Citat:
Ursprungligen postat av
arsenalistaa
Ibland undrar jag om du Fyllefyllot är professionell spelare?
På SBO får man inte in några miljoner på enskilda spel. De små ligorna några tusenlappar och normal limit på de stora ligorna överstiger sällan 100k.
De som riggar matcher gör det naturligtvis inte på spelbolag som EU-bookies. Jag gissar att de går via privata bookies eller agenter i Asien där insatsbegränsningen knappt begränsas. Tunga klick på dessa typer av spelbolag gör att det blir härdsmälta på marknaden och odds rör sig drastiskt.
Varför skulle SBO bry sig om matchen ifråga var riggad? De har sin vig och de gillar action såtillvida att de longterm vinner pengar. Även på riggade matcher där överlinan ligger runt 1.10 finns det många stollar som klickar som mongon på undern. SBO klarar sig nog alldeles utmärkt på riggade matcher.
Angående limiterna. Visst de små ligorna (typ Division 1 i Sverige) har de limiterna men brukar inte limiterna i PL (framförallt) men även de andra stora ligorna, europacupmatherna samt mästerkapsmathcer i VM/EM ligga en bit över 100 k?
Har förvisso mitt konto i Euro (av nån korkad anledning) men tittar jag till exempel på två av dagens större matcher i detta fall Österrike-Ryssland samt England-Slovenien så är limiten på huvud AH linan 14 286 Euro vilket motsvarar ca 130 000 och den är ju en bit över 100 k och då är detta som sagt inte den liga/turnering/cup som drar till sig mest intresse direkt heller.