Citat:
Ursprungligen postat av
Makesitalright
Har ätit mestadels 80/10/10 i ett år nu.
Köper min frukt från en grossist, men jag är även frukt/grönsakshandlare till yrket så jag köper det genom mitt eget företag. Lägger ca 2000 i månaden på mat. Handla billig icke-ekologisk frukt på invandrarbutiker om du har dåligt med cash.
Har du läst Douglas Grahams bok om 80/10/10? Vad har du sett/läst hittills?
Tyvärr finns inga direkt billiga alternativ här i krokarna. Jag köper min mat just nu från ica/coop och köper endast bananer ekologiskt. Jag har ingen mixer heller vilket suger... Blir ju frestad till att skita i allt när det ska vara så svårt att komma igång men ger mig inte i första taget.
Jag har läst på diverse olika sidor på nätet. Vet saker som att man ska blötlägga nötter, äta mestadels frukt, även lite grönt, frön och att man ska bara äta en gång var tredje timma, vilket jag inte lyckats med än för jag är enormt sugen på att gå ner och köpa en påse chips men har klarat mig hittills... Jag känner mig fett förvirrad över alla nya koncept så just nu äter jag mest monomeals dvs måltider med endast en sorts föda inblandat.. lite tråkigt men samtidigt bättre än att äta fel.
Jag har en kompis som hade boken 80/10/10 som jag kunde få låna om ca 2 veckor så ska vänta tills dess.