Citat:
Ursprungligen postat av
IIIDracul
Jag har sån jävla ångest över det här. Var ren ett tag. Började snorta igen. Jag gillar det ju. Men jag känner att det kommer gå åt helvete på lång sikt nu. Kan inte hantera det. Kör dagligen. Det känns inte bra. Men samtidigt har jag inga mål eller hopp i livet. Så jag pendlar mellan att skärpa mig eller fortsätta för känslan av "fuck it all", vad spelar det för roll. Vi ska alla dö en dag. Men samtidigt, anhöriga kommer hata mig för alltid, bruden kommer sticka, pengarna kommer brännas, om det fortsätter. Jag lever i nuet och är impulsiv av mig. Jag tänker sällan på konsekvenser men nu tvekar jag.
Men hur fan gör man om livet känns så meningslöst och det är skönt att punda? Behöver väga för och nackdelar, men det är hedonistiskt man tänker här på att bara njuta för stunden. Är jävligt svag. Jag är en beroendepersonlighet, blir lätt beroende. Jag tog i början bara en gång i veckan, nu är det nästan varje dag en gång om dagen. Jag undrar, ni som slutat med tjack och sånt, mådde ni bättre som rena eller saknar ni det? Hur förändrades era liv? Vad var värst respektive bäst med att sluta?
Bra och precis beskrivning på hur man känner sig som beroende!
Du är inte en missbrukare längre utan fysiskt beroende av droger. Som sådan tycker jag du ska lägga in dig på avgiftning, gärna på ett behandlingshem följt av behandling.
Har varit i samma läge som du. Allt känns hopplöst och meningslöst, så länge man är beroende. Man ser ingen framtid alls, bara en cirkus av dagar som bara passerar. Lönlösa försök att skärpa sig och sluta. Följt av misslyckanden. Man är trasig helt enkelt.
Att bli drogfri kostar på kroppsligt och mentalt. Det gör jävligt ont på alla sätt helt enkelt. Men det går! Det är så mycket värt, även om det kanske tar 1 år!
Tycker du ska svälja stolthet och misstro mot vård/samhälle. Vad har du att förlora på det?
/Lycka till!