2014-11-14, 20:51
Medlem
-DaRude-s avatar
Det är hög tid att ifrågasätta hygienen. Det här är en seriös tråd!

Frågan berör inte skonsamma feminister som delar olika virala klipp om kvinnor, diskuterar kvinnans roll i samhället och filosoferar om vad som fortfarande är orättvist osv. Här pratar vi om riktigt rabiata feminister. Politiskt aktiva revolutionärer och manshatare som somliga vill kalla dem.

Vi kan konstatera att de gärna vill demonstrera sin avsky för olika kvinnliga ideal genom att bl.a. blotta håret under armarna (tex Nour El Refai), klä sig grabbigt, "neutralt" eller skabröst, gå med kortklippt, pottfrilla eller med övrigt ovårdat hår. Helt enkelt genom att sätta sig på tvären om allt som mannen gillar.

Eftersom de uppenbarligen inte bryr sig om sitt utseende, börjar man undra hur de underhåller hygienen. Jag tänker rent principiellt i deras ställningstagande mot mannen och förväntningarna han har på kvinnan.

Männen vill i regel att kvinnan duschar regelbundet (gärna dagligen) och tvålar in sig, håller sig ren och fräsch (förutom att vara renlig överlag är det alltid bra att vara förberedd för spontant sex), doftar gott, sminkar sig, fixar naglarna, bevarar de kvinnliga formerna, håller koll på vikten osv.

Det här är ju förväntningar som en feminist aldrig kan vika sig för, eftersom det per definition innebär att hon viker sig för stereotypa och sexistiska ideal. Men det behöver inte alltid vara så djupt, en sådan person tänker även att männen vackert får acceptera henne som hon är snarare än att hon själv ska acceptera männens förväntningar och krav.

Om frågan ska formuleras någorlunda kort frågar jag mig helt enkelt om deras hygienrutiner skiljer sig från mängden och andra "vanliga" kvinnor. Det är i vilket fall det intryck man får av deras utseende och förfarande.

Vad säger manshatarna själva?
Citera
2014-11-14, 22:31
Medlem
Först skulle jag vilja klargöra en sak, kvinnor som är feminister är inte lika med manshatare.
Jag tycker det är tråkigt att ordet feminist blivit så negativt laddat, nästan som ett skällsord.
Att vara feminist för mig handlar om att män och kvinnor ska ha samma rättigheter, lika löner osv.
Jag har långt blont hår, sminkar mig dagligen, tränar på gym och har en god hygien. Jag dejtar, går ut på klubb och är väl som vilken tjej som helst MEN jag är även feminist.

Sedan är vi kvinnor så självständiga idag att vi inte behöver hålla vikten eller se bra ut för er män, för vi reder oss själva. Och det är tack vare feminismen. Vi gör dessa ansträngningar för att känna oss fina för då mår vi bättre med oss själva.

Något som känns mycket mer angeläget att diskutera än huruvida feminister har dålig hygien eller ej är varför män och kvinnor fortfarande 2014 inte har lika löner!
Men just ja, det är ju för att alla makthavare är MÄN. Inte konstigt då att man som kvinna är feminist. Om vi kvinnor hade haft högre löner än er män hade väl även du tyckt att det var fel och ansträngt dig för en förändring?
Citera
2014-11-14, 23:04
Medlem
MalleusMaleficarums avatar
Nivån på en människas personliga hygien tror jag nog beror till störst del på mängden fostran och utbildning de fått i dessa frågor som små. Men jag är även övertygad, efter egen empiri, att det finns kvinnor som försummar sin hygien som ett ideologiskt ställningstagande.

Om vi tänker det motsatta, vad får en man att försumma sin hygien? Alla tänker vi oss en loser som aldrig får fitta, eller en pundare/alkis eller så både och. Manshat grundar ju sig ganska långt i penisavund, och man kunde anta att feministers försummande av sin hygien kan bero på det faktum att de inte får kuk. Men det är inte säkert, för det finns snygga feminister som tar kuk, och en ful feminist får ju aldrig kuk, men är det för att hon är ful som hon inte får kuk, eller gör hon sig fulare som en slags hämnd för att hon inte får kuk?

En typisk manshatare är en kvinna som klipper håret kort och går upp i vikt några tiotals kilo och använder byxor.
Citera
2014-11-14, 23:33
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Först skulle jag vilja klargöra en sak, kvinnor som är feminister är inte lika med manshatare.
Jag tycker det är tråkigt att ordet feminist blivit så negativt laddat, nästan som ett skällsord.
Att vara feminist för mig handlar om att män och kvinnor ska ha samma rättigheter, lika löner osv.
Jag har långt blont hår, sminkar mig dagligen, tränar på gym och har en god hygien. Jag dejtar, går ut på klubb och är väl som vilken tjej som helst MEN jag är även feminist.

Sedan är vi kvinnor så självständiga idag att vi inte behöver hålla vikten eller se bra ut för er män, för vi reder oss själva. Och det är tack vare feminismen. Vi gör dessa ansträngningar för att känna oss fina för då mår vi bättre med oss själva.

Något som känns mycket mer angeläget att diskutera än huruvida feminister har dålig hygien eller ej är varför män och kvinnor fortfarande 2014 inte har lika löner!
Men just ja, det är ju för att alla makthavare är MÄN. Inte konstigt då att man som kvinna är feminist. Om vi kvinnor hade haft högre löner än er män hade väl även du tyckt att det var fel och ansträngt dig för en förändring?

Låt mig då ännu en gång förtydliga att frågan inte berörde alla feminister. Jag påstod heller aldrig att en feminist per definition är manshatare. Jag specificerade ganska tydligt, redan i början, att det främst var rabiata feminister jag vände mig till.

Jag tror inte att du är fullt ärlig. Att du överhuvudtaget anstränger dig för se bra ut och hålla god form beror på hur du uppfattas av din omgivning. Att du mår bättre av att se bra ut beror på att det är besvärligt för självförtroendet att vara ful och fet t.e.x. Det hänger ihop med hur andra uppfattar dig och hur du mår med vetskapen om vad omgivningen kanske tycker och tänker om dig som person. Det hör ihop med bekräftelsebehovet hos många kvinnor, och det är inget fel med det.

Vad angår hygienen så framstår inte de extrema feministerna så värst fräscha och renliga av sig. Det kan vara en felbedömning från min sida men jag kan inte se hur de skulle se någon mening med att vara petig med den personliga hygienen. De vill ju inte bry sig om vad omgivningen tycker och allra minst motsvara några krav och förväntningar från männen.
Senast redigerad av -DaRude- 2014-11-14 kl. 23:35.
Citera
2014-11-15, 00:24
Medlem
Evilyns avatar
Jag tvivlar starkt på att folks hygien enbart är bunden till vad andra människor vill att personen i fråga ska göra.
Med andra ord: jag är ganska säker på att manshatare också duschar, tvålar in sig, shamponerar håret etc. Man kan ju vara snygg utan att för dens skull pynta sig för männens skull. Man kan ju göra det för att man själv vill känna sig vacker.
Citera
2014-11-15, 00:33
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Jag tvivlar starkt på att folks hygien enbart är bunden till vad andra människor vill att personen i fråga ska göra.
Med andra ord: jag är ganska säker på att manshatare också duschar, tvålar in sig, shamponerar håret etc. Man kan ju vara snygg utan att för dens skull pynta sig för männens skull. Man kan ju göra det för att man själv vill känna sig vacker.

Ja, det är klart. Men här utgår jag från hur många rabiata feminister faktiskt ser ut och uppträder. Ser man inte särskilt fräsch ut kanske man inte är så petig med hygienen heller. Den personliga hygienen är även den anpassad efter omgivning, om än i mindre omfattning. Är du bara hemma en hel vecka och aldrig lämnar ytterdörren, är singel och ensam kanske du inte är så noga med att duscha och tvätta dig så ofta.

Givetvis är inte hygienen enbart bunden till vad andra människor tycker, men varför skulle en person som i övrigt inte tar hand om sitt yttre eller bryr sig om hur hon ser ut vara särskilt noggrann med den? Att den personen tvättar sig är väl givet, men hur mycket i förhållande till andra kvinnor som faktiskt är måna om sitt yttre och sitt förfarande bland sin omgivning?
Citera
2014-11-15, 00:38
Medlem
Jösses..

Alla feminister rullar sig självklart i avföring varje morgon...stoppar vadd innanför alla kläder så vi ska se riktigt feta ut, häller ca 3 dl rapsolja mixat med gårdagens urin i håret, samt ägnar ca 3 timmar framför badrumsspegeln för att måla dit så många dubbelhakor, blemmor, finnar och varbölder vi hinner.

Jupp!

min personliga morgonritual varje morgon, satans besvärligt, men vill man vara feminist får man lida pist!
Citera
2014-11-15, 00:45
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Jösses..

Alla feminister rullar sig självklart i avföring varje morgon...stoppar vadd innanför alla kläder så vi ska se riktigt feta ut, häller ca 3 dl rapsolja mixat med gårdagens urin i håret, samt ägnar ca 3 timmar framför badrumsspegeln för att måla dit så många dubbelhakor, blemmor, finnar och varbölder vi hinner.

Jupp!

min personliga morgonritual varje morgon, satans besvärligt, men vill man vara feminist får man lida pist!

Nu svamlar du om saker som ingen har påstått. Du går till ojust överdrift för att få frågeställningen att verka löjligare än vad den är. Frustrationen kan jag köpa, men du behöver inte sväva iväg mitt i allt.

Många rabiata feminister (som det verkar) bryr sig uppenbarligen inte om sitt yttre eller hur omgivningen uppfattar dem. Frågan är då om detta även har betydelse för deras hygienrutiner. Det är en ganska tydlig frågeställning.
Citera
2014-11-15, 00:45
Medlem
Evilyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ja, det är klart. Men här utgår jag från hur många rabiata feminister faktiskt ser ut och uppträder. Ser man inte särskilt fräsch ut kanske man inte är så petig med hygienen heller. Den personliga hygienen är även den anpassad efter omgivning, om än i mindre omfattning. Är du bara hemma en hel vecka och aldrig lämnar ytterdörren, är singel och ensam kanske du inte är så noga med att duscha och tvätta dig så ofta.

Givetvis är inte hygienen enbart bunden till vad andra människor tycker, men varför skulle en person som i övrigt inte tar hand om sitt yttre eller bryr sig om hur hon ser ut vara särskilt noggrann med den? Att den personen tvättar sig är väl givet, men hur mycket i förhållande till andra kvinnor som faktiskt är måna om sitt yttre och sitt förfarande bland sin omgivning?

När jag var singel, ensam och fri från jobbet i en vecka duschade jag ändå minst varannan dag. Varför? För att jag gillar att vara ren. Inte för att jag träffade någon, utan för att jag kände mig lökig.
Sedan beror det ju på vad du menar med att se fräsch ut. Armhålehår på kvinnor anses tydligen vara ofräscht, medan i princip alla killar jag någonsin träffat på har haft hår under armarna, och inte skänkt en tanke på att ta bort det. Bara för att man väljer att behålla håret där det råkar växa betyder ju inte det att man inte duschar.
Citera
2014-11-15, 00:51
Avslutad
Citat:
Det är ointressant vad feminism innebär för dig för du är en nobody. Det som är intressant är vad feminism verkligen betyder. Feminismen är en kusin till marxismen och används huvudsakligen som ett verktyg för samhällsomstörtande grupperingar för att slå in kilar i etniskt och nationellt homogena grupperingar. Man använder helt enkelt feminismen för att ställa kön mot kön på samma sätt som marxismen ställer klass mot klass. Detta för att söndra och härska. Det är nämligen lättare att skaffa sig inflytande över små grupperingar med sinsemellan trätande människor än över en stor homogen massa. I detta ljus är det självfallet lika smart att påstå att feminism handlar om jämställdhet som det är att anspela på humanism för att försvara massinvandringen. Det låter bra och den som opponerar sig framstår som ett ondskefullt svin.

Därför är det viktigt att brännmärka ordet feminism. Om du inte är för kärnfamiljens upplösning och en framtid där kön ställs mot kön så är det bättre att kalla dig själv jämställdist. Feminism och jämställdhet är nämligen helt olika saker.

Citat:
Det säger du idag, men säger du samma sak när du är trettiosex och ännu inte har några barn? När den biologiska klockan vrålar inom dig och du börjar fundera på att lägga dig med vem som bara för att få ett barn? Feminismen kan inte befrukta dig och befruktning är det som majoriteten av alla kvinnor värderar högst i livet.

Citat:
Och så kommer konspirationsteorierna...
Citera
2014-11-15, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nu svamlar du om saker som ingen har påstått. Du går till ojust överdrift för att få frågeställningen att verka löjligare än vad den är. Frustrationen kan jag köpa, men du behöver inte sväva iväg mitt i allt.

Många rabiata feminister (som det verkar) bryr sig uppenbarligen inte om sitt yttre eller hur omgivningen uppfattar dem. Frågan är då om detta även har betydelse för deras hygienrutiner. Det är en ganska tydlig frågeställning.

Nej det har ingen betydelse.
personlig hygien som att duscha, torka sig i rumpan efter toabesök, borsta tänderna, tvätta håret regelbundet är starkt socialt kodat och görs ofta av personlig trevnad.
Oavsett politisk ideologi så önskar folk nämligen inte att lukta illa eller att tänderna ska börja ruttna.

De människor som lider av sådana besvär finner du bland psykiskt sjuka eller drogpåverkade för att de inte har mental förmåga till det eller bland uteliggare för att de inte har något val.

Feminister finner du i regel bland de mer välutbildade i samhället och i storstäderna, så de sköter definitivt sin personliga hygien...

OCH en skittråd, så försök inte.
Citera
2014-11-15, 00:52
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
När jag var singel, ensam och fri från jobbet i en vecka duschade jag ändå minst varannan dag. Varför? För att jag gillar att vara ren. Inte för att jag träffade någon, utan för att jag kände mig lökig.
Sedan beror det ju på vad du menar med att se fräsch ut. Armhålehår på kvinnor anses tydligen vara ofräscht, medan i princip alla killar jag någonsin träffat på har haft hår under armarna, och inte skänkt en tanke på att ta bort det. Bara för att man väljer att behålla håret där det råkar växa betyder ju inte det att man inte duschar.

Då ska du inte heller känna dig träffad.

Kroppsbehåring är för män, det är manligt och det är okej. Tjejer som dras till manliga ideal gillar det. Ingen man gillar en kvinna med kraftig kroppsbehåring. Män gillar kvinnliga ideal. Hår på ben, under armar mm är okvinnligt och just därför rakar sig kvinnor. Om du hittar en man som tycker om det är det väl roligt för dig, men den mannen uppskattar inte kvinnliga ideal.

Vad för sorts man föredrar hår framför lena, mjuka välrakade ben på en kvinna?
Senast redigerad av -DaRude- 2014-11-15 kl. 00:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in