2014-11-14, 14:04
Medlem
Ja jag tänkte om det finns livsmedel eller andra produkter som lirar den milda abstinensen samt något som kan göra en lite positivare nu när man gått CT.
Hört om 5htp men är det något att lita på? fyll på med mer!

mvh
Citera
2014-11-14, 14:10
Medlem
cdxz11s avatar
visserligen inget livsmedel/kosttillskott men låga doser klonazepam eliminerar helt och hållet abstinensen de första dagarna för min del, blir inga problem med att t.ex somna eller sug efter att röka.

5-htp kommer sannolikt inte vara till någon större hjälp, jag tar det regelbundet och kan inte säga att jag kunnat lägga märke till någon märkbar skillnad när jag lagt ned att röka och tagit 5-htp dagligen jmf med när jag lagt av utan det.
Senast redigerad av cdxz11 2014-11-14 kl. 14:12.
Citera
2014-11-14, 14:15
Medlem
insidelights avatar
Något som hjälpt mig många gånger, och som faktiskt gjort det riktigt lätt, är att gymma. Man kan även mortjonera, sätta upp mål om att få bättre fysik/kondision. Då funkar det inte att röka hela tiden,
det är kontraproduktivt. Förövrigt så ät nyttigt, spendera mer tid med vänner.
Citera
2014-11-14, 14:15
Medlem
tj.s avatar
Cannabis --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2014-11-14, 14:20
Medlem
Det är sant, ska börja träna men har inte fixat med det där ännu. Flyttar nästa månad så allting är tillfälligt just nu
Citera
2014-11-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
visserligen inget livsmedel/kosttillskott men låga doser klonazepam eliminerar helt och hållet abstinensen de första dagarna för min del, blir inga problem med att t.ex somna eller sug efter att röka.

5-htp kommer sannolikt inte vara till någon större hjälp, jag tar det regelbundet och kan inte säga att jag kunnat lägga märke till någon märkbar skillnad när jag lagt ned att röka och tagit 5-htp dagligen jmf med när jag lagt av utan det.
Tagit andra droger? Aldrig aldrig trycka i mig något annat förutom röka, har mina egna lagar jag följer.
Citera
2014-11-15, 00:23
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Tagit andra droger? Aldrig aldrig trycka i mig något annat förutom röka, har mina egna lagar jag följer.
Sysselsätt dig så att du inte har tid till att tänka på det. Ingen dötid där du bara sitter hemma och känner tristess. Träna fungerar oftast hyfsat om du har svårt att sova.
Citera
2014-11-15, 12:04
Bannlyst
Djupavslappningar typ http://www.youtube.com/watch?v=YUtbkEGv5NU
Jag tycker att Helena-Löwen Åbergs sträckningsövningar är bäst, går att hitta på dc.

Det kan vara väldigt jobbigt i början när man har en massa sug och rastlöshet, men när man väl kommit över tröskeln dämpas det en bra stund efteråt.

Man har kunnat se att avslappning och meditation minskar stresshormoner som får en att känna mer cravings: http://www.psychologytoday.com/blog/the-wise-open-mind/201004/mindfulness-meditation-addiction
Citera
2014-11-17, 00:41
Medlem
Har prövat lite grejer på sista tiden, köpte ett gäng bananer och clementiner idag och det hjälpte faktiskt ett tag! Röker förövrigt endast innan jag lägger mig nu, dock fortfarande lite jobbigt med kallsvettningar och att man fryser ibland. Mår även jävligt lustigt ibland och idag kunde jag endast äta en halv portion mat sedan kände jag att jag skulle spy om åt mer.
Citera
2014-11-18, 21:05
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Har prövat lite grejer på sista tiden, köpte ett gäng bananer och clementiner idag och det hjälpte faktiskt ett tag! Röker förövrigt endast innan jag lägger mig nu, dock fortfarande lite jobbigt med kallsvettningar och att man fryser ibland. Mår även jävligt lustigt ibland och idag kunde jag endast äta en halv portion mat sedan kände jag att jag skulle spy om åt mer.
Piller med melatonin ska hjälpa mot sömnbesvär har jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in