vinner dispyten??? Fy helvete det kommer suuuuga
2018-04-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The fox
Har själv råkat ut för att ett eller två paket inte kommit fram, det samma med en polare. Inget nytt från FS, tyvärr.

L*M*ill*ur och B*ke*ndV*pe, något som beställt ifrån dessa två? Hade tänkt prova på den här veckan eller nästa, men M*ill*ur verkar inte ha någon leveranstid på deras profil? Jävligt segt att svampforumet fortfarande inte är uppe..

Har handlat av B*keNv*pe några gånger, aldrig varit några problem (har iofs 100++ ordrar och endast 3 som uteblivit, Mandarin och Lawless var det, vann båda dispyterna)

Citat:
Ursprungligen postat av gultregn
Expressen levererade pregbalinpulver, snabbt och lätt. Övervikten uppskattades!

Jag ville inte "ta ut det" ur förpackningen och därmed få rätt vikt, men när jag var en bit ner i påsen så ställde jag den på vågen och det var mer kvar än jag beställt, om det inte är världens tyngsta zip-påse. Svårt med Lyria att säga om det är rent eller ej men övervikt var det, dock behöver jag 600-1500mg av detta, jämfört med 1-2 300mg av Alfons Pfizer kapslar. Men det kan vara viss tolerans, Lyrica är knepigt och förmodligen ger 1g och 1.5g samma effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
Stämmer verkligen detta ligger nämligen i en dispyt just nu som är ganska så färsk så att säga. Kan någon konfermera att detta är fallet med dispyter tar det verkligen 2 till 3 MÅNADER! Innan man kan förväntas att få tillbaka sina pengar om man vinner dispyten??? Fy helvete det kommer suuuuga

Alltså, det tar självklart tid för du är väl seriös? Då måste du ju faktiskt vänta rätt länge för att inte utesluta att PN klantat sig, har hänt att jag får saker 1 månad senare än sista dag för deponin. Postmord ska fan inte underskattas!

Men en dispyt är lite vad det låter som, en konflikt mellan dig och säljaren. Så hur lång tid det tar beror lite på säljaren, Mandarin och jag tjafsade rätt länge (två gånger failade han, oklart om det var selektiv scam eller PN-stöld som var orsake) medan Lawless bara protesterade och sedan accepterade återbetalning på någon dag. Jag brukar som regel skriva "paket har ej anlänt, väntar ut ev. förseningar orsakade av Postmord innan det egentligen är aktuellt att ta dispyten vidare" och oftast har det varit just förseningar.

Hatar när saker inte kommer fram "i tid", handlat på utländska marknader för mycket, där finns det MÄNGDER med scammers, FS är extremt mycket bättre än internationella marknader på den fronten, även hemsidan som sådan är riktigt bra jämfört med t.ex. Alphabay. Dock upplever jag att det blivit betydligt sämre på FS. Jag hade knappt en enda försening innan jag nådde 100 ordrar, numera är det inte ovanligt.
2018-04-13, 16:07
Medlem
wAkE-uPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Det vet nog ingen mer än admin tbo. Men ta det lugnt för bövelen, det går inte snabbare ju fler som frågar, och ni kommer inte att få något svar är jag hyggligt säker på. Säkerhet är kampsångens namn.
Kan du rekommendera en annan shop för bra gräs? Hur troligt är det att tullen snappar upp det, då jag misstänker att det inte finns fler inrikeshoppar...
2018-04-13, 16:46
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Har handlat av B*keNv*pe några gånger, aldrig varit några problem (har iofs 100++ ordrar och endast 3 som uteblivit, Mandarin och Lawless var det, vann båda dispyterna)

Jag ville inte "ta ut det" ur förpackningen och därmed få rätt vikt, men när jag var en bit ner i påsen så ställde jag den på vågen och det var mer kvar än jag beställt, om det inte är världens tyngsta zip-påse. Svårt med Lyria att säga om det är rent eller ej men övervikt var det, dock behöver jag 600-1500mg av detta, jämfört med 1-2 300mg av Alfons Pfizer kapslar. Men det kan vara viss tolerans, Lyrica är knepigt och förmodligen ger 1g och 1.5g samma effekt.

Alltså, det tar självklart tid för du är väl seriös? Då måste du ju faktiskt vänta rätt länge för att inte utesluta att PN klantat sig, har hänt att jag får saker 1 månad senare än sista dag för deponin. Postmord ska fan inte underskattas!

Men en dispyt är lite vad det låter som, en konflikt mellan dig och säljaren. Så hur lång tid det tar beror lite på säljaren, Mandarin och jag tjafsade rätt länge (två gånger failade han, oklart om det var selektiv scam eller PN-stöld som var orsake) medan Lawless bara protesterade och sedan accepterade återbetalning på någon dag. Jag brukar som regel skriva "paket har ej anlänt, väntar ut ev. förseningar orsakade av Postmord innan det egentligen är aktuellt att ta dispyten vidare" och oftast har det varit just förseningar.

Hatar när saker inte kommer fram "i tid", handlat på utländska marknader för mycket, där finns det MÄNGDER med scammers, FS är extremt mycket bättre än internationella marknader på den fronten, även hemsidan som sådan är riktigt bra jämfört med t.ex. Alphabay. Dock upplever jag att det blivit betydligt sämre på FS. Jag hade knappt en enda försening innan jag nådde 100 ordrar, numera är det inte ovanligt.

självklart är jag seriös men jag mennar på att det ska väl inte behöva ta ca 2 till 3 månader för att lösa en konflikt mellan mig som köpare och säljaren. Hur aktiva är admins i det här? ser man röken av dom alls eller hur funkar det där i en dispyt är dom där och stämmer av lixom eller är det bara argument mellan mig och säljren?
2018-04-13, 16:57
Medlem
caecos avatar
Citat:
För mig tog det över ett halvår trots att jag hade fler omdömen än säljaren vid tidpunkten infråga. Jag räknar i princip inte med att få tillbaka pengarna vid en dispyt, jag ser det som att antingen gör säljaren rätt för sig eller så kommer dispyten pågå väldigt länge. Åtminstone får säljaren inga pengar, men tycker det är tråkigt när det tar sådan otroligt lång tid för dispyter.

Men jag vet inte om det tar längre tid nu än vad det gjorde tidigare. Detta var ju ändå 1-2 år sedan.
2018-04-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
För mig tog det över ett halvår trots att jag hade fler omdömen än säljaren vid tidpunkten infråga. Jag räknar i princip inte med att få tillbaka pengarna vid en dispyt, jag ser det som att antingen gör säljaren rätt för sig eller så kommer dispyten pågå väldigt länge. Åtminstone får säljaren inga pengar, men tycker det är tråkigt när det tar sådan otroligt lång tid för dispyter.

Men jag vet inte om det tar längre tid nu än vad det gjorde tidigare. Detta var ju ändå 1-2 år sedan.

Men du fick cashen tillslut?
2018-04-13, 17:04
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Men du fick cashen tillslut?
Ja, det fick jag. Om jag minns rätt så fick jag dem i samma veva som säljaren försökte köra en exit-scam.
2018-04-13, 18:45
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco

över ETT HALVÅR!!! amen fyyyy helvete!!!!! det är fan inte okej admins måste ju fan kunna hoppa in och hjälpa till det här händer ju fan inte behövde ha mina grejjer snabbt ska man va tvungen att punga ut lika mycket cash igen jävlar vad tröttsamt.
Senast redigerad av creepyone 2018-04-13 kl. 18:48.
2018-04-14, 00:12
Medlem
Citat:
över ETT HALVÅR!!! amen fyyyy helvete!!!!! det är fan inte okej admins måste ju fan kunna hoppa in och hjälpa till det här händer ju fan inte behövde ha mina grejjer snabbt ska man va tvungen att punga ut lika mycket cash igen jävlar vad tröttsamt.
Har du provat att lösa dispyten ihop med säljaren istället för att gnälla på admins?
2018-04-14, 00:17
Medlem
Citat:

Jag har aldrig behövt vänta på admins men, det är fruktansvärt individuellt och från fall till fall. Tror aldrig admin avgjort mina dispyter, du väljer ju hur mycket du vill ha tillbaka och säljaren får själv välja om de går med på det.

Men det finns garanterat säljare som inte tänker ge någon refund och jag tror nog det hjälper om man har 10/10 100++ ordrar, seriösa säljare inser att nöjda kunder återvänder och med många ordrar ser de en potentiell storkund...

Jämför FS dispyter mellan utländska marknader, fulla med scammers och "Ingen" erbjuder någon ersättning till svenska kunder, Postmord och tullen är kända även där...
2018-04-14, 01:49
Medlem
Peyzs avatar
Har inte varit inloggad på fs på över 1 år. nu när jag ska logga in så går det ej... 100 procent säker på att jag skriver in rätt usr och pw. nått måste ha hänt. aja skitsamma.
men nu kan jag inte regga igen.
Någon som är uppdaterad om reggen?
är den låst på obestämd framtid?
är det invites som gäller?
reg knappen finns ju inte ens kvar.
Tacksam för svar.
pz.
2018-04-14, 03:54
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Har inte varit inloggad på fs på över 1 år. nu när jag ska logga in så går det ej... 100 procent säker på att jag skriver in rätt usr och pw. nått måste ha hänt. aja skitsamma.
men nu kan jag inte regga igen.
Någon som är uppdaterad om reggen?
är den låst på obestämd framtid?
är det invites som gäller?
reg knappen finns ju inte ens kvar.
Tacksam för svar.
pz.
Det fetade verkar stämma. Bara någon sida tillbaka i tråden berättade en annan om att även dens konto försvunnit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in