Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-15, 00:22
Medlem
ReVarres avatar
Hej jag är väldigt intresserad av att börja äta rawfood efter 10/10/80 modellen.

Men jag har precis börjat och jag märker att det går åt sjuhelvetes mycket frukt och frukt är som vi alla vet alldeles för dyrt...

Till er som äter levande föda (raw food) vill jag ställa ett par frågor:

Hur mycket lägger ni i månaden på att handla hem mat?

Var köper ni er mat?

Sen undrar jag om ni har några bra tips för en som vill fördjupa sig inom det här? Bra böcker eller dokumentärer och lärorika videos generellt uppskattas. Också ljudböcker förstås. Allt som finns. Mata mig med tips! Jag ber er!

Puss och kram! Tja!
Citera
2014-11-16, 17:06
Medlem
Har ätit mestadels 80/10/10 i ett år nu.
Köper min frukt från en grossist, men jag är även frukt/grönsakshandlare till yrket så jag köper det genom mitt eget företag. Lägger ca 2000 i månaden på mat. Handla billig icke-ekologisk frukt på invandrarbutiker om du har dåligt med cash.

Har du läst Douglas Grahams bok om 80/10/10? Vad har du sett/läst hittills?
Citera
2014-11-16, 22:10
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makesitalright
Har ätit mestadels 80/10/10 i ett år nu.
Köper min frukt från en grossist, men jag är även frukt/grönsakshandlare till yrket så jag köper det genom mitt eget företag. Lägger ca 2000 i månaden på mat. Handla billig icke-ekologisk frukt på invandrarbutiker om du har dåligt med cash.

Har du läst Douglas Grahams bok om 80/10/10? Vad har du sett/läst hittills?
Tyvärr finns inga direkt billiga alternativ här i krokarna. Jag köper min mat just nu från ica/coop och köper endast bananer ekologiskt. Jag har ingen mixer heller vilket suger... Blir ju frestad till att skita i allt när det ska vara så svårt att komma igång men ger mig inte i första taget.

Jag har läst på diverse olika sidor på nätet. Vet saker som att man ska blötlägga nötter, äta mestadels frukt, även lite grönt, frön och att man ska bara äta en gång var tredje timma, vilket jag inte lyckats med än för jag är enormt sugen på att gå ner och köpa en påse chips men har klarat mig hittills... Jag känner mig fett förvirrad över alla nya koncept så just nu äter jag mest monomeals dvs måltider med endast en sorts föda inblandat.. lite tråkigt men samtidigt bättre än att äta fel.

Jag har en kompis som hade boken 80/10/10 som jag kunde få låna om ca 2 veckor så ska vänta tills dess.
Citera
2015-07-08, 11:06
Medlem
mjps avatar
jag körde rawfood strikt i 2 veckor och det var inget för mig ! Jag fick blåsor i munnen (bvitamin brist) och mådde allmänt skit så den dieten suger och min kropp mådde dåligt.
Den kanske fungerar på överviktiga människor men på mig fungerar den inte kanske pga av att jag redan har rutor på magen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in